Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Aurea Regina, nový dekor pohárku Kala od Štěpána Kuklíka Aurea Regina, nový dekor pohárku Kala od Štěpána Kuklíka

Imperial Design Symposium 2011

Ve čtvrtek byla v Karlových Varech zahájena výstava prezentující letošní výsledky design symposia, které pořádá již po páté lázeňský hotel Imperial. Letošním tématem byly nadcházející sté oslavy hotelu.

Na symposiu se podílí agentura Kuklík.cz a CZECHDESIN.CZ, který je garantem symposia a vybírá i účastníky z řad designérů. Jelikož je v lázeňském odvětví krize pomalu na ústupu a blíží se sto let od založení hotelu Imperial bylo možné symposium pojmout ve větším stylu. Letos se zúčastnilo deset designérů, jmenovitě: Maja Rašková, Michaela Vrátníková, Zdeňka Imreczeová, Radka Pitrmucová, Štěpán Kuklík, Martin Přibík, Petr Mikošek, Filip Cvrček, Ondřej Elfmark a Tomáš Kadeřábek.

Designeři pracovali na svých tématech od jara a výsledkem půlroční práce jsou dárkové předměty společnosti, inovace hotelových interiérů či předmětů pro merchandising. Všechny předměty jsou na výstavě v prototypech.

Pokud bychom se podívali blíže na jednotlivé práce, připomeňme si nejdříve vznik symposia. Impulsem byl požadavek od hotelu Imperial na vlastní design lázeňského pítka. Štěpán Kuklík ze studia Artcore navrhoval pítko Kala, letos vznikl nový zlatý dekor „Aurea Regina“. Připravil také studii nového řešení prostoru vřídla, které se nachází prvním patře hotelu. Ve druhém ročníku symposia Maja Rašková zkusila vyřešit bar Café Vienna, návrh se nerealizoval a tak se letos nová k baru Café Vienna vrátila.

Nový pohled do symposia dodali noví účastnící. Návrhářka Zdenka Imreczeová vytvořila upomínkovou kolekci šátků a kravat zaměřenou na vkus specifické klientely Karlových Varů. Radka Pitrmucová vtipnou maketu hotelových propagačních materiálů ve 3D papírovém provedení, kde nalezneme jak slavné osobnosti tak průvodce léčebnou kúrou. Tomáš Kadeřábek zabrousil do kuchyně hotelu Imperial, kde se denně vaří veškeré jídlo pro hosty a kuchařský tým je ověnčen mnoha cenami. Pro jejich domácí stravu Tomáš vymyslel formy na cukrářské výrobky, tvar formy vychází z nezaměnitelného půdorysu hotelu. Jeho druhou prací jsou tvary fajfky pro „lázeňského šviháka“. Ondřej Elfmark experimentoval s pítkem, jako materiál si ale vybral varné sklo a díky tvaru a pískované grafice vznikla „Matrjoška“. Studio Boa – oděvní návrhářka Michaela Vrátníková zpracovala tašku na pítko a Petr Mikošek ve spolupráci se sklárnou Moser vyvzoroval shot (panákovka) na Becherovku s logem hotelu Imperial a set nápojového skla s tématem kapky na hladině na dně sklenice.

Téma kapky se již v minulosti objevilo na porcelánovém setu Balneo Martina Přibíka, který svůj um v porcelánu nyní předvedl na jemném porcelánovém pítku. Grafik Filip Cvrček, autor současného vizuálu hotelu připravil koncept vlastních lázeňských oplatek hotelu Imperial, včetně ražby oplatek a grafiky krabičky.

Všechny prezentované práce letošního Imperial Design Symposium 2011 ukazují možnosti, jak by mohl hotel Imperial doplnit své sté oslavy, ať by to byl nový bar pro Café Vienna nebo upomínkový šátek a vlastní Imperial oplatky, neudělá v žádném případě hotelový managment při svém rozhodování chybu. V následujících měsících se rozhodne co vše bude realizováno.

Výstava v karlovském hotelu Imperial potrvá do 30. září 2011 a mimo práce z letošního sympozia jsou k vidění i práce z předešlých ročníků.

Ke stému výročí chystá hotel Imperial i mnoho jiných aktivit, jednou z nich je reklamní kampaň spojená s celoroční tipovací soutěží „TIP 100 IMPERIAL“ prostřednictvím inzerátů v tištěných médiích a na internetu. V průběhu celého roku 2012 se bude hrát o 12 luxusních čtrnáctidenních pobytů pro dvě osoby v hotelu Imperial.

Galerie