Imperial Design Symposium 2009

Zahájení vernisáže Zahájení vernisáže

Minulý týden proběhlo představení výsledků práce v rámci Imperial Design Symposium 2009, nedílnou součástí je výstava porcelánu Martina Přibíka.

Imperial Design Symposium 2009 navázalo na minulý ročník realizací několika návrhů z předešlého roku. Do výroby byly uvedeny šálky ze setu Balneo z dílny karlovarského designéra Martina Přibíka a také designová váza a cukřenka navržené speciálně pro prostory Café Vienna na hotelu Imperial. Na posledních dvou zmiňovaných předmětech byly užity prvky jednotného korporátního designu, který také vznikl při předešlém ročníku symposia. Korporátní design od Filipa Cvrčka je již zavedený pro všechny tři hotely společnosti Imperial.

Maja Rašková zrealizovala svůj thermo obal na lázeňský pohárek Kala od Štěpána Kuklíka. Materiál, zátěžový neopren určený k použití na námořních jachtách, byl volen s ohledem na agresivitu prostředí, ve kterém se lázeňské pohárky v Karlových Varech používají: minerální soli, kysličník uhličitý a teplota pramenů až 72 ˚C. Thermo obal získal stejně jako lázeňský pohárek Kala významné ocenění Hvězda 3D reklamy, které bylo udíleno na veletrhu Reklama a polygrafie 2009.

Pohárek Kala od Štěpána Kuklíka je nyní vystaven v MAD museum v New Yorku, v rámci výstavy Object Factory, která představuje 200 současných děl z porcelánu od designérů z celého světa.

I díky těmto úspěchům chce společnost Imperial v Design symposium pokračovat každoročně, jeden rok by bylo vždy Symposium rozsáhlejší účastí designérů a druhý rok by byl soustředěn na realizaci vybraných návrhů. Bohužel vzhledem k současné situaci, není zatím možné realizovat více prací, proto se síly soustředily na menší výrobky, zejména porcelán, který nepotřebuje tolik vstupních investic.

Společnost Imperial se navíc stala členem Design Aliance, nového občanského sdružení, které vzniklo v květnu 2009 s cílem podporovat rozvoj designu v prostředí národního průmyslu. Mezi členy patří jak designéři z různých oborů, tak firmy, které mají zájem vytvářet nové příležitosti pro uplatnění designu v podnikové praxi. „Spolupráce s designéry se naší společnosti velmi osvědčila. Rádi bychom veřejnosti ukázali moderní tvář českého lázeňství a právě proto sázíme na svěží design“ dodává marketingový a sales ředitel společnosti Imperial Karlovy Vary Ing. Petr Milský.

Porcelarium II.

Nedílnou součástí letošního Imperial Design Symposia je výstava porcelánových originálů Martina Přibíka, která se koná do 8. 8. v prostorách Galerie Imperial. Vystaveny jsou předměty pro hotel Imperial a artdesignový porcelán, kde hlavní roli hraje kombinace křivek a perforace.

Odborným garantem Imperial Design Symposia zůstalo i v letošním roce občanské sdružení CZECHDESIGN.CZ. Připomeňte si minulý ročník Design Symposia. Výstupem byl také dokument.

jelínek
MYP 2024
botanická zahrada
SHOP Snoubení