Právě probíhá soutěž na novou etiketu nápoje Fruttimo. Deadline se blíží, je možné se hlásit už jen do 31. května. Podívejme se, jak se s navrhováním poprali další vyzvaní autoři: Maria Makeeva a autorské duo Vojtěch Říha a Jan Buchtela.
O lokálním designu v souvislosti se značkou Fruttimo není řeč poprvé. Podoba lahve Fruttimo byla před dvěma lety navržena designérem Markem Mikovcem a slavila velký úspěch - získala např. ocenění World Beverage Innovation Award 2015.
Navazujeme tak na úspěšnou spolupráci firma-designér a vyhlásili jsme soutěž pro grafické designéry a ilustrátory na návrh etikety pro designovou edici nápoje Fruttimo. Cílem je vybrat tři vítězné návrhy pro realizaci - limitovaná edice Fruttimo se tak objeví na pultech všech obchodů v celé České republice a designovou láhev doplní i designová etiketa.
Odhalujeme pro vás další dva návrhy vyzvaných účastníků. Oslovili jsme do soutěže i ilustrátorku a absolventku pražské UMPRUM Marii Makeevu. Věnuje se především ilustraci pro knihy, noviny a časopisy. Mimo to se též ráda podílí na projektech, kde se ilustrace setkává s dalšími obory, jako například design, oděv, interiér, vzdělání a další. Charakteristické rysy rukopisu tvoří vyvážená kompozice a pečlivě propracovaný detail, který můžete vidět i na etiketě Fruttima.
Posledním ze čtveřice oslovených je autorské duo Vojtěch Říha a Jan Buchtela. V roce 2016 založili studio Davis&Miller a zaměřují se především na tvorbu značek, korporátních identit a vizuální komunikaci a dbají na dokonalou typografii. Pro Fruttimo navrhli celou sérii etiket používajících autorská písma, ze kterých vybíráme jednu ukázku.
Maria zachovává nastavený vzhled etikety a velmi jemným zásahem ji pozvedá na sofistikovanější úroveň „Motiv vychází ze struktury základního vizuálního stylu tak, aby působil jako přirozená součást celé řady, proto je zachováno umístění a řešení loga a základních informačních panelů tak, jak jsou na standartních obalech. Celkový motiv by měl působit propracovaným dekorativním dojmem, avšak zvolená barevnost (svěží zelená, bílá, žlutá) by měla dodat pocit lehkosti,“ píše o svém návrhu.
Studio Davis&Miller naproti tomu navrhuje malou revoluci. Svůj návrh popisují následovně: „Typografie je zde řešena výrazně dynamicky, hlavní motiv je postavený na písmu Brief, které příjemně koresponduje s charakteristikou džusu. Nápis Fruttimo je o barvě samotného grepu, naopak logo Aquila je navrženo v barvě vody a zbytek informací ve svěží zelené. Loga situovaná ve spodní a horní části obtáčejí celou lahev.“
Vojtěch Říha a Jan Buchtela, studio Davis&Miller
Soutěž je otevřená všem ilustrátorům, grafikům a designérům, hlásit se do ní můžete až do 31.5. do 17 hodin. Kompletní soutěžní podmínky jsou zveřejněny na stránce soutěže.