Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Pařížský salát podle návrhu Jakuba Janošíka | Zdroj: we are ferdinand Pařížský salát podle návrhu Jakuba Janošíka | Zdroj: we are ferdinand

Hravé a vtipné. We Are Ferdinand vytvořili ponožky s Maximem Velčovským, Pavlem Fuksou i motivem pařížského salátu

Česká ponožkárna We Are Ferdinand již několik let společně s designéry a umělci vnáší nové pohledy do světa barevno-veselých ponožek. S novinkami nejoblíbenějšího vánočního měkkého dárku to není jinak. Ruku k dílu přidal Maxim Velčovský, Pavel Fuksa a Jakub Janošík.

Okousané puntíky

Maxim Velčovský se zaměřil na nejklasičtější vzor veselých ponožek – puntík. A ten degraduje. Jednou říká, že pletací stroj dokonalého výrobního procesu napadl neznámý virus, jindy, že puntíky okousaly myši. Ať je to jakkoliv, vznikly krásné ponožky, kde až po detailnějším prozkoumání vyjde najevo, že jsou nevšední.

Puntíky Maxima Velčovského | Zdroj: we are ferdinandPuntíky Maxima Velčovského | Zdroj: we are ferdinand

Dvacet deka ponožek

Je libo pařížský salát? Dvacet deka nebo jeden pár? Toto nezcela pro ponožky pochopitelné spojení vytvořil Jakub Janošík, který stojí i za kreativní stránkou ponožkárny a obhajuje si to následovně: „Dost bylo hamburgerů, hot dogů a avokád na ponožkách... nyní přichází pařížák. Hezky, česky. I s řešením problému zašpinění oblečení od jídla. Pokud vám spadne pařížák na tyto ponožky, nic se neděje.“

Design Pařížského salátu vymyslel Jakub Janošík | Zdroj: we are ferdinandDesign Pařížského salátu vymyslel Jakub Janošík | Zdroj: we are ferdinand

Bitva mikrobů

Třetí novinku navrhl Pavel Fuksa, který má za sebou práce pro Nike, Facebook, Google, Heineken, Baracka Obamu a další celosvětové firmy. Pro We Are Ferdinand vytvořil ponožky, kde ze stylových bot vykukují decentní proužky, pod botou, očím ukryta, zuří bitva mikrobů, plísní a bakterií o holé přežití. Zvětšili miliardy našich neviditelných kamarádů, dosud známých jen z televizních reklam a redefinovali jejich pozici na módní ikonu. K tomu Pavel Fuksa dodává: „Navrch huj, vespod huj.“

Microcosmos v podání Pavla Fuksy | Zdroj: we are ferdinandMicrocosmos v podání Pavla Fuksy | Zdroj: we are ferdinand

We Are Ferdinand vytváří v každodenní šedi špetku rozruchu. Malý detail pro radost. Na tom se již v minulosti podílel Michal Bačák, Eliška Podzimková, Tomski a Polanski, Martin Pecina a další čeští umělci. 

Další články