Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Grafická sklizeň. Představujeme vybraná loga a vizuály začátku roku

Čím dál více veřejných institucí a soukromých firem si uvědomuje důležitost jednotného vizuálního stylu a silného loga. Efektivní logo by mělo danou instituci odlišovat od ostatních, vytvářet identitu celé značky a být ideálně dobrým základním kamenem pro celkový vizuální styl. Devátý díl seriálu Grafická sklizeň představuje dalších pět nových redesignů, které nás v redakci za posledních pár měsíců zaujaly. Obstojí do budoucna?

Vimperk

Novou vizuální identitu pro jihočeské město Vimperk navrhnul grafický designér Matěj Chabera, držitel prestižního ocenění Czech Grand Design. Do uzavřené soutěže, kterou město vypsalo minulý rok, se přihlásila čtyři další studia. Nový návrh se bude implementovat v průběhu tohoto roku. 

Pruhy v logu symbolizují sport, dynamiku a pohyb. Nápis Vimperk jako by visel na pomyslné stuze medaile, což působí jaksi vznešeně a dekorativně, ale pořád současně a minimalisticky. Logo by mělo podpořit hrdost místních a upevnit jejich vztah k místu,“ popisuje svůj návrh designér Matěj Chabera.

Nové logo města Vimperk připomíná otevřenou knihu či pruhy hřbetů knih vystavených na polici. | Zdroj: Studio ChaberaNové logo města Vimperk připomíná otevřenou knihu či pruhy hřbetů knih vystavených na polici. | Zdroj: Studio Chabera

Samotné logo má kromě základní univerzální verze rozpracovanou také verzi podélnou pro online prostředí nebo verzi pro slavnostní příležitosti, ke které se přidává městský znak. V barevném schématu vizuální identity nalezneme pět základních barev – bílou, krémovou, oranžovo-červenou, smrkovou a černou, které připomínají například barvu městské vlajky nebo šumavského lesa. 

„Novým návrhem vizuální identity jsme nadšeni. Nepochybně přispěje k určité jednotnosti a jasné propagaci města Vimperk. Autoři projevili o naše město neobvyklý zájem. Vyžádali si veškeré strategické dokumenty a podrobně načetli historii města. Logo je opravdu krásné a funkční,“ pochvaluje si novou vizuální identitu starostka města Jaroslava Martanová.

Nová vizuální identita se bude implementovat v průběhu roku 2021. | Zdroj: Studio ChaberaNová vizuální identita se bude implementovat v průběhu roku 2021. | Zdroj: Studio Chabera

Český badmintonový svaz

„Smyslem je zaujmout logem a identitou, která začne vytvářet příběhy. Zažívají jich při badmintonu mnoho nejenom profesionálové, ale také rekreační hráči, jejichž počet u nás raketově roste,“ popisuje Petr Koukal, předseda Českého badmintonového svazu, záměr nové vizuální identity, za kterou stojí Triple Bang Agency. Logo pracuje příhodně s tvarem badmintonového míčku a slovem „bad“, které v překladu z angličtiny znamená zlobivý. „Tvořit identitu pro jakýkoliv sport je něco výjimečného a zároveň se za tím skrývá velká zodpovědnost. Nechtěli jsme používat notoricky známé státní symboly, jakými jsou lev a vlajka. Unikátním prvkem badmintonu je míček, který se nám podařilo s lehkostí a minimalisticky složit ze slova bad, což do symboliky vnáší emoce a celé identitě dává rošťácký názor, komentuje rebranding Pavel Čada, art director studia Triple Bang.

Nové logo Českého badmintonového svazu | Zdroj: smbas.netNové logo Českého badmintonového svazu | Zdroj: smbas.net

Aplikace nového rebrandingu na oblečení | Zdroj: czechbadminton.czAplikace nového rebrandingu na oblečení | Zdroj: czechbadminton.cz

Dynamické logo hodnotí kladně i samotní hráči. „Jsem nesmírně rád, že nové vedení přišlo nejen s novým systémem, ale i s novou identitou českého badmintonu. Přijde mi, že je to atraktivní a zároveň dravé pojetí našeho sportu a věřím, že i tímto logem a novým marketingem oslovíme širší veřejnost,“ hodnotí celý rebranding Adam Mendrek, pětadvacetiletý reprezentant. Od nové vizuální podoby Český badmintonový svaz mimo jiné očekává, že přiláká mladé nadějné talenty.

Czech Ski and Snowboard

A u sportu ještě zůstaneme. Nový vizuální styl si nechal připravit i Svaz lyžařů ČR, nejstarší národní lyžařský svaz na světě, který nyní vystupuje již pod názvem Czech Ski and Snowboard. Na starý název se však nezanevře úplně, bude stále využíván například při formální komunikaci s Mezinárodní lyžařskou federací nebo státní správou. Rebranding má na svědomí agentura NMDS. Výrazným motivem celé vizuální identity je česká vlajka, jež je ztvárněna pomocí stop od lyží a snowboardu. Barevnost se také drží základních barev české vlajky. 

Nové logo Svazu lyžařů ČR pracuje s tvarem české vlajky. | Zdroj: Design portál Nové logo Svazu lyžařů ČR pracuje s tvarem české vlajky. | Zdroj: Design portál

„Česko je unikátní země, skoro všichni tady milujeme lyžování nebo snowboarding. Svaz lyžařů České republiky není jen svazem reprezentantů a funkcionářů, ale národním hnutím, je to České lyžování a snowboarding. Není to jen sport, je to náš život. A tímto směrem jsme v NMDS posunuli vizuální styl a barvy v české trikolóře. Každý, kdo vyrazí na lyžích nebo na prkně, za sebou zanechává nezaměnitelnou stopu, která je základem nového loga Czech Ski and Snowboard, nové vlajky, která nás reprezentuje ve světě i doma před námi samotnými,“ uvedl Martin Kermes, stratég a partner agentury NMDS. 

Aplikace nového vizuálního stylu | Zdroj: Design portálAplikace nového vizuálního stylu | Zdroj: Design portál

Footshop

Vizuální styl změnil po devíti letech i český internetový obchod, který se specializuje na prodej tenisek. Jeho autorem je Studio Najbrt. Směsice nových log je tvořena nápisem Footshop v písmu Foot Medium, které je přeškrtáno čarami. Nahradí tak siluetu tenisky, která tento obchod charakterizovala od jejího založení.

„Společně s generační obměnou, která posunula streetwear do hlavního jazyka módy, se Footshop z domácí destinace pro sneakerheads rozrůstá ve značku pro fashion victims od hlavy až k patě, s e-shopem a kamennými obchody v mnoha místech Evropy. Proto vznikl otevřený systém, který si uchovává kořeny ve výrazu ulice, v graffiti, rapu, skate a sneaker kultuře, ale posouvá Footshop do prémiovějšího sektoru. Podstatné bylo, aby nová značka dobře fungovala v digitálním prostředí i vyražená do kůže a šlo ji rozvést ve vizuálním stylu, třeba v čím dál zajímavějších kolaboracích, komentuje nový vizuální styl Studio Najbrt.

Varianty nového loga obchodu Footshop | Zdroj: www.najbrt.czVarianty nového loga obchodu Footshop | Zdroj: www.najbrt.cz

Příklady použití nové vizuální identity obchodu Footshop | Zdroj: www.najbrt.czPříklady použití nové vizuální identity obchodu Footshop | Zdroj: www.najbrt.cz

Milovice

Nové logo, které má město Milovice poprvé ve své historii, navrhla sochařka Lucie Kozelská na základě předem dané specifikace. Nenahrazuje však znak města, který zůstane zachován. V obrazové části loga nalezneme 5 hlavních symbolů – symbol hlavy koně, stromu, tanku, kostela a věže s tobogánem. Textová část s nápisem Milovice má pak svou podobou připomínat vojenskou maskáčovinu. 

Nové logo města Milovic od Lucie Kozelské | Zdroj: urad.mesto-milovice.czNové logo města Milovic od Lucie Kozelské | Zdroj: urad.mesto-milovice.cz

„Při vytváření loga jsem pracovala s pěti zadanými motivy, které jsem přetvořila v lehce čitelné symboly. Nerovnoměrná kresebná linie vzbuzující pocit kresby na jeden tah podporuje lehkost a dynamiku loga. (...) Logo je doplněno autorským písmem, vychází z vojenské maskáčoviny a její funkce rozbití tvaru. Podtrhává tak minulost Milovic, která je ve městě ještě výrazně přítomná. V barevné variantě loga jsem ponechala zelenou barvu, která je použita v heraldickém znaku města a velmi dobře doplňuje symbol zeleně a vojenskou tématiku, ale zároveň navozuje pocit svěžesti a ekologického smýšlení,“ popisuje pro Design portál autorka nového loga Lucie Kozelská. 

Příklad použití nového loga Milovic na reklamních předmětech | Zdroj: Design portálPříklad použití nového loga Milovic na reklamních předmětech | Zdroj: Design portál

Galerie

Další články