Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Grafická sklizeň. Představujeme vybraná loga a vizuály prosince

Čím dál více veřejných institucí a soukromých firem si uvědomuje důležitost jednotného vizuálního stylu a silného loga. Efektivní logo by mělo danou instituci odlišovat od ostatních, vytvářet identitu celé značky a být ideálně dobrým základním kamenem pro celkový vizuální styl. Čtvrtý díl seriálu Grafická sklizeň představuje dalších pět nových redesignů, které nás v redakci za poslední měsíc zaujaly. Obstojí do budoucna?

Český lev

Letošní vizuální styl prestižní filmové ceny Český lev mělo na starosti již potřetí studio Dynamo design, stojící mimo jiné za vizuální identitou Air Bank, města Plzně nebo Mendelovy univerzity v Brně. Nový vizuál je postaven na dekoru českého cibuláku. 

„Vytváření vizuálního stylu pro Českého lva je vždy pocta a zároveň příjemná výzva. Letos jsme zapátrali hlouběji v kořenech. Inspirovali jsme se tím, co se za posledních bezmála 150 let stalo typickým designovým prvkem většiny domácností nejen v českých zemích, vzpomněli si na poličky v kuchyních našeho dětství a spojili Českého lva s legendárním cibulákem. Věříme, že toto propojení je poměrně překvapivé a bude výrazným osvěžením celé komunikace ročníku,“ vysvětluje Jan Šlégr, senior graphic designer studia Dynamo design. 

Vizuální styl 27. ročníku ceny Český lev, Dynamo design | Zdroj: archivVizuální styl 27. ročníku ceny Český lev, Dynamo design | Zdroj: archiv

„Naše koncepce vychází z toho, co se v minulém roce osvědčilo. Z novinek nicméně stojí za zmínku právě výrazný grafický vizuál, jehož motivy se uplatní i v průběhu večera,“ dodává supervizor Českých lvů Marek Najbrt, filmový režisér a držitel dvou Českých lvů. Předávání cen proběhne 7. března 2020 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. 

Letní slavnosti staré hudby

Nové logo Letních slavnosti staré hudby získalo prestižní ocenění v mezinárodní grafické soutěži WOLDA. Za logem i celou vizuální identitou stojí studio Colmo. Od roku 2000 přijíždí na tento nejdéle působící festival staré hudby v Praze mnoho zahraničních umělců, kteří hrají na originály či kopie historických nástrojů při zachování těch nejvyšších nároků na dokonalost provedení. Festival se věnuje nejen hudbě, nýbrž i baroknímu tanci a divadlu. Ke 20. výročí si pořadatelé nadělili sjednocení celé grafické koncepce, která prezentuje i další podznačky, jež jsou jeho součástí.

Nový vizuální styl festivalu Letní slavnosti staré hudby od studia Colmo | Zdroj: archivNový vizuální styl festivalu Letní slavnosti staré hudby od studia Colmo | Zdroj: archiv

Uvědomovali jsme si, že definovat srozumitelnou vizuální identitu pro náročné festivalové publikum nebude lehký úkol. S organizačním týmem, který své publikum zná nejlépe, jsme proto úzce spolupracovali jak při vývoji samotných značek, tak i tematických motivů, včetně úpravy autorské typografie. V současné době připravujeme motivy a veškeré promo materiály pro další ročník,“ vysvětlují autoři loga.

Valašské Klobouky

Nového vizuálního stylu se dočkalo i město Valašské Klobouky ležící na pomezí Bílých Karpat. Celý vizuální styl vychází z jeho názvu a je postaven na symbolu klobouku. Autorkou je absolventka Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni, grafická designérka Tereza Pejřimovská. Dalšími jedenácti soutěžícími byli studenti designu, ale i umělci z místního Výtvarného spolku Vincúch.

„Nové logo je nadčasovou typografickou značkou. Díky své čistotě, eleganci, výraznosti a důmyslnému glyfu ‚kloboukového o‘ otevírá v komunikaci města velmi kreativní možnosti užití. ‚Kloboukové o‘ se může objevovat jak textech, tak i v grafice, kde bude zdobit, zdůrazňovat, doplňovat či upozorňovat. A především připomínat kloboucké tradice, popisuje autorka Tereza Pejřimovská. „Ostatně ke zdejší tradici se nový vizuální styl váže také svou barevností. Pracuje nejen se základní černobílou variantou, ale také s tóny červené, modré, zelené a žluté, které odedávna patří k valašskoklobouckému kroji,“ dodává.

Nové logo města Valašské Klobouky od Terezy Pejřimovské | Zdroj: www.valasskeklobouky.czNové logo města Valašské Klobouky od Terezy Pejřimovské | Zdroj: www.valasskeklobouky.cz

„Nový vizuální styl města Valašské Klobouky nás navrací k naší tradici, k historii a našim kořenům, avšak v moderní a svěží formě. Podle pověsti to byl právě klobouk, který dal našemu městu název. Býval prý pověšený na holi u lesní studánky, aby ji v dobách honů vrchnost z brumovského hradu snáze našla a mohla se tu občerstvit. Kolem studánky později vyrostla osada a z ní město s příznačným pojmenováním. Klobouk si proto neseme i v městském znaku, odkud do loga přechází v jedinečném a nezaměnitelném písmenu kloboukového o,“ vysvětluje starostka Eliška Olšáková.

Kavárna Mezi řádky

Kavárna Mezi řádky je členem spolku Etincelle, který byl založen Jakubem Knězů na podzim roku 2005. Etincelle se zaměřuje na projekty, které pomáhají začleňovat do společnosti osoby s mentálním a fyzickým handicapem. Kromě kavárny Mezi řádky provozuje tento spolek rovněž několik bister, pekárnu, prádelnu a také farmu. Za novou vizuální identitou stojí Jitka Bret SrbováPetra Lukešová z Kreativního studia JITRA.

Nový vizuální styl skupiny Eticelle od kreativního studia Jitra | Zdroj: www.designportal.czNový vizuální styl skupiny Eticelle od kreativního studia Jitra | Zdroj: www.designportal.cz

Rozhodly jsme se akcentovat půvab nepravidelnosti, smysl ‚chyby‘. Nové logo Etincelle pracuje s výrazným symbolem písmene ‚e‘ tvořeného barevnými skvrnami/kaňkami. Ty jsou nepravidelné, nedokonalé, ale tím vlastně osobité a jedinečné — jako zaměstnanci Etincelle. Je podstatné uvědomit si, že rozmanitost je přínosná pro každého a zdravotní postižení už naštěstí dávno neznamená, že člověk nemůže pracovat. I proto jsme navrhly nový slogan Etincelle — Hendikep není překážka. Stačí navštívit kteroukoliv kavárnu nebo bistro a smysl sloganu hned pochopíte,popisují pro Designportál autorky ze Studia Jitra.

„Nové logo Mezi řádky navazuje na mateřské logo Etincelle zjednodušenou citací klíčového ‚e‘. Zároveň poukazuje na tradici dobré kavárny s knihami. Tomu odpovídá i použitý font American Typewriter, který patří do fyzického světa psaní, čtení a příjemných požitků. Podniků Mezi řádky je celá řada a díky tomu, že si skupina vede dobře, budou přibývat další loga se stejnou konstrukcí,“ dodávají.

Light Works

Společnost Light works se specializuje na dovoz designového osvětlení. V její nabídce najdete katalánská svítidla Marset, skleněné lustry Zafferano, dánské produkty značky Fritz Hansen nebo osvětlení značky Delightfull z Portugalska. U prodeje osvětlení to ale nekončí. V jejich nuselském showroomu poskytují i komplexní servis.

Šestý rok od svého založení si majitelé nadělili novou vizuální identitu od RISING STUDIA a i nový showroom, na kterém se podílelo architektonické studio FADW a designér Petr Hák.

Nový vizuální styl společnosti Light works od RISING STUDIA | Zdroj: lightworks.czNový vizuální styl společnosti Light works od RISING STUDIA | Zdroj: lightworks.cz

Nejprve jsme hledali koncept, který by zastřešil pestré produktové portfolio, byl identifikovatelný na první pohled a současně ladil se zvoleným písmem v logotypu i s názvem celkově. Rozdělením slovního spojení Light Works na dva řádky a propojením glyfů vzniká ústřední grafická zkratka svítidla, kterou dále rozvíjíme v ikonografickém vizuálním stylu. Pro logotyp jsme zvolili písmo Nudista od přední české písmolijny Suitcase Type Foundry Tomáše Brousila. Elegantně jednoduchý font zapadal do celkového minimalistického konceptu, který jsme pro značku připravovali. Logotyp i celý vizuální styl je navržen v neutrálním barevném provedení, aby mohly vyniknout produktové fotografie,“ vysvětlují pro Designportál autoři návrhu.  

Galerie

Další články