Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Grafická sklizeň. Představujeme vybraná loga a vizuály listopadu

Čím dál více veřejných institucí a soukromých firem si uvědomuje důležitost jednotného vizuálního stylu a silného loga. Efektivní logo by mělo danou instituci odlišovat od ostatních, vytvářet identitu celé značky a být ideálně dobrým základním kamenem pro celkový vizuální styl. Třetí díl seriálu Grafická sklizeň představuje dalších pět nových redesignů, které nás v redakci za poslední měsíc zaujaly. Obstojí do budoucna?

Město Krupka

Na novém logu a celkové vizuální identitě severočeského města Krupka, jež figuruje na seznamu světového a kulturního dědictví UNESCO, se podílela PR skupina města Krupka, která funguje pod vedením Petra Nového a Tomáše Syryčanského z komunikační agentury Politicca. Grafické zpracování pak měla na starosti Tereza Skřivanová ze studia laGraphica.

„S novou identitou jsme nadmíru spokojeni. Je to výsledek několikaměsíčního snažení pracovní skupiny, kde společnými silami tvoříme komunikační strategii města,“ komentuje nové logo místostarosta Krupky Rostislav Kadlec.

Nové logo města Krupka, zdroj: www.krupka-mesto.czNové logo města Krupka, zdroj: www.krupka-mesto.cz

Zadáním bylo respektovat historickou hodnotu města Krupky, zároveň však také reflektovat moderní trendy z oblasti městského marketingu. Logo vychází z tradičního městského znaku z roku 1478 a atributu dobývání cínové rudy. Další varianta loga využívá hashtag, který třídí a kategorizuje obsah informací pomocí klíčového slovního spojení.

Moravská filharmonie Olomouc

Nový vizuální styl a logo má nově tato kulturní instituce, jež tento rok zahájila již 74. koncertní sezonu, od pražského Studia Marvil. Toto studio stojí například za novou vizuální identitou Českého rozhlasu, iniciativou Pro lepší město či za rebrandingem skupiny ČEZ. Jejich návrh zvítězil mezi dalšími sedmi návrhy svým originálním a zároveň funkčním stylem. 

„Návrh Studia Marvil vystihl naši představu o celkové výtvarné úrovni řešení, propojení s barokní Olomoucí i praktické použitelnosti a variabilitě užití. Jsem velmi rád, že náš orchestr získá v očích veřejnosti jasnou a na první pohled odlišitelnou vizuální identitu,“ komentuje vítězný návrh ředitel MFO Jonáš Harman, jenž také zasednul v porotě.

Nové logo Moravské filharmonie Olomouc, zdroj: www.marvil.czNové logo Moravské filharmonie Olomouc, zdroj: www.marvil.cz

„Základem loga a celé identity je hudební antikva Kessler, která v sobě nese tvarosloví a estetiku, jakou známe z historických notových zápisů. V obrazové složce je identita Filharmonie rozehrána do grafických zvukových vln rozechvívajících libovolné použité fotografie, ilustrace nebo grafiky,“ vysvětlují autoři návrhu Vojtěch Vavřín a Olga Benešová.

Luhačovice

Za vítězným návrhem nového loga a vizuální identity, který vzešel ze soutěže realizované organizací CZECHDESIGN, stojí studio Toman Design, konkrétně Lukáš Müller a Bára Volánková a za animacemi pak Petr Milosh. Toto studio, působící v Praze od roku 2006, stálo v minulosti například u zrodu nové identity Českého statistického úřadu, redesignu pro značku jízdních kol Favorit nebo za vizuálním stylem pro Institut umění - Divadelní ústav.

„Zatímco finální podobu vizuálu jsme ladili poměrně dlouho (jak tvarově, tak po stránce barevnosti), o samotném logu jsme měli jasno poměrně brzy: bude typografické a jeho jednoduchá úderná forma bude dobře kontrastovat s pestrými ilustracemi. Celkově nás práce na luhačovickém vizuálu bavila – kdy jindy se vám poštěstí v zájmu inspirace povinně jezdit do lázní,“ vysvětluje zakladatel studia Jiří Toman.

Nové logo města Luhačovic, zdroj: www.luhacovice.czNové logo města Luhačovic, zdroj: www.luhacovice.cz

„Luhačovice jsou moderní atraktivní místo k životu pro všechny generace s tou výhodou, že nabízí jako bonus krásnou přírodu, jedinečnou architekturu a lázeňské prostředí. Navíc jsou známy bohatým kulturně-společenským životem a skvělými občany, kteří jsou hrdí, že jsou Luhačovjany. Chceme město takto také prezentovat veřejnosti a věřím, že i díky nově zvolenému vizuálnímu stylu bude stále více lidí Luhačovice takto vnímat,“ komentuje výsledek starosta Luhačovic Marian Ležák.

mmcité+

Projektová společnost mmcité+ nahradila logo Petra Babáka z roku 2008. Za novou vizuální identitou, jejíž součástí je i písmo Cité Grotesk, stojí absolventi UMPRUM Marek NedelkaJan Novák„Citlivý rebranding, který ctí předchozí řešení a zároveň působí svěžím a suverénním dojmem. Zvlášť díky použití vlastní nadčasové typografie se podařilo koncepčně propojit všechny značky skupiny tak přirozeně, že jednotlivě působí intenzivně a dohromady tvoří kompaktní celek. A věřím, že vydrží fungovat věčnost,“ uvedl pro Design portál David Zezula, art director mmcité+.

Nové logo mmcité+, zdroj: www.mmciteplus.comNové logo mmcité+, zdroj: www.mmciteplus.com

Novou vizuální podobu dostala v rámci redesignu nejen tato společnost, zaměřující se na stavby dopravní infrastruktury, ale také její sesterské kreativní studio designcité+ a konstrukční firma construction cité+. „Inspirace pro celkový koncept pochází ze strategické mise firmy, kterou je snaha vyrábět věci, kde design není vidět a které jsou především dokonale funkční,“ vysvětlují pro Design portál Marek Nedelka a Jan Novák. 

Stejný požadavek splňoval po dlouhou dobu i předchozí vizuální styl mmcité, ale narazil například na praktická omezení, kdy se u delších názvů snížila jejich čitelnost v menších velikostech. Proto jsme se rozhodli pracovat s čistě typografickým logotypem doplněným o grafický symbol (+), který spojuje hlavní vlastnosti každé ze tří částí firmy: pro mmcité+ spojování lidí a míst, u designcité+ spojování měřítek v rámci navrhování, u construction cité+ propojování konstrukčních prvků. Propojování, optimismus a blízkost jsou hlavním hnacím motorem, který si firma udržuje od svého vzniku,“ doplňují autoři.

Bruntál

Nové logo má i město Bruntál, který graficky symbolizuje slogan města – „město mezi horami a vodou“. Stojí za ním bruntálské grafické studio Gionardi Milano TM. Logotyp znázorňuje hory Hrubého Jeseníku, modrá část vodní dílo Slezská Harta a prostor mezi tím představuje město. Ze sloganu, který město používá od roku 2007, od té doby vycházely i „vlnovky“, které se využívaly na dokumentech města a vytvářely doplňkovou grafiku k heraldickému znaku. Společně se sloganem tvoří tento slogan ideový základ nového logotypu, který rada města schválila v červnu tohoto roku. V září byl následně dokončen i grafický manuál. 

Nové logo města Bruntál, zdroj: www.mubruntal.czNové logo města Bruntál, zdroj: www.mubruntal.cz

Galerie

Další články