Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Grafická sklizeň. Představujeme vybraná loga a vizuály letošního jara

Čím dál více veřejných institucí a soukromých firem si uvědomuje důležitost jednotného vizuálního stylu a silného loga. Efektivní logo by mělo danou instituci odlišovat od ostatních, vytvářet identitu celé značky a být ideálně dobrým základním kamenem pro celkový vizuální styl. Šestý díl seriálu Grafická sklizeň představuje dalších pět nových redesignů, které nás v redakci za posledních pár měsíců zaujaly. Obstojí do budoucna?

CoroVent

Za plicním ventilátorem CoroVent stojí tým Covid19cz a ČVUT. Vznik několika prvních desítek těchto ventilátorů pak podpořila veřejná sbírka, během které se vybralo přes 14 milionů českých korun. Logo tomuto plicnímu ventilátoru CoroVent pro pacienty s nemocí Covid-19 vytvořil designér Jiří Chlebus opravdu za rekordní čas. O soutěži se dozvěděl v den její uzávěrky, i přesto však odevzdal kompletní manuál formou VisualBooku

Logo plicního ventilátoru CoroVent, za kterým stojí designér Jiří Chlebus | Zdroj: logo.corovent.czLogo plicního ventilátoru CoroVent, za kterým stojí designér Jiří Chlebus | Zdroj: logo.corovent.cz

Pří vývoji CoroVentu šlo o čas a já jsem na tom u návrhu loga byl podobně. Zejména kvůli tomu, že jsem se o deadlinu dozvěděl v den deadlinu. Písmo nesoucí významovou ideu CoroVentu se stalo klíčovým nástrojem tohoto mini vizuálního stylu,“ vysvětluje vznik tohoto návrhu designér Jiří Chlebus. 

Za vizuálním stylem plicního ventilátoru CoroVent stojí designér Jiří Chlebus  | Zdroj: logo.corovent.czZa vizuálním stylem plicního ventilátoru CoroVent stojí designér Jiří Chlebus | Zdroj: logo.corovent.cz

„Veškeré uvažování nad konstrukcí loga a následným používáním vizuálního stylu jsem soustředil do výběru vhodného písma a přímočarý výběr kontrastní modré barvy symbolizující kyslík. Naštěstí jsem narazil na vcelku adekvátní (a volně dostupné) písmo Lovelo od Fontfabric, které umožňovalo kombinovat dva řezy písma tak, aby část loga (a také ostatních textů ve vizuálu) vyjadřovala vzduchové hadice vedoucí kyslík k pacientovi. Linková verze písma Lovelo navíc ideově zapadá do dalších vlastností CoroVentu – je to open-source projekt, který je sestaven z běžně dostupných součástek,“ doplňuje Jiří Chlebus. O celém procesu tvorby loga si můžete přečíst na blogu tohoto designéra.  

Telly

Internetová a satelitní televize Telly, dříve známá jako DIGI TV, změnila kromě svého názvu i celý vizuální styl, se kterým přišly i další inovace a vylepšení. Rebranding má na svědomí pražské studio Najbrt, které mimo jiné stojí například i za redesignem zpravodajské stanice ČT24

Nové logo internetové a satelitní televize Telly od studia Najbrt | Zdroj: www.najbrt.czNové logo internetové a satelitní televize Telly od studia Najbrt | Zdroj: www.najbrt.cz

Pro chystaný zlom v domácí zábavě jsme navrhli sympatický název a diagonálou jeho obraz trochu zostřili. Nejprve podseknutým Y v logu a ve vizuálním stylu snadno identifikovatelnou a aplikovatelnou „stíračkou“, nepřehlédnutelnou technikou střihu. Barevnost začíná modrou svítící obrazovky a pokračuje doplňkovým spektrem RGB v posunutých odstínech. Logo, i doplňkové písmo Neue Haas Grotesk Display, na které se jeho tvarosloví vzdáleně odkazuje, jsou navrženy tak, aby ve své modernosti a čitelnosti snadno odolaly široké škále použití i zubu času,“ uvádí autoři na webových stránkách studia Najbrt. 

Nový vizuální styl internetové a satelitní televize Telly od studia Najbrt | Zdroj: www.najbrt.czNový vizuální styl internetové a satelitní televize Telly od studia Najbrt | Zdroj: www.najbrt.cz

Kartografie 

Nakladatelství Kartografie PRAHA se specializuje na produkci map na zakázku pro firmy či veřejnou správu, v jejich portfoliu však nalezneme i další produkty pro školy a širokou veřejnost. Za redesignem jejich nového loga stojí Jakub Novák z grafického a reklamního studia Mevia

Nové logo nakladatelství Kartografie Praha | Zdroj: www.kartografie.czNové logo nakladatelství Kartografie Praha | Zdroj: www.kartografie.cz

„Logo společnosti je navrženo ve dvou hlavních a základních verzích. Ve verzi s celým názvem, které odpovídá obchodnímu názvu společnosti Kartografie PRAHA, a.s. Druhé je určeno pro oficiálnější potřeby. Pro běžné užití a marketing je možné využít zkrácenou jednoslovnou variantu. Logo může být dále variováno pro další různé potřeby,“ uvádí v Logomanuálu Jakub Novák.  

Ukázka vizuálního stylu vydavatelství Kartografie Praha | Zdroj: mevia.czUkázka vizuálního stylu vydavatelství Kartografie Praha | Zdroj: mevia.cz

Literární akademie

Za novým logem pro Literární akademii, která je součástí Vysoké školy kreativní komunikace, je grafické studio Colmo, které také nedávno vytvořilo nový vizuální styl města Kadaně. Pro tuto univerzitu, která se zaměřuje pouze na studium oborů kreativního průmyslu, před nějakým časem vytvořili i celý vizuální styl. Literární akademie navázala v roce 2016 na Literární akademii (soukromou vysokou školu Josefa Škvoreckého) a nabízí dvě specializace: Literární tvorba a Komerční psaní v médiích.

Logo Literární akademie vytvořilo studio Colmo | Zdroj: www.colmo.czLogo Literární akademie vytvořilo studio Colmo | Zdroj: www.colmo.cz

„Organizační tým univerzity nás oslovil, zda bychom nevytvořili jak zcela nový brand, tak i komplexní komunikaci, která by zdůrazňovala její literární zaměření a dokázala oslovit nové mladé uchazeče. Nová značka je tak vlastně spíše než logem, literárním útvarem. Stává se větou. Z této myšlenky rozvíjíme i navazující vizuální identitu, kde se literární forma uplatňuje už jako samostatný vizuální prvek. Název školy komponujeme skrytě ve větných skladbách a vytváříme tím prostor pro hravou textovou identitu,“ uvádějí na svých stránkách autoři z grafického studia Colmo.

Ukázka nového vizuálního stylu Literární akademie, který vypracovalo studio Colmo | Zdroj: www.colmo.czUkázka nového vizuálního stylu Literární akademie, který vypracovalo studio Colmo | Zdroj: www.colmo.cz

Pětadvacítka

Logo Pětadvacítky, záchranného programu pro OSVČ | Zdroj: www.mfcr.czLogo Pětadvacítky, záchranného programu pro OSVČ | Zdroj: www.mfcr.cz

Takzvaná Pětadvacítka, přímá podpora formou vyplácení kompenzačního bonusu pro poškozené OSVČ, má své logo, jejímž výrazným prvkem je i piktogram ve tvaru záchranného kruhu a číslovky 25. Jejím autorem je grafický designér, ilustrátor a typograf Lubomír Hogenauer, který stojí i za logotypem Finanční správy ČR, se kterým toto logo sdílí stejnou barevnost – dominuje u něj barva bordeaux, která je doplněna světle šedivou. 

Ukázka nového loga programu Pětadvacítka | Zdroj: FB Finanční správy ČRUkázka nového loga programu Pětadvacítka | Zdroj: FB Finanční správy ČR

Posílejte své tipy!

Maté tip na zajímavé logo, které vás v poslední době zaujalo? Neváhejte nám napsat na e-mail: tereza.dolinova@czechdesign.cz 

Galerie

Další články