Vizuální stránka je pro Wolt zásadní. I proto se může pyšnit logem od amerického grafického designéra a typografa Mackeyho Saturdaye, který vytvořil logo například pro Instagram nebo Unsplash. Vazba na design to ale není jediná.
UX design v hlavní roli
Wolt klade velký důraz také na příjemný UX design, což dokládá nedávné ocenění Editors’ Choice od společnosti Apple právě za UX design. Co se týče fotografií restaurací a jejich nabídky, nenechávají je ve většině případů na samotných provozovnách, nýbrž mají pro tyto účely svůj stálý tým fotografů. „Spolupracujeme s několika freelancery ve všech, dnes již čtyřech městech (Praha, Brno, Bratislava, Košice), kde máme většinou dva až tři fotografy, kteří se vydávají do daných restaurací,“ dodává David Krátký, marketingový manažer společnosti Wolt.
Logo od amerického grafického designéra a typografa Mackeyho Saturdaye | Zdroj: Wolt
Společnost Wolt má pro nafocení nabídky restaurací svůj stálý tým fotografů. | Zdroj: Wolt
Za největším množstvím fotografií stojí Lucie Fenclová, absolventka Vyšší odborné školy grafické a spoluzakladatelka úspěšného blogu Taste of place. Fotografie pocházejí rovněž od Marka Musila, lifestylového fotografa nebo od Vojtěcha Tesárka. „Jsme si vědomi toho, že lidé jí očima, a tudíž vnímáme kvalitně nafocené menu jako jeden z velmi důležitých faktorů. Člověk pořád velkou část restaurací ve městě nezná, realistická fotka tedy dokáže nabídku hezky přiblížit,“ vysvětluje David Krátký.
Společnost Wolt má pro nafocení nabídky restaurací svůj stálý tým fotografů. | Zdroj: Wolt
Pro samotného uživatele je aplikace velmi intuitivní a příjemná, za což mohou detaily, které na první pohled ani leckdy nemusí zaznamenat. Po objednání dovážky si může zákazník aplikace Wolt například zahrát tapping game, což je jedna z věcí, která všední úkon něčím obzvláštní. „Když na časomíru znázorněnou kolečkem několikrát pokliká, změní se v tapping game. Wolt rekord je okolo 65 kliknutí, každý člověk, který ho překoná, získá jedno základní doručení zdarma.“
Design k obědu
Zajímavým projektem, aplikovatelným i do našeho prostředí, byl finský Design Delivered, který přibližoval design širšímu okruhu uživatelů. „Spojili jsme se s helsinskou univerzitou a helsinským Design weekem. Řekli jsme si, proč nevyužít platformu, která je ve Finsku velmi etablovaná. Lidé ji mají spojenou s doručováním jídla, proč ji nevyužít i na doručování něčeho jiného,“ doplňuje David Krátký.
Kampaň k projektu Design Delivered | Zdroj: www.helsinkidesignweek.com
Do projektu se přihlásily až stovky designérů. Díky propojení s tamní univerzitou se do projektu zapojilo i velké množství studentů. Porota složená ze zástupců společnosti Wolt a zástupců Design Weeku pak vybírala, které produkty se budou touto cestou moci prezentovat. Během této zhruba týdenní akce tak lidé, kromě jídla, nakupovali touto cestou i produkty od finských designérů.
Kampaň k projektu Design Delivered | Zdroj: www.helsinkidesignweek.com
Díky Woltu si užijí také hosté naší velkolepé otvíračky. 17. června otevíráme nový shop v Myslíkově 5 a Wolt je jedním z partnerů openingu. Pište si do diářků a srdečně zveme!
Článek vznikl v rámci placené spolupráce.