Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Česká obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOS Česká obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOS

Dynamický Sokol. Tělocvičný spolek sází na změny a představuje novou vizuální identitu

Největší a nejvýznamnější česká tělovýchovná organizace se za téměř 160 let své existence významně proměnila a omládla. Při vyhledávání na internetu sice převažují obrazy bratrů a sester ve slavnostních krojích, ale realita je jiná. Sokol má přes 160 000 členů a z toho téměř 60 % tvoří mládež a lidé do 26 let.

České obec sokolská oslovila tým Dynamo, kde pod vedením designéra Jana Šlégra vznikl nový corporate design, který má za cíl jak změnit vnímání Sokola širokou veřejností, tak sjednotit roztříštěnost dosavadní komunikace.

Česká obec sokolská mění svoji vizuální identitu, zdroj: ČOSČeská obec sokolská mění svoji vizuální identitu, zdroj: ČOS

Nová vizuální identita vychází ze strategie SOKOL 2030, zdroj: ČOSNová vizuální identita vychází ze strategie SOKOL 2030, zdroj: ČOS

„Stává se, že zadavatelé kladou přehnaný důraz na logo, ale na obrovský komunikační potenciál vizuálního stylu zapomínají. Sokol s jeho pestrostí a bohatostí aktivit se neobejde bez otevřeného vizuálního systému, který by efektivně pokryl celou škálu interní i externí komunikace, od znělky Sokolského zpravodaje v České televizi až po poslední nášivku na tričku,“ dodává Jan Šlégr.

 Nový vizuální design vznikl pod vedením designéra Jana Šlégra, zdroj: ČOS Nový vizuální design vznikl pod vedením designéra Jana Šlégra, zdroj: ČOS

Základním motivem se stal princip duality, který se zrcadlí ve všech sokolských aktivitách historických i současných, ať jde o zdravý rozvoj těla i ducha nebo „sílu lví a vzlet sokolí“. Nová identita proto pracuje s dominantní dvojicí barev, červenou a bílou, customizovaným písmem Tyrš / Fügner od Vojtěcha Říhy a dalšími prvky, které dávají vyniknout silným stránkám sokolské organizace – linkami, rámečky, patterny, charakteristickým stylem piktogramů a šablonami layoutů, resp. prací s fotografií, textem a grafikou. Samotné logo pak vychází z historického symbolu propletených písmen.

Česká obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOSČeská obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOS

„Z vlastní zkušenosti vím, že Sokol ani zdaleka není takový skanzen, jak je neustále prezentován. Proto pro mě modernizace image značky Sokol byla velkou výzvou a zároveň inspirativním zadáním,“ říká Jan Šlégr.

Nová vizuální identita vychází ze strategie SOKOL 2030, kterou společně s komunikačním týmem ČOS zpracovala agentura Raul. Ta nově formuluje ambici vést Čechy k pohybu a společné aktivitě, být vzorem člověka silného tělem i duchem a sdílet patero společných základních hodnot – Sport, Občanství, Komunita, Osobnost a Laskavost.

Česká obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOSČeská obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOS

Česká obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOSČeská obec sokolská má nový vizuální design, zdroj: ČOS

Další články