Domácí kosmetika už dávno není žádná šlichta. Dvě české značky dokazují, že vyrábět krémy lze eticky a ekologicky zároveň

POETIKO – autorem loga a celé vizuální identity je pražská kreativní agentura Mevea.  | Zdroj: Poetiko / The Green Theory – autorem loga a skleněných obalů je jihočeský freelancer a grafický designér Jáchym Váně. | Foto: Ondřej Holub POETIKO – autorem loga a celé vizuální identity je pražská kreativní agentura Mevea. | Zdroj: Poetiko / The Green Theory – autorem loga a skleněných obalů je jihočeský freelancer a grafický designér Jáchym Váně. | Foto: Ondřej Holub

Časy, kdy byla přírodní kosmetika synonymem pro podomácku umíchané pasty z bylinek, jsou ty tam. Za pomocí nových technologií a moderního přístupu vznikají produkty, které svou účinností předčí sortiment klasické lékárenské dermokosmetiky. Přesně takové najdete i v portfoliu českých značek The Green Theory nebo POETIKO, které se snaží spojovat lokální ingredience s vědeckým přístupem.

The Green Theory 

The Green Theory je soukromá značka podnikatelky, matky a manželky, která se snaží udělat svět lepším místem. Byla založena na konci roku 2020, 26letou nadšenkyní pro péči o pleť a udržitelnost Ester Ajzenstadt„Inspirací k vytvoření udržitelné kosmetiky jsem našla v ideologii minimalismu. Může se to zdát jako klišé, ale tento životní směr mi změnil pohled na svět a také na sebe samu. Pozitivní dopad minimalismu nacházím i v těch nejběžnějších činnostech. Mít méně pro mne znamená plně si uvědomovat věci kolem sebe a vážit si jejich krásy a užitku, které mi přináší. Jde to ruku v ruce i se samotnou spotřebou a dopadem na životní prostředí,“ vysvětluje filozofii značky The Green Theory její zakladatelka Ester Ajzenstadt.

The Green Theory je inovativní přírodní kosmetická značka vyráběna v České republice, navržena tak, aby vyživovala, revitalizovala a podtrhla přirozenou krásu pokožky. | Foto: Ondřej HolubThe Green Theory je inovativní přírodní kosmetická značka vyráběna v České republice, navržena tak, aby vyživovala, revitalizovala a podtrhla přirozenou krásu pokožky. | Foto: Ondřej Holub

„Stála přede mnou výzva. Najít rovnováhu mezi krásou, účinností a udržitelností,“doplňuje Ester, která těmito základními pilíři dnes definuje svou značku. Přírodní složení produktů jsou navržena tak, aby vyživovala, revitalizovala a podtrhla přirozenou krásu pokožky. Vše, co potřebujeme pro naše zdraví, můžeme najít v přírodě bez zbytečných nebo škodlivých přísad. Proto v recepturách značky The Green Theory najdete například tu nejčistší vodu ze srdce Jeseníků. Navíc formulace vytvářené profesionálním týmem ve výrobně je z 86 % energeticky soběstačná díky vlastní produkci elektrické energie, tepla a chladu. 

Od návrhu až po samotnou produkci spolupracuje značka s místními řemeslníky a výrobci v České republice. | Foto: Ondřej HolubOd návrhu až po samotnou produkci spolupracuje značka s místními řemeslníky a výrobci v České republice. | Foto: Ondřej Holub

„Zjistila jsem, že všechny mé oblíbené kosmetické značky, které jsem v té době používala, problémy pouze maskovaly místo toho, aby je doopravdy řešily. Čím hlouběji jsem do této problematiky pronikala, tím víc jsem se cítila oklamaná. Tento fakt mě motivoval k hledání alternativní cesty až po založení vlastní značky. A zbožňuji každý náš výtvor! Pokud bych si ale měla vybrat jen jeden, bude to určitě jemný hydratační krém na tělo a ruce s vůní zázvoru a pomeranče v ekologickém obalu z jantarového skla. Přírodní složení bohaté na ingredience včetně bambuckého másla, konopného, kokosového a olivového oleje. Vyživuje, revitalizuje a zvláčňuje pokožku.“

Jemný hydratační krém na tělo a ruce s vůní zázvoru a pomeranče v ekologickém obalu z jantarového skla. 100% přírodní složení bohaté na ingredience včetně bambuckého másla, konopného a kokosového oleje. Vyživuje, revitalizuje a zvláčnuje pokožku. | Foto: Ondřej HolubJemný hydratační krém na tělo a ruce s vůní zázvoru a pomeranče v ekologickém obalu z jantarového skla. 100% přírodní složení bohaté na ingredience včetně bambuckého másla, konopného a kokosového oleje. Vyživuje, revitalizuje a zvláčnuje pokožku. | Foto: Ondřej Holub

Předností značky The Green Theory je kromě složení i inteligentní a udržitelný design. Proto receptury bohaté na přírodní složky balí do nekonečně recyklovatelného skla anebo hliníku. Autorem loga a skleněných obalů je jihočeský freelancer a grafický designér Jáchym VáněSamotný symbol loga vychází z počátečních písmen názvu, je tvořen z geometrických tvarů a koresponduje tak s celkovou myšlenkou značky. Dále jsem na své cestě potkala Ondřeje Holuba, který navždy změnil a definoval vizuální identitu značky. Je oddaným zastáncem minimalismu, jednoduchosti a utilitarismu. Ve své tvorbě odráží stejné hodnoty. Je také autorem obalů krémů na ruce a dárkových krabiček,“ doplňuje Ester.

 „Od návrhu až po samotnou produkci spolupracuji s talentovanými lidmi v České republice, kteří podtrhují kvalitu produktů,“ říká zakladatelka značky The Green Theory Ester Ajzenstadt. | Foto: Ondřej Holub „Od návrhu až po samotnou produkci spolupracuji s talentovanými lidmi v České republice, kteří podtrhují kvalitu produktů,“ říká zakladatelka značky The Green Theory Ester Ajzenstadt. | Foto: Ondřej Holub

Poetiko

Tato pomalá a etická kosmetika staví hlavně na souhře organických lokálních ingrediencí a vědeckého přístupu. Poetiko klade důraz nejen na péči o pokožku, nýbrž i o celkovou životní rovnováhu a nezapomíná na úctu k okolí. „Chtěli jsme vyvrátit mýtus, že přírodní kosmetika je sice fajn, šetrná k pokožce, ale žádné velké výsledky od ní očekávat nemůžeme. Zároveň jsme chtěli jít ještě dál. Zaměřili se na vliv, který má naše podnikání na svět, ve kterém žijeme. Proto jsme se například rozhodli nepoužívat žádné druhotné obaly (papírové krabičky), produkty balíme do skla nebo recyklovaných plastů a vždy, když je to možné, zvolíme lokální dodavatele,“ uvádí vývojářka Aneta Fránková.

Přibližně před dvěma lety se shodly, že nám na československém trhu chybí kvalitní přírodní kosmetika, která by v sobě spojovala organické lokální ingredience s vědeckým přístupem zajišťujícím vysokou a komplexní účinnost. | Zdroj: PoetikoPřibližně před dvěma lety se shodly, že nám na československém trhu chybí kvalitní přírodní kosmetika, která by v sobě spojovala organické lokální ingredience s vědeckým přístupem zajišťujícím vysokou a komplexní účinnost. | Zdroj: Poetiko

Ze sortimentu této značky budete chtít vyzkoušet rozhodně více než jen jeden produkt. Za pomyslný „zlatý grál“ považují členky týmu POETIKO například Ranní masku s výjimečnou oleogelovou strukturou připomínající tekutý med nebo odličovací balzám, který bez podráždění odlíčí i voděodolný make-up a nezbavuje pokožku její přírodní ochranné bariéry.

Ranní maska pro všechny typy pleti s konopným olejem, levandulí a kopřivou | Zdroj: POETIKORanní maska pro všechny typy pleti s konopným olejem, levandulí a kopřivou | Zdroj: POETIKO

Pleťový olej pro suchou pleť | Zdroj: POETIKOPleťový olej pro suchou pleť | Zdroj: POETIKO

Samostatnou kapitolou je u produktů POETIKO i jejich balení. Přestože v posledních letech u kosmetických značek převládá hlavně minimalistický strohý design, rozhodli jsme se jít trochu jiným směrem a začali pracovat s organickými tvary různých barev, které podle nás lépe vystihují slow atmosféru, kterou chceme prostřednictvím naší kosmetiky předávat,“ vysvětluje tvůrčí kvarteto, kterému záleží hlavně na funkčnosti obalů.

„Při tvorbě našich výrobků se řídíme principy SLOW beauty (slow je akronym slov sustainable, local, organic a whole, tedy udržitelný, lokální, organický a blahodárný). Dalo by se říct, že se jedná o holistický životní styl, který nás učí, jak si život vychutnat do hloubky a zodpovědně.“ | Zdroj: Poetiko„Při tvorbě našich výrobků se řídíme principy SLOW beauty (slow je akronym slov sustainable, local, organic a whole, tedy udržitelný, lokální, organický a blahodárný). Dalo by se říct, že se jedná o holistický životní styl, který nás učí, jak si život vychutnat do hloubky a zodpovědně.“ | Zdroj: Poetiko

V současné době se tým zaměřuje převážně na rozšiřování produktového portfolia. „Vývoj jednoho produktu trvá v průměru okolo jednoho roku, ještě chvilku nám to tedy zabere. Zaměřujeme se na budování distribuce, abychom byli pro zákazníky lépe dostupní a aby měli více možností přijít si naše produkty vyzkoušet na vlastní kůži,“ uzavírají členky týmu. Už nyní můžete jejich produkty zakoupit online nebo ve více jak dvaceti prodejnách na Slovensku i u nás.

Krém na ruce se sezamovým olejem a měsíčkem a balzám na rty s olejem z vlašských ořechů a měsíčkem. | Zdroj: PoetikoKrém na ruce se sezamovým olejem a měsíčkem a balzám na rty s olejem z vlašských ořechů a měsíčkem. | Zdroj: Poetiko

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Související

Krása bez výčitek. Kam za kosmetikou, která je šetrná k vaší pleti i planetě?
Interiér a architektura

Krása bez výčitek. Kam za kosmetikou, která je šetrná k vaší pleti i planetě?

Tereza Urban - 20. 8. 2021

První lékárna francouzského typu v Praze. Matka s dcerou společně založily La Pharmacie, místo, kde seženete kvalitní kosmetiku v pěkném interiéru
Interiér a architektura

První lékárna francouzského typu v Praze. Matka s dcerou společně založily La Pharmacie, místo, kde seženete kvalitní kosmetiku v pěkném interiéru

Tereza Bíbová - 22. 12. 2020

Designové brýle, přírodní kosmetika a autorský šperk. Představujeme novinky v CZECHDESIGN shopu
Produktový design

Designové brýle, přírodní kosmetika a autorský šperk. Představujeme novinky v CZECHDESIGN shopu

Veronika Soukupová - 16. 9. 2019

Kosmetika s přídavkem designu. České značky, které sází na krásné obaly
Produktový design

Kosmetika s přídavkem designu. České značky, které sází na krásné obaly

Veronika Pařízková - 18. 1. 2018

SHOP 2023
lab job archi
SHOP Snoubení
GG 2023