Časy, kdy byla přírodní kosmetika synonymem pro podomácku umíchané pasty z bylinek, jsou ty tam. Za pomocí nových technologií a moderního přístupu vznikají produkty, které svou účinností předčí sortiment klasické lékárenské dermokosmetiky. Přesně takové najdete i v portfoliu českých značek The Green Theory nebo POETIKO, které se snaží spojovat lokální ingredience s vědeckým přístupem.
The Green Theory
The Green Theory je soukromá značka podnikatelky, matky a manželky, která se snaží udělat svět lepším místem. Byla založena na konci roku 2020, 26letou nadšenkyní pro péči o pleť a udržitelnost Ester Ajzenstadt. „Inspirací k vytvoření udržitelné kosmetiky jsem našla v ideologii minimalismu. Může se to zdát jako klišé, ale tento životní směr mi změnil pohled na svět a také na sebe samu. Pozitivní dopad minimalismu nacházím i v těch nejběžnějších činnostech. Mít méně pro mne znamená plně si uvědomovat věci kolem sebe a vážit si jejich krásy a užitku, které mi přináší. Jde to ruku v ruce i se samotnou spotřebou a dopadem na životní prostředí,“ vysvětluje filozofii značky The Green Theory její zakladatelka Ester Ajzenstadt.
„Stála přede mnou výzva. Najít rovnováhu mezi krásou, účinností a udržitelností,“doplňuje Ester, která těmito základními pilíři dnes definuje svou značku. Přírodní složení produktů jsou navržena tak, aby vyživovala, revitalizovala a podtrhla přirozenou krásu pokožky. Vše, co potřebujeme pro naše zdraví, můžeme najít v přírodě bez zbytečných nebo škodlivých přísad. Proto v recepturách značky The Green Theory najdete například tu nejčistší vodu ze srdce Jeseníků. Navíc formulace vytvářené profesionálním týmem ve výrobně je z 86 % energeticky soběstačná díky vlastní produkci elektrické energie, tepla a chladu.
„Zjistila jsem, že všechny mé oblíbené kosmetické značky, které jsem v té době používala, problémy pouze maskovaly místo toho, aby je doopravdy řešily. Čím hlouběji jsem do této problematiky pronikala, tím víc jsem se cítila oklamaná. Tento fakt mě motivoval k hledání alternativní cesty až po založení vlastní značky. A zbožňuji každý náš výtvor! Pokud bych si ale měla vybrat jen jeden, bude to určitě jemný hydratační krém na tělo a ruce s vůní zázvoru a pomeranče v ekologickém obalu z jantarového skla. Přírodní složení bohaté na ingredience včetně bambuckého másla, konopného, kokosového a olivového oleje. Vyživuje, revitalizuje a zvláčňuje pokožku.“
Předností značky The Green Theory je kromě složení i inteligentní a udržitelný design. Proto receptury bohaté na přírodní složky balí do nekonečně recyklovatelného skla anebo hliníku. Autorem loga a skleněných obalů je jihočeský freelancer a grafický designér Jáchym Váně. Samotný symbol loga vychází z počátečních písmen názvu, je tvořen z geometrických tvarů a koresponduje tak s celkovou myšlenkou značky. „Dále jsem na své cestě potkala Ondřeje Holuba, který navždy změnil a definoval vizuální identitu značky. Je oddaným zastáncem minimalismu, jednoduchosti a utilitarismu. Ve své tvorbě odráží stejné hodnoty. Je také autorem obalů krémů na ruce a dárkových krabiček,“ doplňuje Ester.
Poetiko
Tato pomalá a etická kosmetika staví hlavně na souhře organických lokálních ingrediencí a vědeckého přístupu. Poetiko klade důraz nejen na péči o pokožku, nýbrž i o celkovou životní rovnováhu a nezapomíná na úctu k okolí. „Chtěli jsme vyvrátit mýtus, že přírodní kosmetika je sice fajn, šetrná k pokožce, ale žádné velké výsledky od ní očekávat nemůžeme. Zároveň jsme chtěli jít ještě dál. Zaměřili se na vliv, který má naše podnikání na svět, ve kterém žijeme. Proto jsme se například rozhodli nepoužívat žádné druhotné obaly (papírové krabičky), produkty balíme do skla nebo recyklovaných plastů a vždy, když je to možné, zvolíme lokální dodavatele,“ uvádí vývojářka Aneta Fránková.
Ze sortimentu této značky budete chtít vyzkoušet rozhodně více než jen jeden produkt. Za pomyslný „zlatý grál“ považují členky týmu POETIKO například Ranní masku s výjimečnou oleogelovou strukturou připomínající tekutý med nebo odličovací balzám, který bez podráždění odlíčí i voděodolný make-up a nezbavuje pokožku její přírodní ochranné bariéry.
Ranní maska pro všechny typy pleti s konopným olejem, levandulí a kopřivou | Zdroj: POETIKO
Pleťový olej pro suchou pleť | Zdroj: POETIKO
Samostatnou kapitolou je u produktů POETIKO i jejich balení. „Přestože v posledních letech u kosmetických značek převládá hlavně minimalistický strohý design, rozhodli jsme se jít trochu jiným směrem a začali pracovat s organickými tvary různých barev, které podle nás lépe vystihují slow atmosféru, kterou chceme prostřednictvím naší kosmetiky předávat,“ vysvětluje tvůrčí kvarteto, kterému záleží hlavně na funkčnosti obalů.
V současné době se tým zaměřuje převážně na rozšiřování produktového portfolia. „Vývoj jednoho produktu trvá v průměru okolo jednoho roku, ještě chvilku nám to tedy zabere. Zaměřujeme se na budování distribuce, abychom byli pro zákazníky lépe dostupní a aby měli více možností přijít si naše produkty vyzkoušet na vlastní kůži,“ uzavírají členky týmu. Už nyní můžete jejich produkty zakoupit online nebo ve více jak dvaceti prodejnách na Slovensku i u nás.
Článek vznikl v rámci placené spolupráce.