Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Logo SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: Burimex Logo SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: Burimex

Díky designérské soutěži se povedl redesign největšího oborového e-shopu SvětKaravanů.cz

S ohledem na rostoucí konkurenci a potřebu profesionální komunikace se rozhodla firma Burimex redesignovat stávající vizuální styl největšího lokálního e-shopu SvětKaravanů.cz v sortimentu vybavení pro karavany. V soutěži, kterou pořádala odborná organizace CZECHDESIGN, se svým návrhem uspěl grafický designér Michal Kupilík.

Zájem o trávení volného času v přírodě již několik let roste a s ním i poptávka po karavanech a kempingu. Jednou z firem, která se tomuto oboru věnuje, je i firma Burimex. Už 8 let provozuje internetový obchod s doplňky SvětKaravanů.cz, který se za dobu své existence stal jedničkou v sortimentu vybavení pro karavany na českém trhu.

Roste ale i konkurence na trhu, a proto se firma Burimex rozhodla přistoupit k redesignu vizuální identity, která by podpořila její znalost, vizibilitu a pomohla k odlišení od konkurence, a to formou designérské soutěže.

Podoba komunikace firmy Burimex před změnou vizuální identity | Zdroj: BurimexPodoba komunikace firmy Burimex před změnou vizuální identity | Zdroj: Burimex

Pořádáním soutěže byla pověřena odborná organizace CZECHDESIGN a účastnily se jí 3 subjekty: Jan Blažek (Little Greta), Michal Kupilík, Štěpánka Koutná a Jan Beránek (Yellow Shapes).

Kontinuita a profesionalita

Cílem pro soutěžící bylo vypracovat návrh, který by působil přátelsky a rodinně, ale pozvedl by profesionalitu prezentace e-shopu. Klíčovým bodem v zadání byla kontinuita, neboť e-shop je na trhu již dobře zaveden. Záměrem ale bylo, aby nová identita byla čistější, přívětivá, svěží a moderní.

Podoba komunikace firmy Burimex před změnou vizuální identity | Zdroj: BurimexPodoba komunikace firmy Burimex před změnou vizuální identity | Zdroj: Burimex

Designéři měli za úkol navrhnout jak novou podobu homepage, tak i tištěných materiálů nebo podobu balení produktů. Firma Burimex ale chtěla najít designéra, který nejen vytvoří grafický materiál, ale stane se i dlouhodobým partnerem projektu.

Návrh čistý a sofistikovaný

Návrh, jenž předložil grafický designér Michal Kupilík, byl porotou vyhodnocen jako nejlépe fungující a celkově ucelený vizuální styl.

Logo SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: BurimexLogo SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: Burimex

Vizuální identita pro SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: BurimexVizuální identita pro SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: Burimex

„Vizuální identita od Michala Kupilíka je nadčasová, čistá a variabilní. Logo dobře navazuje na stávající podobu a vypovídá o společnosti Burimex velice civilizovanou a sofistikovanou formou,“ komentuje Jana Vinšová, ředitelka CZECHDESIGN.

Vizuální identita pro SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka, podoba e-shopu | Zdroj: BurimexVizuální identita pro SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka, podoba e-shopu | Zdroj: Burimex

Kladně byly hodnoceny též povedené piktogramy a mnohovrstevnatost vizuálního stylu, který dobře funguje s fotografiemi, vrstevnicemi nebo barvami.

Vizuální identita pro SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: BurimexVizuální identita pro SvětKaravanů.cz od Michala Kupilíka | Zdroj: Burimex

Patrik Burian, majitel Burimex, kladně hodnotí celou soutěž: „Spolupráce s Czechdesignem nám pomohla formulovat přesné a jasné zadání pro soutěž, bez něhož bychom se sami ke stejnému výsledku pravděpodobně nedostali. Czechdesign si precizně hlídal všechny termíny i náležitosti celé soutěže a poskytl nám mnoho cenných rad při výběru soutěžících i vyhodnocení finálních návrhů, na úspěchu tohoto projektu má organizace zásadní podíl.“

„Z nové identity jsme naprosto nadšení, splnila veškerá naše očekávání. S Michalem Kupilíkem úzce spolupracujeme na aplikaci i na dalších výstupech, které nebyly součástí zakázky. Přizvali jsme si ho též jako autorský dozor pro redesign interiéru prodejny, který budeme realizovat v první polovině roku 2021. Pak už nám bude zbývat jen exteriér prodejny a nová identita bude kompletně aplikována,“ doplňuje Patrik Burian.

Galerie

Další články