Digitální design: Pohled za pixely

Grafika: Richard Jaroš Grafika: Richard Jaroš

Webové stránky, mobilní aplikace, výběry z bankomatů… Věci, které důvěrně známe a denně používáme, nicméně je mnohdy bereme jako samozřejmost. Právě připravujeme výstavu o digitálním designu, která ukazuje, co se děje ve světě za pixely – kdo jsou digitální designéři, v čem spočívá jejich práce, příběh vzniku digitálních produktů a jak tento obor přináší do světa byznysu konkurenční výhodu.

Společně s Asociací UX jsme se rozhodli toto téma představit širšímu publiku:

Nedigitálním designérům, aby poznali příbuzný obor.

Firmám, aby pochopili, že investice do digitálního designu je potřeba.

Studentům, aby poznali možnou budoucí kariéru.

Komunikoliv dalšímu, kdo se chce dozvědět více o oblasti, která je u nás teprve v plenkách.

JAK SE VAŘÍ DIGITÁL

Od 18. září do 30. října 2015 bude naše GALERIE CZECHDESIGN na Vojtěšské ulici patřit digitálnímu světu. Na návštěvníky budou čekat tematické panely, které ho seznámí krok po kroku s procesem vzniku digitálních produktů, tedy právě webových stránek, mobilních aplikací, rozhraní na pračkách, zabezpečovacích zařízeních nebo bankomatech. Vyzkouší si různé finální produkty a nahlédne do jednotlivých fází.

Už nyní vás zveme na vernisáž 17. září k nám na Vojtěšskou.

Nic není samozřejmé a stejně tak tomu je u digitálních produktů, přestože lehce svádějí myslet si opak. Práci digitálních designérů představí oni sami. Každé téma je zpracováno do jednotlivých panelů. Jeden panel - jedno téma - jeden odborník, který jeho obsah připravil. K jednotlivým tématům jsme totiž přizvali odborníky na slovo vzaté se 100% zkušenostmi z praxe. 

Jakub Franc vás uvede do tématu uživatelského výzkumu. Vysvětlí proč je důležité znát jak přemýšlí lidé, jež budou finální produkt používat a jaké jsou specifika správného uživatelského výzkumu.

Jan Řezáč je známý mimo jiné díky své knize o navrhování webů Web ostrý jako břitva. Stejně jako svým čtenářům i návštěvníkům výstavy prozradí jak funguje počáteční ideace a vytváření strategie, na co si dávat pozor a mnohé přesvědčí i o tom, že jde o část, která ušetří nervy, čas i peníze.

Petr Štědrý ukáže způsoby jaká je cesta od nápadu k řešení, jaké ho uchopit, jaké jsou možnosti prezentace. Každý nápad je jedinečný a k jeho realizaci vede jiná cesta, nicméně vždy jde o designový proces, který jej tříbí. 

S interakčním designem nás seznámí Ondřej Válka.

To, co důvěrně známe je vizuální podoba digitálních produktů, tedy to, co se nám ukáže na displeji obrazovky. Tuto kapitolu představí Jakub Krčmář.

Jakub Goldmann naváže oblastí digitální typografie. Jak se liší od té v časopisech a knihách? Pokud je písmo dobře nastavené, je pro nás čtení na mobilech, počítačích a obrazovkách pohodlné a příjemné.

Radek Pavlíček je odborník na přístupnost. Co si pod tím představit? To, aby digitální produkty mohli používat i lidé s různým znevýhodněním, ať už jde například o nevidomé nebo starší lidi.

Dřív než se setkáte s finálním produktem, musí projít řadou testování, právě proto, aby se doladila funkčnost a používání pro vás bylo pohodlné a příjemné. S touto oblastí má nemalé zkušenosti Martin Kopta

Produktová designérka Dominika Potužáková uzavře výstavu s tématem, které přesahuje digitální svět. Pohybuje se na pomezí digitálních rozhraní a fyzických produktů. Od samého počátku vznikají produkty, u kterých se počítá právě s digitálním přesahem. 

Potkejte se s nimi

Doprovodný program je důležitou součástí výstavy. Připravujeme přednášky odborníků, které se uskuteční v prostorách Paralelní polis. Interaktivní workshopy se uskuteční v GALERII CZECHDESIGN. Těšit se můžete na například na přednášku Jakuba Krčmáře o vztahu mezi marketingem a UX Designem nebo workshop Dominiky Potužákové o hledání nových interakcí.

O doprovodném programu vás budeme informovat na našem webu a facebooku.

Darujte zážitek

Pokud se vám tento projekt líbí, budeme moc rádi, když se jej rohodnete podpořit. Můžete poslat částku, pro kterou se rozhodnete. Všechny potřebné informace o darování najdete zde.

Související

Digitální design: Pohled za pixely * PLZEŇ
 

Digitální design: Pohled za pixely * PLZEŇ

Výstava
8. 9. 2016 - 29. 9. 2016

ZLIN DESIGN WEEK 2016
 

ZLIN DESIGN WEEK 2016

Design week
25. 4. 2016 - 1. 5. 2016

World Usability Day 2015
 

World Usability Day 2015

Workshop
12. 11. 2015, 09:00 - 20:00

Dominika Potužáková: Hledání nových interakcí
 

Dominika Potužáková: Hledání nových interakcí

Workshop
29. 10. 2015, 18:00 - 20:00

Zdeněk Lanc: Nová ČT24 – Příběh redesignu
 

Zdeněk Lanc: Nová ČT24 – Příběh redesignu

Přednáška
26. 10. 2015, 18:00 - 20:00

Jakub Krčmář: Vztah marketingu a UX designu
 

Jakub Krčmář: Vztah marketingu a UX designu

Přednáška
19. 10. 2015, 18:00 - 20:00

Andreas Wegner: Save the robots
 

Andreas Wegner: Save the robots

Přednáška
12. 10. 2015, 18:00 - 21:00

Adam Fendrych: Designové hry
 

Adam Fendrych: Designové hry

Workshop
7. 10. 2015, 18:00

Josef Holý (MSD): # Design zdraví zdraví
 

Josef Holý (MSD): # Design zdraví zdraví

Přednáška
24. 9. 2015, 18:00 - 21:00

Adam Hazdra: Redesign Jobs.cz
 

Adam Hazdra: Redesign Jobs.cz

Přednáška
21. 9. 2015, 18:00 - 21:00

Digitální design: Pohled za pixely
 

Digitální design: Pohled za pixely

Výstava
17. 9. 2015 - 30. 10. 2015

WebExpo 2015
 

WebExpo 2015

Konference
19. 9. 2015 - 20. 9. 2015

Veřejná debata na téma Kniha vs. digitál
 

Veřejná debata na téma Kniha vs. digitál

Diskuze
22. 3. 2017, 18:00 - 19:30

Přednáška na téma UX ve virtuální realitě
 

Přednáška na téma UX ve virtuální realitě

Přednáška
4. 4. 2017 - 3. 4. 2017

Darujte zážitek z výstavy
 

Darujte zážitek z výstavy

Anežka Adamíková - 20. 8. 2015 - 3 min.

Responzivita v praxi aneb jak na písmo, aby se četlo jak na monitoru, tak na smartphonu samo? Díl III.
Grafický design

Responzivita v praxi aneb jak na písmo, aby se četlo jak na monitoru, tak na smartphonu samo? Díl III.

Jiří Toman - 31. 8. 2015 - 3 min.

Patková, nepatková, s hintingem či bez? Jak na písmo, aby se na obrazovce monitoru četlo samo, Díl II.
Grafický design

Patková, nepatková, s hintingem či bez? Jak na písmo, aby se na obrazovce monitoru četlo samo, Díl II.

Jiří Toman - 3. 8. 2015 - 4 min.

MYP 2024
Design do uší
Fotograf 2024
Štěpí soutěž