Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Z lookbooku Alexmonhart. Foto: Aneta Benediktová Z lookbooku Alexmonhart. Foto: Aneta Benediktová

Designérka Alex Monhartová: Batoh je ideální produkt

Alexandra Monhartová je mladá designérka, která stojí za úspěšnou značkou zaměřenou především na batohy a pánské doplňky. Vystudovala filmovou vědu, věnovala se kostýmnímu návrhářství i koncertování se svým hudebním duem. Už dva roky ale žije naplno svou značkou Alexmonhart a rok funguje v showroomu a multifunkčním prostoru Lab 24 na pražské Letné. Alex byla nominována na Czech Grand Design 2015 v kategorii Objev roku.

Svůj první návrh Alex realizovala v rámci klauzurní práce v ateliéru Alice Klouzkové (mj. SISTERSCONSPIRACY) na pražské Scholastice. Vytvořila multifunkční batoh Bag & Sac – kombinaci vnitřního stahovacího batůžku a odepínatelného rákosového skeletu, který lze použít jako rohožku na pláž nebo piknik. Za něj získala 2. místo v soutěži Roots of the European Design v Budapešti. Ocenění ji motivovalo k tomu, aby na batozích pracovala dál. Začala používat prvotřídní materiály i komponenty z Itálie a samotnou výrobu batohů přesunula do východních Čech.

Alex Monhartová s kolegou Danielem Klímou na berlínském velethru SEEK. Foto: Robin Bery Alex Monhartová s kolegou Danielem Klímou na berlínském velethru SEEK. Foto: Robin Bery

První streetwear batoh vznikl na základě jejích vlastních potřeb.

„Cítila jsem, že potřebuju něco jako batoh, co bude splňovat nároky mladého člověka. Že to taháte celý den, musíte vypadat elegantně, ale zároveň běháte po městě, takže by to mělo být i trochu sportovní. To zůstává filozofií značky dodnes. Multifunkční a variabilní věci do města,“ dodává Alex.

Batoh Primus 2.0 v Berlíně. Foto: Robin BeryBatoh Primus 2.0 v Berlíně. Foto: Robin Bery

Její značka Alexmonhart cílí především na pány, ale většina produktů je unisexových. Alex začínala s dámskými doplňky, ale poté  obrátila svou pozornost k mužům a navrhovala pro ně například motýlky. Batohy jsou ale přeci jen trochu složitější produkt.

Batoh Primus 2.0. Foto: Aneta BenediktováBatoh Primus 2.0. Foto: Aneta Benediktová

Dělala jsem spoustu prototypů a všechno prošlo vývojem a testováním. To platí i o výběru materiálů a komponentů. Například kvalitní pevná kůže, kterou používám, krásně drží tvar a navíc vám nesežmolkuje nebo nepotrhá tričko na zádech. A vymýšlela jsem taky princip skládání, který je pro naše batohy typický. Teď je to rok, co se domluvila výroba a co byly batohy znovu představené v Leedě v rámci Fashion Weeku,“ popisuje.

Batoh Magnus 2.0. Foto: Aneta BenediktováBatoh Magnus 2.0. Foto: Aneta Benediktová

V portfoliu značky Alexmonhart zůstávají 3 základní typy multifunkčních batohů Urbanus, Primus, Magnus. Strategií  je pak uvádět každý půlrok místo sezónní kolekce jeden produktový typ.

Tři batohy z portfolia Alexmonhart. Foto: Aneta BenediktováTři batohy z portfolia Alexmonhart. Foto: Aneta Benediktová

Batohy jsou celoroční záležitost, ale budeme představovat nějaké limitované verze a jiné produkty. Spolupracujeme i s dalšími designéry. Třeba se Sofyí Samarevou jsme dělaly „hatback“, ručně tvarované čepičky, které kombinují králičí srst a bavlnu, eleganci a streetwear.  Teď chystáme další spolupráci se Zew, na což se moc těším. To budou brýle. A s blogerkou Adélou Mazánkovou jsme dělaly cestovní edici, obaly na pasy a fotopásky. Takže sortiment doplňujeme různými spoluprácemi,“ vysvětluje Alex.

 

Představení kšiltovky hatback v Lab 24. Foto: Patrick HáchaPředstavení kšiltovky hatback v Lab 24. Foto: Patrick Hácha

Batoh je ideální produkt na prodej online, a to i do zahraničí. Na rozdíl od oblečení ho není potřeba zkoušet a také nepodléhá sezónním výkyvům. Batohy Alexmonhart se navíc hodí úplně ke všemu.

„Naše batohy jsou vizuálně výrazné. Zároveň ale ne natolik, aby se nedaly jednoduše zkombinovat. Můžete si je vzít k mikině i ke kabátu. Nebo na sako. Jsou jednoduše kombinovatelné, což mužům opravdu hodně ulehčuje výběr.“

Složený batoh Magnus 2.0. Foto: Aneta BenediktováSložený batoh Magnus 2.0. Foto: Aneta Benediktová

Od řady dalších designérů se Alex odlišuje také tím, že nepodceňuje význam sociálních sítí.

„My jsme si vybrali FacebookInstagram, na kterých si dáváme záležet a kde vytváříme obsahy. Například Aneta Benediktová, která nám fotí všechny kampaně už od ledna 2015, mi zároveň kurátoruje a dělá obsah na Instagram,“ vysvětluje Alex.

Výstupy sociálních sítí jsou důležité i pro organizátory mezinárodních veletrhů, kde se značka Alexmonhart pravidelně prezentuje. Letos v lednu a červnu to byl například berlínský veletrh současné módy SEEK.

Z berlínského veletrhu SEEK. Foto: Robin BeryZ berlínského veletrhu SEEK. Foto: Robin Bery

Věříme, že naše batohy mají zahraniční potenciál. Takže jsme si říkali, že by bylo skvělé představit je někde venku. To řeší můj kolega Daniel Klíma, který se stará o obchod. Má zkušenosti s veletrhy, protože tam sám vybírá značky, které máme v našem showroomu Lab 24 distribuci. Říkali jsme si, že Seek – to  je přesně náš trh, naši zákazníci. Daniel nás přihlásil a vyšlo to. Museli jsme ale projít náročným přijímacím řízením. Organizátoři chtěli třeba poslat všechny naše výstupy na sociálních sítích, aby to konvenovalo filozofii veletrhu, ostatním značkám atd.“

A účast na zahraničních veletrzích začíná přinášet výsledky. Například do Jižní Koreje putovalo 20 batohů Urbanus.

Batoh Urbanus 2.0. Foto: Aneta BenediktováBatoh Urbanus 2.0. Foto: Aneta Benediktová

„Ono není moc jiných možností, jak se ukázat v zahraničí. Díky Seeku máme rozhozené různé sítě, ať už PR nebo prodejní. Pořád je ale nutné do zahraničí jezdit a ukazovat se. Co se týče prodeje, tak musíte kombinovat online s offline,“ popisuje Alex.

Právě offline cestou k zákazníkům je pro Alexmonhart showroom Lab 24, který otevřel přesně před rokem.

Alex se Sofyí Samarevou v kšiltovkách hatback. Foto: Patrick HáchaAlex se Sofyí Samarevou v kšiltovkách hatback. Foto: Patrick Hácha

„Lab 24 je multifunkční prostor, což nám dává spoustu možností, jak se prezentovat. Vepředu máme showroom, vzadu pracujeme a taky tady pořádáme různé akce. Od ledna do června jsme tu měli každý měsíc akce Temporary Escape Sessions, což jsou setkání našich zákazníků, s hudební produkcí a s videem, které obstarává náš další spolupracovník Robin Bery. Je skvělé, že ten prostor dokážeme modifikovat. Máme tu na míru udělaný nábytek, který můžeme dát pryč, dá se tady uspořádat párty, dá se tady fotit, prezentovat,“ vypočítává Alex.

Batoh Magnus 2.0. Foto: Aneta BenediktováBatoh Magnus 2.0. Foto: Aneta Benediktová

„Na party k nám chodí lidi, kteří mají náš batoh už třeba rok a půl a říkají, že ho nosí pořád. Je úžasné vidět, že to funguje. Že to funguje tak, jak jsme to vymysleli – day to night, že ho můžou nosit od rána do večera.“

A nebyla by to značka Alexmonhart, kdyby neměla vše vychytané do detailů. Své batohy tak zákazníci dostanou v krabicích od Studia Činčera, navržených přímo pro daný produkt.

Krabice na batohy Alexmonhart od Studia Činčera. Foto: Aneta BenediktováKrabice na batohy Alexmonhart od Studia Činčera. Foto: Aneta Benediktová

„Vystudovala jsem sice filmovou vědu, ale potřebuju tvořit něco hmotného. Takže bych u designu ráda zůstala co nejdéle,“ uzavírá Alex. 

Galerie

Další články