Designblok´08 poprvé představuje sadu děl na téma lázeňství

Maja Rašková, bar do kavárny hotelu Imperial Maja Rašková, bar do kavárny hotelu Imperial

Co má společného ramínko, zvláštní sada hracích karet, jídelní souprava inspirovaná vodními tvary nebo originální pantofle? To vám prozradí dokument, natočený v rámci Imperial Design Symposia ´08. Shlédnout ho nyní můžete na Designbloku´08.

O vzniku a průběhu prvního ročníku Imperial Design Symposia, které uspořádala společnost Imperial Karlovy Vary (za odborné garance CZECHDESIGN.CZ) jsme vás již informovali. Výsledky symposia nejlépe představí samotní účastníci v dokumentu Marka Šimiče, ale alespoň ve zkratce tu jejich ‚produkty‘ představíme.

Účastníci Imperial Design Symposia ’08 a výstupy jejich práce:

BcA. Filip Cvrček: Má své grafické studio, při práci nyní studuje na Univerzitě Tomáše Bati. V rámci symposia vytvořil nový vizuální styl pro dva lázeňské hotely společnosti Imperial Karlovy Vary.

MgA. Miriam Holeščáková: Absolventka Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, navrhuje cestovní zavazadla a tašky. V rámci symposia vytvořila lehké lázeňské pantofle a oboustrannou tašku do lázní.

Lucie Koldová: Je v posledním ročníku Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Věnuje se návrhům nábytku. Její design je nekompromisní a má jasný minimalistický rukopis. V rámci symposia vytvořila hotelové ramínko a držák na noviny „Cafe kamelot“. Navrhla také tašku na plavky nebo koupací čepici.

MgA. Štěpán Kuklík: Spoluzakladatel studia Artcore, studoval scénografii, ale také keramiku a porcelán. Design produktů mu je blízký, dokáže jednoduše vystihnout postatu produktu. V rámci symposia vytvořil nový nápojový set k mini baru na pokoje.

MgA. Petr Novák: Průmyslový designér, absolvent Vysoké škole Uměleckoprůmyslové v Praze, spoluzakladatel studia Design-brothers. Mimo průmyslový design se zabývá i grafikou. V rámci symposia vytvořil originální sadu hracích karet, jejímž charakteristickým prvkem jsou slova ve světových jazycích namísto klasických karetních znaků.

Daniel Pošta: Student oboru design interiéru a nábytku na Vysoké škole Uměleckoprůmyslové v Praze. Jeho design je syrový a vtipný. Spolupracuje ve společném designérském studiu se Zdeňkem Vackem. V rámci symposia vytvořil lázeňský pohárek z čokolády.

Zdeněk Vacek: Šperkař, který má v oblibě organické tvary a rád kombinuje tradiční ušlechtilé kovy s netradičními materiály jako je plast nebo textil. Jeho příspěvkem je lázeňský polštářek pro pohodlnou polohu hlavy při vodní masáži.

Martin Přibík: Pracuje převážně s porcelánem, studuje průmyslový design na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Jeho velmi odvážný přístup staví na pevném základě dokonale zvládnutého řemesla a technologie. V rámci symposia vytvořil jídelní Balneo-set inspirovaný vodními tvary a keramickou masážní rohož. Navrhl také speciální řezák na pytle s rašelinou s vtipným řešením upevnění pomocí magnetu.

MgA. Maja Rašková: Spoluzakladatelka studia Artcore, studovala scénografii a filmovou a televizní architekturu. Svůj scénografický přístup promítá i do navrhování veřejných interiérů. V rámci symposia vytvořila termo-obal na lázeňský pohárek Kala bez ouška a nový bar do kavárny.

MgA. Ondřej Václavík: Průmyslový designér, absolvent katedry designu na Vysoké škole Uměleckoprůmyslové v Praze, spoluzakladatel studia Design-brothers. V rámci symposia vytvořil neobvyklé přezůvky k bazénu, které jsou z gumy a díky perforaci jemně masírují chodidlo. Návrh nové lanové dráhy pro Karlovy Vary zůstal zatím jen v hrubých skicách.

Designu v Čechách chybí koncepční podpora významných zadavatelů. Proto Imperial Design Symposium vnímám jako opravdu výjimečný počin. Dal talentovaným designérům šanci svobodně tvořit a realizovat vlastní představy. Zadavatel musel podstoupit riziko, neznal dopředu výsledek, nevěděl, zda ani za jakých podmínek budou nápady použitelné. Zkrátka, nešlo o prvoplánové komerční zadání. Výsledkem jsou návrhy, které do českého lázeňství přinášejí kombinaci vysoce výtvarné podoby a užitné hodnoty – mohou mu tak dát novou tvář. Samotným designérům zase akce pomohla dále zvýšit jejich profesionální zkušenosti, například nutnost selekce nebo úpravy vlastních nápadů do podoby, která dovolí převést uměleckou ideu na prakticky použitelný výrobek.“, hodnotí smysl a výsledky symposia Veronika Loušová.

A jaký bude další osud vzniklých návrhů? Neskončí jen jako výstavní modely? Optimisticky vidí jejich budoucnost iniciátor projektu a člen představenstva společnosti Imperial Karlovy Vary, Petr Milský: „Věřím, že minimálně s některými z nich se lázeňští hosté do roka setkají v praxi. Příklad již máme: Loni jsme na základě originálního designérského návrhu začali vyrábět nový lázeňský pohárek Kala. Po osmdesáti letech se tak změnila podoba tohoto symbolu lázeňství. Nejenže jsou hosté nadšeni jeho vzhledem, nový pohárek navíc splňuje lékařské požadavky na přesné dávkování léčivých pramenů!

jelínek
MYP 2024
botanická zahrada
SHOP Snoubení