Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Czech Selection Czech Selection

Czech Selection na Milano Design Week

Česká republika zastoupená Czech Tradem se letos podruhé účastnila největší designérské události v Evropě, ale bohužel výsledek je rozpačitý.

Minulý rok se v rámci Zona Tortona objevila mezi vystavujícími i Česká republika. Výstava byla na tzv. „dobré adrese“, i když stísněná a namačkaná, přesto reprezentativní.

Bohužel se neopakovaly ani loňské koktejly v podvečer, kdy se výstava naplnila k prasknutí, Občerstvení od Mattoni, Bohemia sekt a Plzeňského piva zmizela i se záznamem o výstavě v průvodci týdnem designu Interni.

Tento rok expozice zdaleka nedosáhla ani z poloviny laťky, kterou nastavila minulý rok. Uvolnění exponátů v prostoru se zlepšilo, ale až na úroveň osamoceně plujících fragmentů, s pocitem prázdnoty. Do očí bijící jsou holé zdi s pozůstatky vyvrtaných děr po minulém nájemci. Expozice má nejen prázdný výraz, ale postrádá i zvědavé návštěvníky.

Chabé jsou i informace pro návštěvníky, popisky sice označují jednotlivé firmy, ale nepodávají informaci o jméně designéra natož názvu výrobku, někde nejsou vůbec. Zcela tak zaniká, že mezi prezentací Křehký je práce i od Alfreda Häberliho. Nikdo tak nezjistí, že skleněné šperky pochází z produkce Ajeto ve spolupráci s Liběnou Rochovou. Vyvedený je katalog výstavy, který obsahuje dostatek informací, ale ten se zdaleka nedostane ke každému návštěvníkovi.

Prezentací se nepodařilo upozornit na tvorbu českých designérů, může ale v této podobě pomoci českým firmám v navazování kontaktů? Vedle prezentace tvorby ostatních zemí vypadá ta česká jako nepovedený příbuzný.

Naopak milým překvapením bylo české Studio Koncern, které informaci o své výstavě utajilo i před průvodcem Zona Tortona. Jeho samostatná výstava i tak nachází své návštěvníky a je na co se dívat. Koncern nikdy v Miláně neukazuje své úspěšné komerční projekty. Jako vždy přichází s kvalitním konceptem. Fake it easy (volně k okopírování), surově vyvedený ze skla, míchá nápojové sklo s držadly nožů, zrcátky od aut a čínským písmem. Při slepém kopírování se kopíruje i s chybami. Trefné a současné téma pro akci, která je o designu!
Koncernu gratulujeme.

Galerie