Cukr, káva, limonáda. Přivítejte blížící se jaro s chutnými a vizuálně atraktivními nápoji od srdcařů v oboru

„Komunikaci na sociálních sítích, především pak vizuální koncept profilu, ladíme do barev tak jako naše produkty. Máme pestré příchutě i komunikaci,“ říkají zakladatelé ZEZEM. „Komunikaci na sociálních sítích, především pak vizuální koncept profilu, ladíme do barev tak jako naše produkty. Máme pestré příchutě i komunikaci,“ říkají zakladatelé ZEZEM.

Pokud máte za sebou stejně jako my suchý únor, možná jste stihli více proniknout do světa nápojů, které mají 0 % alkoholu. Naštěstí je na trhu již spousta nealkoholických alternativ, jež vás potěší skvělou chutí. My vám představujeme tři značky, které navíc zaujmou nápaditým vizuálem. Zapomeňte na přeslazené nápoje bez názoru. Na tyto originální limonády, kombuchy a sirupy budou vaše chuťové pohárky vzpomínat ještě dlouhou dobu. Přivítejte jaro s chutnými a do detailu vyšperkovanými drinky!  

ZEZEM

V ZEZEM vyrábějí ty nejlepší sirupy. Jejich základem je nejkvalitnější české sezónní ovoce a jen minimální množství přidaného cukru. „Jsme hrdí na to, že používáme pouze to nejlepší ovoce, abychom vytvořili sirupy plné chuti a čerstvosti. Co nás opravdu odlišuje, je naše zvláštní péče o detail. Každá lahvička našich sirupů obsahuje bohaté kousky skutečného ovoce, což dává našim sirupům nejen výjimečnou chuť, ale i příjemnou texturu,“ říká zakladatel Vojta Novák, který trávil od malička svůj volný čas v kuchyni a nejvíce ho vždy fascinovala a bavila výroba marmelád, džemů a nejrůznějších sirupů. Svůj projekt vybudoval od píky v době, kdy studoval na Technické univerzitě v Liberci a díky školnímu projektu se seznámil s Vladimírem Wünschem, kterého myšlenka výroby sirupů a džemů nadchla. 

Majitelé začínali v malé kuchyni v kruhu rodiny a přátel, kteří byli ochotni pomoci a věřili, že to má celé smysl. Pod značkou však postupně rozšiřovali své portfolio produktů, zvýšili profesionalitu a přesunuli se do nové provozovny. | Zdroj: ZEZEMMajitelé začínali v malé kuchyni v kruhu rodiny a přátel, kteří byli ochotni pomoci a věřili, že to má celé smysl. Pod značkou však postupně rozšiřovali své portfolio produktů, zvýšili profesionalitu a přesunuli se do nové provozovny. | Zdroj: ZEZEM

Každá dávka sirupů (i ostatních produktů) je vyráběna ručně a s láskou. Tento přístup umožňuje držet vysoký standard kvality a zachovat autenticitu každého produktu. | Zdroj: ZEZEMKaždá dávka sirupů (i ostatních produktů) je vyráběna ručně a s láskou. Tento přístup umožňuje držet vysoký standard kvality a zachovat autenticitu každého produktu. | Zdroj: ZEZEM

Vybírat můžete ze široké škály chutí, od klasických ovocných variant až po unikátní druhy exotických sirupů. A využití se meze nekladou – dokonale dochutí alkoholické i nealkoholické nápoje, ale také horké nápoje nebo dezerty. Třešničkou na dortu je vizuální zpracování všech produktů. Oba zakladatelé si uvědomují jeho důležitost. „Zvolili jsme si minimalistický a čistý design, pro který je typická jednoduchost, elegance a kvalita.“ Vladimír Wünsch je mimo jiné cofounder a CEO digitální agentury INAGO, která se vizuálními identitami zabývá. „Obal nejen vypadá skvěle, ale také efektivně komunikuje hodnoty naší značky a přitahuje pozornost zákazníků.“ A aby toho nebylo málo, sortiment majitelé brzo rozšíří také o med, o ochucený med a ovoce sušené mrazem. 

Mezi nejprodávanější sirupy patří malina, maracuja, mango a černý rybíz. U džemů je to jahoda, meruňka, borůvka a mango. | ZEZEMMezi nejprodávanější sirupy patří malina, maracuja, mango a černý rybíz. U džemů je to jahoda, meruňka, borůvka a mango. | ZEZEM

„Jsme hrdí na to, že spolupracujeme s celou řadou bister, restaurací a kaváren, které nabízejí naše sirupy jako součást svého sortimentu. Sirupy a ovocné džemy jako takové jsou dále k dispozici i v některých specializovaných obchodech, zdravých výživách a delikatesách. Dokonce naše vybrané ovocné džemy naleznete v libereckém Globusu nebo v síti všech hypermarketů Albert,“ uzavírají Vladimír s Vojtou. 

Něcojako

Na myšlenku začít vařit své vlastní limonády přišli Ondřej Starý a Ondřej Volák, kamarádi a rovněž majitelé bister, ve kterých prodávali alternativní značky nápojů, během covidu. Většinu z nich dováželi ze zahraničí, protože českých nemainstreamových značek limonád zatím tolik nebylo. „V průběhu pandemie byl čas vymýšlet nové projekty, a tak kolega Ondřej jednoho dne přišel s tímto nápadem – mít vlastní kolu! To je už čtyři roky zpět,“ vypráví Ondřej Starý.  

Čtveřice limonád Něcojako Spratek, Něcojako Franta, Něcojako Nula a Něcojako Cola | Zdroj: NěcojakoČtveřice limonád Něcojako Spratek, Něcojako Franta, Něcojako Nula a Něcojako Cola | Zdroj: Něcojako

Něcojako dodává své limonády i na nejrůznější festivaly, výstavy, sportovní či hudební akce. | Zdroj: NěcojakoNěcojako dodává své limonády i na nejrůznější festivaly, výstavy, sportovní či hudební akce. | Zdroj: Něcojako

Na rozdíl od velké části českých značek nealkoholických nápojů nevsadil tým Něcojako na jednoduché a minimalistické etikety a snaha odlišit se je z produktů a komunikace značky víc než patrná. Za celým designem a názvem všech limonád, které vtipně naráží na produkty mezinárodních nápojových značek, stojí Sandra Starý, díky níž je značka na první pohled rozpoznatelná. Mezi zákazníky je kromě limonády Něcojako Cola oblíbená hlavně mandarinkovo-marakujová Něcojako Franta, vynikající svěží a intenzivní chutí. Sám Ondřej Starý má pak nejraději pikantní zázvorové pivo Něcojako Zrzek, které je společně s grepovou sodou Něcojako Grep a tonikem Něcojako Tonda letošní novinkou. „Chtěli jsme tímto rozšířit naše portfolio určené pro bary k míchání koktejlů. Zároveň jsme se spojili s brněnskou barmanskou komunitou KOLAGEN, aby nám z těchto limonád vytvořili originální koktejly. Tak vznikl například z naší limonády Něcojako Tonda drink Koprovka,“ popisuje nový projekt Ondřej Starý.  

Novinky: Něcojako Grep, Něcojako Tonda a Něcojako Zrzek | Zdroj: NěcojakoNovinky: Něcojako Grep, Něcojako Tonda a Něcojako Zrzek | Zdroj: Něcojako

Něcojako Koprovka

  • 5 cl Aquavit Garage 22  
  • celé vajíčko  
  • 3 cl citronová šťáva  
  • 1 cl cukrový sirup  
  • 100 ml tonik Něcojako Tonda  
  • Ingredience kromě toniku protřepeme v shakeru nejdřív bez ledu, aby se spojily a vytvořily pěnu. Potom přidáme led a důkladně protřepeme znovu. Směs nalijeme přes sítko do větší vymražené sklenice a podlijeme tonikem. Na ozdobu můžeme poprášit kmínem. Tento twist na Royal fizz díky kopru a kmínu v aquavitu společně s herbálností toniku a vajíčkem chutná trochu jako svěží koprovka.    

Připravte si osvěžující drink s limonádou Něcojako Tonda i u sebe doma! | Zdroj: NěcojakoPřipravte si osvěžující drink s limonádou Něcojako Tonda i u sebe doma! | Zdroj: Něcojako

Na svěží limonády Něcojako narazíte v mnoha – nejen českých – bistrech, restauracích, kavárnách, hotelích, ale i v barber shopech, kde jsou u zákazníků velmi oblíbené. Pochutnat si na nich můžete ale i doma. Všechny produkty Něcojako zakoupíte na e-shopu www.necojakocola.cz

Loklok

„Jako malý jsem znával kombuchu, která se pěstovala doma  strašidelná věc ve sklenici na kuchyňské lince. Když jsem studoval doktorát v Austrálii, poprvé jsem viděl kombuchu i v její přívětivé formě v obchodech a kavárnách. Hned se mi rozsvítilo: to je to, co potřebuji v Česku, abych si v podnicích nemusel vybírat mezi alkoholem a limonádami plnými cukru,“ vypráví příběh značky Loklok její zakladatel Michal Ďuriník, který o procesu fermentace mluví s neuvěřitelným nadšením. Do vývoje vkládá tým Lokloku hodně energie, což se již stihlo podepsat mimo jiné na tom, že se jejich Kombucha 2.0 pyšní již několika medailemi za skvělou chuť, včetně britského ocenění Great Taste. „Na rozdíl od mnoha jiných kombuch neobsahuje ani špetku alkoholu, není potřeba ji chladit a nepotrestá vás dávkou kvasinek. Obsahuje také živá probiotika, jejichž účinek teď testujeme v unikátní klinické studii s fakultní nemocnicí,“ vysvětluje Michal Ďuriník.  

„Jsme v kavárnách, bistrech, restauracích. Stále více taky dodáváme do firemních kanceláří, kde se hlavně naše Yerba stává zdravou alternativou energeťáků. Z toho mám opravdu radost - napůl žertem říkáme firmám: ajťák je taky člověk, nezaslouží si energeťákem vypalovat díru do břicha,“ uvádí zakladatel Loklok Michal Ďuriník. | Zdroj: Loklok„Jsme v kavárnách, bistrech, restauracích. Stále více taky dodáváme do firemních kanceláří, kde se hlavně naše Yerba stává zdravou alternativou energeťáků. Z toho mám opravdu radost - napůl žertem říkáme firmám: ajťák je taky člověk, nezaslouží si energeťákem vypalovat díru do břicha,“ uvádí zakladatel Loklok Michal Ďuriník. | Zdroj: Loklok

Kombucha Loklok nejenže opravdu skvěle chutná, navíc také podpoří váš mikrobiom, posilní imunitu a srovná trávení. Kromě čtyř základních příchutí – originál, zázvor, malina a yerba – nabízí Loklok ročně až dvě limitky. „Loňský rok měla velký úspěch kávová kombucha z výběrovky, tento rok jsme stihli představit chmelovou novinku, které se já osobně nemůžu nabažit,“ říká nadšeně Michal Ďuriník. Experimentátorům zas doporučuje vyzkoušet domácí kit na pěstování kombuchy: „zákazník v něm dostane vše, co potřebuje, včetně surovin, navíc v úžasném spirálovém tubusu z dílny KARTOONS“.

V kombuchovém kitu od Lokloku najdete vše, co potřebujete k domácí přípravě svěží kombuchy. Od vlastní startovací kultury po podrobné instrukce a online podporu pro skvělý výsledek. | Zdroj: LoklokV kombuchovém kitu od Lokloku najdete vše, co potřebujete k domácí přípravě svěží kombuchy. Od vlastní startovací kultury po podrobné instrukce a online podporu pro skvělý výsledek. | Zdroj: Loklok

Kombucha díky obsaženým probiotikům usnadňuje trávení. Obsahuje navíc spoustu antioxidantů a vitamínů. | Zdroj: LoklokKombucha díky obsaženým probiotikům usnadňuje trávení. Obsahuje navíc spoustu antioxidantů a vitamínů. | Zdroj: Loklok

Za celou vizuální identitou a designem etiket stojí brněnské studio Steezy, jež má za sebou práci pro Footshop, Adidas nebo pražírnu Industra.Coffee. Kvůli vlastnostem Kombuchy musel tým Lokloku myslet i na praktičnost, co se obalového materiálu týče. „Pro tak citlivý nápoj, jakým je kombucha, je nejlepší ochranou plechovka, mimo jiné i proto, že do ní neproniká světlo. Z plechovek máme velkou radost i díky tomu, že jsou velmi odolné, lehké a hlavně 100% recyklovatelné. Pro českého spotřebitele přestává být navíc postupně obalem druhé kategorie – v zahraničí servírují plechovky i Michelinské restaurace,“ uzavírá Michal Ďuriník. 

Ochutnávkový box obsahuje všechny oblíbené příchutě: Originál, Malina, Zázvor, Yerba. | Zdroj: LoklokOchutnávkový box obsahuje všechny oblíbené příchutě: Originál, Malina, Zázvor, Yerba. | Zdroj: Loklok

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Související

Nostalgická vzpomínka? Socialistické potravinové obaly by v dnešní konkurenci neuspěly, je přesvědčen historik Martin Franc
Grafický design

Nostalgická vzpomínka? Socialistické potravinové obaly by v dnešní konkurenci neuspěly, je přesvědčen historik Martin Franc

Kateřina Hubertová - 9. 1. 2024

Našli nápojové obaly, které mění pravidla hry! V soutěži Model Young Package zvítězila invenční řešení, co myslí na design i praktičnost
Udržitelný design

Našli nápojové obaly, které mění pravidla hry! V soutěži Model Young Package zvítězila invenční řešení, co myslí na design i praktičnost

Redakce Czechdesign - 5. 10. 2023

Obaly na kávu, které se povedly. Sází na stylizované ilustrace nebo vybízí k opětovnému použití
Grafický design

Obaly na kávu, které se povedly. Sází na stylizované ilustrace nebo vybízí k opětovnému použití

Klára Rokosová - 21. 5. 2019

job shop
Přerov lab
výstava czd
SHOP Snoubení