Autory rekonstrukce nádražní haly v Havířově jsou KOHLarchitekti. Západní stěnu vstupní haly pokrývá barevná skleněná mozaika o ploše 65 m2 sklářského výtvarníka a malíře Vladimíra Kopeckého. | Foto: Martin Poštůlka Autory rekonstrukce nádražní haly v Havířově jsou KOHLarchitekti. Západní stěnu vstupní haly pokrývá barevná skleněná mozaika o ploše 65 m2 sklářského výtvarníka a malíře Vladimíra Kopeckého. | Foto: Martin Poštůlka

Byla odsouzena k demolici, dneska si tam můžete zahrát míčové hry. Bývalá nádražní hala v Havířove prošla zázračnou proměnou

Impozantní halu podle návrhu architekta Josefa Hrejsemnou z roku 1959 odepsala Správa železnic v Havířově k demolici. Dnes je bývalá výpravní budova železničního nádraží na Karvinsku zrekonstruována jako sportovně-společenské centrum Fénix a již brzy se otevře návštěvníkům. Autory rekonstrukce interiéru jsou KOHLarchitekti a město přestavba vyšla na necelých 60 milionů korun.

Sportovní hala v bruselském stylu

Je libo zahrát si volejbal, badminton, basketbal, bowling nebo si vylézt na horolezeckou stěnu? Klimatizovaná budova nového centra Fénix bude sloužit i pro hodiny baletu nebo gymnastiky, a to díky vybudování menších sálů v horním patře. Kromě sportovního vyžití se počítá také s pořádáním různých koncertů, výstav, přednášek nebo galavečerů. Nový mobilní prostor byl proto vybaven nejmodernějším technickým zázemím pro provozování sportovně-společenského centra.

Nádražní budova v Havířově byla postavena v letech 1964-1969 v tzv. bruselském stylu podle návrhu architekta Josefa Hrejsemnou. | Foto: Martin PoštůlkaNádražní budova v Havířově byla postavena v letech 1964-1969 v tzv. bruselském stylu podle návrhu architekta Josefa Hrejsemnou. | Foto: Martin Poštůlka

V hale budou zájemci moci hrát například bowling. | Foto: Martin PoštůlkaV hale budou zájemci moci hrát například bowling. | Foto: Martin Poštůlka

Rekonstrukce interiéru výpravní budovy byla jednou z největších investic města v loňském roce. A Havířov jistě neprohloupil. Architektura nádražní haly nese řadu původních prvků ze 60. let, které se podařilo citlivě zrenovovat a díky kterým se hala řadí mezi nejlepší příklady bruselského stylu v architektuře u nás. V plánu je ještě poslední fáze rekonstrukce havířovského nádraží, modernizovat by se měly přístupy na peróny a kolejiště.

Bývalá výpravní budova železničního nádraží v Havířově na Karvinsku se proměnila na nové sportovně-společenské centrum Fénix. | Foto: Martin PoštůlkaBývalá výpravní budova železničního nádraží v Havířově na Karvinsku se proměnila na nové sportovně-společenské centrum Fénix. | Foto: Martin Poštůlka

„Nástupiště budou plně bezbariérová, získají také nové zastřešení, informační a orientační systém a mobiliář. Dále dojde k rekonstrukci podchodu a jeho propojení s nástupišti novými výtahy. Přístupnost nádraží se zlepší i díky prodloužení podchodu na druhou stranu kolejiště směrem k městské části Šumbark,“ uvedla mluvčí magistrátu Rosalie Seidl Pokorná. Během těchto prací se počítá také s kompletní obnovou kolejiště stanice a přilehlého úseku k zastávce Havířov střed. Přibýt by mělo například i nové zabezpečovací zařízení a opraveno bude rovněž trakční vedení nebo mostní objekty. Renovace, kterou bude mít na starosti Správa železnice, by podle mluvčí měla začít během letošního roku.

Zajímavým prvkem je boulderingová plocha, což je vlastně lezecká stěna s trochu jinými parametry. | Foto: Martin PoštůlkaZajímavým prvkem je boulderingová plocha, což je vlastně lezecká stěna s trochu jinými parametry. | Foto: Martin Poštůlka

Mnohé prvky včetně schodiště byly zachovány. | Foto: Martin PoštůlkaMnohé prvky včetně schodiště byly zachovány. | Foto: Martin Poštůlka

Galerie

Další články