Na světě je nová kolekce devíti obalů na kondomy Primeros. Autorem nového loga je typograf Tomáš Brousil. Design obalů má na starosti designérské duo Jakub Korouš a Matěj Chabera. Jedná se o povedený návrat ke kořenům s odkazem na filozofii sex positive. Přejeme bezpečné čtení.
108 let od založení zažívá značka kondomů Primeros proměnu svého designu a pod taktovkou současného majitele Romana Kociána vznikla série devíti nových balení. Majitel dal volnou ruku designérům, kteří po prostudování produktu a zadání přišli i s dalšími nápady, jak produkt posunout dál.
Kocián se rozhodl, že pokud nenajde designéra se silnou vizí, spálí mosty a podnik prodá. Vyhlídl si typografa Tomáše Brousila, tvůrce nového loga, které navazuje na to tradiční, sto let staré. Po logu byl na pořadu dne redesign obalů. Kromě velkých agentur oslovil Kocián i designéry Jakuba Korouše a Matěje Chaberu s vizí udělat velký redesign vizuálně stagnující značky.
Nebylo to ovšem tak jednoduché. Jakub, designér a iniciátor značky Botas 66, nejprve odmítl. „Měl jsem naplánovanou dovolenou a vůbec se mi nechtělo pracovat,“ přiznává se smíchem. Nakonec se s Matějem ale přece jen nechali přemluvit a výsledkem je 9 nových balení Primeros, které jsou inspirovány diverzitou lidské sexuality i anatomie.
Inspirováno diverzitou sexuality
Je tu zastoupen např. něžný kondom s růžovým aroma Innocent, černě zbarvený Black Hawk, Safeguard vhodný na „extrémní zátěž“ nebo King size pro ty, kterým příroda nadělila více než ostatním. Rozmanitost kondomů není marketingový tah, ale má své kořeny ve filozofii sex positive, kterou Primeros zastává.
„Chceme šířit otevřenost vůči všem odstínům lidské sexuality, kterých určitě není jen padesát. Někdo má rád holky, někdo vdolky. Jeden je subík, druhý dominantní macho. Někoho vzrušují pouta, někoho kluci v hasičské uniformě. Nemusíš pasovat do škatulky, buď sex positive, to má být naše message,“ tvrdí Kocián.
„Chtěli jsme vytvořit zcela nový a unikátní styl pro klasický produkt a zároveň vyjít i z historie a spolu s návratem původního logotypu Primeros vzdát hold jeho průkopnictví a vytvořit tak nadčasový, sebevědomý styl značky. Snažili jsme se vyhnout všem obsahovým a vizuálním klišé těchto výrobků,” vysvětluje Jakub.
Všech devět typů Primeros se vyznačuje minimalistickým designem s výraznými grafickymi symboly, ktere spolu s přímočarou barevností určují charakter každého druhu.
„Naším cílem bylo na první pohled odlišit Primeros od ostatních vyrobců, aby byl identifikovatelný v běžném prodeji i z větší vzdálenosti,” zdůvodňuje Jakub. Jakub s Matějem nechtěli další nicneříkající „potištěný papír“ a proto obaly opatřili řadou vychytávek. Použili prvky, které připomínají zpracování krabiček s luxusními výrobky: embosy, parciální lakování, hot stamp atd.
Musíte mít chuť si sáhnout
Zadáním byl obal, který bude nejen vidět, ale budete mít chuť ho i osahávat – stejně jako sexuální objekt. Pro designéry bylo důležité „několik úrovní objevování krabičky“ i poté, co bude rozbalena. Navrhli packy, které navíc svítí ve tmě a dají se snadno otevřít promáčknutím pomocí jedné ruky. Designérskou dvojici rozčilovalo, že jsou „všechny krabičky kondomů odfláknuty na zadních stranách“. Proto vymysleli na rub krabiček s 12 kusy kondomů nekonečnou stírací soutěž. Designéři rovněž proměnili fólie, ve kterých jsou zabaleny jednotlivé kondomy: logo už nekřičí a každý druh má svůj specifický vzor.
Animace nové grafiky Primeros, design obalu: Jakub Korouš a Matěj Chabera, zdroj: Primeros