Aktuálně z Czechdesignu: Státní tiskárna cenin hledá účastníky soutěže na novou vizuální identitu

Státní tiskárna cenin se ohlíží za svou historií a na základě téměř stoleté existence, vývoje a významných změn se rozhodla pro změnu své vizuální identity, která má lépe reflektovat současný vývoj společnosti a zaměření na digitální služby. Odborná organizace Czechdesign byla Státní tiskárnou cenin oslovena k organizaci soutěže.

Státní tiskárna cenin zahájila výrobu bankovek roku 1928. Za dobu svého působení získala několik mezinárodních ocenění. Pro mnohé „pouze“ tiskárna bankovek, cenných papírů a dokladů za dobu své existence prošla značnými změnami, které reagují na současné trendy, a právě to by STC chtěla lépe komunikovat. Ve stále více digitalizovaném světě se společnost více orientuje na poskytování digitálních služeb, ve kterých vidí mj. svou budoucnost. 

Současné logo Státní tiskárny cenin | Zdroj: Státní tiskárna ceninSoučasné logo Státní tiskárny cenin | Zdroj: Státní tiskárna cenin

„Chceme být vnímáni jako konkurenceschopný a vyhledávaný dodavatel komplexních služeb a technologicky vyspělých produktů v ceninové výrobě a především v digitálních službách. Naším cílem je dlouhodobě zvyšovat spokojenost zákazníků s našimi produkty a službami; podporovat vlastní výzkum a vývoj, jehož výsledkem jsou inovativní produkty v oblasti digitálních služeb; nadále vytvářet inspirativní prostředí pro naše zaměstnance, ve kterém budou cítit podporu svého osobního rozvoje a ocenění pracovních výsledků; a v neposlední řadě být společensky a environmentálně odpovědná firma,“ říká generální ředitel Státní tiskárny cenin Tomáš Hebelka. 

Pro společnost je obtížné se se svým nynějším vizuálním stylem identifikovat, jelikož neodpovídá strategii podniku a současným grafickým trendům. Nová vizuální identita by měla přinést snadno čitelné logo a komplexní systém utvářející jednotný vizuální styl použitelný napříč celou společností. 

Logo a celkový vizuální styl se kromě pár nepatrných úprav během téměř 100 let fungování tiskárny neměnil. O to zodpovědněji musíme k celému projektu přistupovat. Naším přáním je vytvořit nadčasové logo, které bude pozitivně vnímat jak současná, tak i další generace,říká Tomáš Hebelka.  

Podoba nové vizuální identity vzejde z designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign, do které se mohou zapojit všichni grafičtí designéři nebo studia. 

Soutěž bude probíhat jako uzavřená, dvoufázová a bude do ní vyzváno až 5 účastníků na základě projeveného zájmu a odborného posouzení portfolií a referencí. Všichni účastníci obdrží skicovné, autor vítězného návrhu získá následnou zakázku. O vítězi rozhodne porota složená z externích odborníků oboru a zástupců Státní tiskárny cenin.

Zájemci o účast v soutěži mohou svá portfolia a kontaktní údaje (telefon, e-mail) posílat do 31. května 2022 manažerce soutěže Anetě Hubačové na email: aneta.hubacova@czechdesign.cz.

Webové stránky Státní tiskárny cenin.

Související

Jak to mohlo dopadnout? Představujeme návrhy ze soutěže na vizuální identitu městské části Praha 10
Grafický design

Jak to mohlo dopadnout? Představujeme návrhy ze soutěže na vizuální identitu městské části Praha 10

Jarmila Řehořková - 13. 2. 2024

Městská část Praha 10 představuje výrazné logo a vizuální identitu od studia MadLove
Grafický design

Městská část Praha 10 představuje výrazné logo a vizuální identitu od studia MadLove

Jarmila Řehořková - 8. 2. 2024

Bude trendem snaha o individualizaci, návrat k řemeslům, nebo vše pohltí AI? Ptáme se grafických designérů, co ovlivní v roce 2024 jejich obor
Grafický design

Bude trendem snaha o individualizaci, návrat k řemeslům, nebo vše pohltí AI? Ptáme se grafických designérů, co ovlivní v roce 2024 jejich obor

Redakce Czechdesign - 2. 2. 2024

S Alešem Najbrtem po stopách grafického designu. ČT připravila vůbec první pořad, který mapuje největší úspěchy oboru
Grafický design

S Alešem Najbrtem po stopách grafického designu. ČT připravila vůbec první pořad, který mapuje největší úspěchy oboru

Redakce Czechdesign - 25. 12. 2023

Pečeť, křídla, koruna, nebo srdíčka? Jak se změnily vizuální identity českých univerzit za poslední desetiletí
Grafický design

Pečeť, křídla, koruna, nebo srdíčka? Jak se změnily vizuální identity českých univerzit za poslední desetiletí

Magdaléna Sikorová - 28. 12. 2023

Nostalgická vzpomínka? Socialistické potravinové obaly by v dnešní konkurenci neuspěly, je přesvědčen historik Martin Franc
Grafický design

Nostalgická vzpomínka? Socialistické potravinové obaly by v dnešní konkurenci neuspěly, je přesvědčen historik Martin Franc

Kateřina Hubertová - 9. 1. 2024

SHOP Snoubení
kruh 2024
zuz banner
ujep 2024