Muzeum umění Olomouc, spravující bohaté sbírky od starého po moderní umění, hledá jednotnou vizuální identitu. Ta vzejde z designérské soutěže, kterou má na starosti CZECHDESIGN.
Muzeum spravuje přes 90 tisíc sbírkových předmětů – je třetí největší institucí svého druhu v českých zemích. Kromě toho spravuje dalších asi 105 tisíc sbírkových předmětů Arcibiskupství olomouckého. K prezentaci uměleckých děl formou expozic i krátkodobých výstav využívá MUO budovy Muzea moderního umění, Arcidiecézního muzea Olomouc a Arcidiecézního muzea Kroměříž.
Aktuálně MUO pro svou prezentaci používá jednoduché bílé logo na tyrkysovém podkladu bez dalšího rozpracování v jednotlivých interních i externích materiálech. Chybí ucelený systém vizuální identity, který by prostupoval komunikací směrem k veřejnosti, partnerům muzea i interně.
Bude na volbě soutěžících, zda-li budou pracovat se stávajícím logem MUO a rozpracují k němu systém vizuální identity, nebo zvolí zcela novou cestu včetně návrhu nového loga.
Zástupci muzea oslovili odbornou organizaci CZECHDESIGN s cílem uspořádání designérské soutěže. Soutěž bude probíhat od října do prosince 2020, bude uzavřená a vyzváno do ní bude 5 grafiků/studií.
Předmětem soutěže bude kromě návrhu vizuální identity též zpracování podoby online i tištěných materiálů, webových stránek a označení muzejních budov.
Zájemci o účast v soutěži mohou svá portfolia zasílat do 22. 9. 2020 Anně Stránské na e-mail anna.stranska@czechdesign.cz.