Aktuálně z Czechdesignu: pro Cheb hledáme účastníky soutěže na vizuální styl města

Významné historické město na západě Čech chce sjednotit svoji vizuální komunikaci a získat reprezentativní styl a logo. Řešení na míru potřebám Chebu vzejde z designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign.

Město Cheb ke komunikaci používá především svůj historický znak, v některých případech ho ale nahrazuje či doplňuje logo Špalíčku, jedné z významných historických budov. Způsob užívání těchto dvou prvků není systematicky dodržován a zástupce města tak dlouhodobě trápí vizuální chaos, který má na svědomí roztříštěnou komunikaci směrem k občanům i návštěvníkům. Městské weby jsou dnes vizuálně odlišné jeden od druhého, stejně jako prezentace většiny služeb města.

Proto se zástupci města rozhodli oslovit organizaci Czechdesign s cílem uspořádat designérskou soutěž na jednotný vizuální styl.

Sjednocená vizuální identita se propíše jak do interních výstupů, tak do široké externí komunikace. Novou podobu získají například Chebské radniční listy, sociální sítě města nebo prezentace klíčových příspěvkových organizací. Postupem času se sjednotí také tvorba plakátů a pozvánek na akce, což městu ušetří čas i peníze. V rámci dlouhodobé spolupráce s vítězným týmem projde proměnou také web města nebo navigační systém.

Hlavním cílem projektu je především nastavit pravidla pro dlouhodobě udržitelnou a jednotnou vizuální komunikaci, která vyhoví potřebám místních obyvatel i návštěvníků a umožní kvalitní prezentaci města.

Soutěž bude mít dvě kola a bude uzavřená, k přípravě soutěžních návrhů bude vyzváno maximálně 5 účastníků. V obou kolech bude uděleno skicovné. Zadání bude účastníkům představeno v březnu a výsledky soutěže budou zveřejněny v létě 2022. O vítězi rozhodne porota složená z externích odborníků oboru a zástupců města.

Zájemci o účast v soutěži mohou zasílat svá portfolia a kontaktní údaje (telefon, e-mail) manažerce projektu Kateřině Matějkové Žákové (katerina.matejkova@czechdesign.cz) do 7. února 2022.

Facebook Chebu

Instagram Chebu

Související

Teolog, který baví 6,5 milionu fanoušků autorským komiksem. Autor bestselleru Nathan W. Pyle vystoupí na konferenci WebExpo
Grafický design

Teolog, který baví 6,5 milionu fanoušků autorským komiksem. Autor bestselleru Nathan W. Pyle vystoupí na konferenci WebExpo

Redakce Czechdesign - 23. 5. 2024 - 6 min.

Začalo to s Muzikou. Jak se měnila vizuální identita festivalu Pražské jaro v průběhu let?
Grafický design

Začalo to s Muzikou. Jak se měnila vizuální identita festivalu Pražské jaro v průběhu let?

Redakce Czechdesign - 22. 5. 2024 - 6 min.

S odkazem na místní legendu. Trutnov představuje nové logo a vizuální identitu od HMS Design
Ostatní

S odkazem na místní legendu. Trutnov představuje nové logo a vizuální identitu od HMS Design

Redakce Czechdesign - 1. 6. 2024 - 5 min.

Muzeum současně a živě. Severočeské muzeum v Liberci představuje novou vizuální identitu, logo i název
Grafický design

Muzeum současně a živě. Severočeské muzeum v Liberci představuje novou vizuální identitu, logo i název

Jarmila Řehořková - 16. 5. 2024 - 6 min.

Designové lahůdky zvenku i uvnitř. Pět rodinných firem potravin, které mohou jít příkladem skvělého obalového designu
Grafický design

Designové lahůdky zvenku i uvnitř. Pět rodinných firem potravin, které mohou jít příkladem skvělého obalového designu

Tereza Urban - 28. 5. 2024 - 15 min.

Grafická sklizeň. Představujeme vybraná loga a vizuály jara 2024
Grafický design

Grafická sklizeň. Představujeme vybraná loga a vizuály jara 2024

Redakce Czechdesign - 27. 5. 2024 - 9 min.

výstava czd
web expo
SHOP Snoubení
job lab 2024