Jak může designér zvrátit konec své firmy? Jak v týmu rychle reagovat na trendy a bez velkého váhání zavést změny ve vašem produktu? A jak stmelit celý tým? Odpovědi přinášejí osobnosti technologického světa, které míří do Prahy na 15. ročník konference WebExpo. Od středy 19. dubna do pátku 21. dubna mají designéři a tech-kreativci možnost se učit od těch nejlepších z firem jako Google, Revolut, Miro nebo Wrike.
Dříve se očekávaná životnost firem blížila k 60 letům. V digitální době ale stihnou oslavit sotva 10. narozeniny. Jak můžeme čelit neustálým změnám a díky tomu zůstat ve hře co nejdéle? Právě design tu hraje klíčovou roli, tvrdí Noelle Ghanem, hlavní produktová designérka z fin-tech společnosti Revolut. Spolu s dalšími 95 osobnostmi míří do Prahy na patnáctý ročník konference WebExpo.
Ghanem v ní bude detailně varovat před faktory, kterými se firmy neodvratitelně řídí do záhuby. A už předem upozorňuje, že při příkladech zmíněných na její přednášce mnozí účastníci poznají nemilou podobnost s jejich firmou. „Společnosti směřující k rychlému konci většinou bojují se zavedením změn, postupují při jejich zavádění pomalu anebo se potýkají se špatnou zákaznickou zkušeností,“ míní Ghanem.
A jak si vede v jejích očích populární Revolut? „Osobně věřím, že má vše potřebné k tomu, aby tu byl i za 60 let. A pravděpodobně se vyvine v něco lepšího. Konkrétní ingredience, které máme v Revolutu připravené, si nechám na svou přednášku v dubnu na WebExpo,“ těší se Ghanem.
Rozhodnutí tři, dva, jedna, teď!
Zmiňované reakce na trendy (a rychlé zavedení změn) jsou u mnoha projektů často bolavou patou. Jenže jak se rychle rozhodnout, když už včera bylo pozdě? Na WebExpo míří také Dalia El-Shimmy, vedoucí týmu UX výzkumu pro Miro. Účastníkům poradí, jaké otázky si klást a co potřebujete vědět, abyste rychle a jasně kývli na jakoukoliv změnu. Její přednáška o rozhodovacích procesech je letošním must-hear pro všechny designéry a produktové manažery.
Radosti a starosti produktových designérů
Tématem WebExpo bude i pracovní prostředí digitálních kreativců. Například jak fungovat v týmu a odborně i osobnostně vyrůst, poradí produktová designérka z Kiwi.com Alexandra Miertušová. Ve své přednášce vystihne všechny obavy a komunikační šumy, se kterými se designér při své práci setkává. Miertušová se zaměří na běžné situace, jako požádání o radu bez pocitu studu, přijímání zpětné vazby nebo jak si konečně přestat připadat jako podvodník.
Práci designéra ve firemním kontextu rozeberou také Běla Beránková a Kristýna Marková z Wrike. Ve společné přednášce uklidní účastníky, že výzvy a nejistoty každého designéra jsou běžné a řešitelné. Proberou, jak se pustit do budování nového produktu, jak sestavit tým nebo prosadit výzkum jako důležitou součást fungování firmy.
Tématem WebExpo bude i pracovní prostředí digitálních kreativců. | Zdroj: WebExpo
Tipy na další přednášky pro digitální designéry
- Petr Parkan Janda z Accenture Song dodá argumenty vám i vašemu šéfovi, proč je ve firmě důležité mít vizuálního designéra.
- Vitaly Friedman ze Smashing Magazinu se vrací na WebExpo už poněkolikáté. V přednášce i speciálním workshopu se bude věnovat uživatelské zkušenosti při ověřovacích operacích. Protože existuje mnohem více možností než jen počítání semaforů a hydrantů.
- Richard Graham ze Showmax publiku demonstruje rozdíly v chování uživatelů v Evropě a Africe. Prozradí, jak kulturní kontext ovlivňuje výběr designu produktů a s jakými překážkami se jeho tým při designování potýkal.
- Hadar Maximov z retrain.ai doporučí, jak navrhovat systémy řízených AI, které mapují uživatelovy emoce a převádějí je do funkcí – citlivě, smysluplně a důvěryhodně.
Od středy 19. do čtvrtka 20. dubna zde proběhne 57 přednášek ve třech sálech. | Zdroj: WebExpo
Bližší informace k WebExpo
Největší technologická událost roku slaví letos 15 let své existence. Hlavní přednáškovou část hostí už tradičně Palác Lucerna. Od středy 19. do čtvrtka 20. dubna zde proběhne 57 přednášek ve třech sálech. Součástí konference jsou i praktické workshopy, mastermind diskuze, tři networkingové party nebo program WebExpo Kids pro budoucí designérské naděje.
Vstupenky na WebExpo jsou v prodeji na www.webexpo.net.