Luhačovice se doposud prezentovaly jen prostřednictvím heraldického symbolu, jenž účelům přestává stačit. Vizuální identita, která vzejde z právě probíhající soutěže, má pomoci pozvednout image města. A to jako místa ideálního pro dobrý život i turistické destinace.
Zástupci města a organizace CZECHDESIGN, která má soutěž na starosti, do soutěže oslovili následujících 5 grafiků / studií.
Little Greta
Little Greta vznikla v roce 2012 z absolventů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, se kterou dodnes agentura spolupracuje. Byla založena přímo ve Zlíně, ale dnes má pobočky i v Německu, USA a Londýně. Agentura se specializuje na grafický a webový design a multimedia.
Za svou práci pro Jarošovský pivovar si odnesla mimo jiné i ocenění z World Beer Awards za design i Red Dot Award. Pracuje pro několik pivovarů, ale zkušenosti má i s návrhy vizuálních identit měst.
Vizuální identita pro Jarošovický pivovar, zdroj: https://littlegreta.co.uk
Koncept vizuální stylu pro město Uherské Hradiště, zdroj: https://littlegreta.co.uk/
KONTRA
KONTRA se specializuje na brand design a vizuální identitu a funguje vlastním postupem, do strategie zapojuje behaviorální experty, psychology nebo urbanisty. Do týmu patří např. brand developer Adam Ondráček nebo designéři Markéta Steinert a Jan Petrmichl.
Markéta Steinert spolupracovala na projektu identity pro společnost Teta drogerie, připravila návrh pro Přerov. Jan Petrmichl navrhl identitu pro Středočeský turismus.
Rebranding Drogerie Teta, zdroj: http://www.marketasteinert.com
Návrh vizuální identity města Přerov, zdroj: http://www.marketasteinert.com/
Tereza Bierská a Nela Klímová
Absolventky Ateliéru grafického designu 1 na FaVU v Brně Tereza Bierská a Nela Klímová z Brna i pocházejí. Do soutěže na návrh identity pro Luhačovice se přihlásily jako tým.
Mají zkušenosti s ilustrací, tvorbou logotypů i např. z přípravy orientačního systému a doprovodných tiskovin k několika výstavám a dalším kulturním akcím.
AB Manufaktura
Luhačovická marketingová agenturu AB Manufaktura ze zrodila z enthusiasmu tří kreativců v roce 2015. Mají za sebou celou řadu grafických prací v podobě logotypů a návrhů celkového firemního designu, ale zabývají se i návrhy stánků nebo dekorací.
V jejich portfoliu najdete například vizuální identity pro produkty Lázeňská káva, Jizba Luhačovice a další úspěšné lokální projekty.
Autorské etikety pro Jizbu Luhačovice, zdroj: https://www.abmanufaktura.cz
Studio Toman Design
Studio Toman Design vzniklo v Londýně v roce 2005 jako název pro „one man show“ grafického designéra na volné noze. Reálná existence studia se však datuje až s usídlením v Praze o rok později.
Od té doby se studio zaměřuje na celkové budování značek včetně webových stránek a aplikací, vytváří zejména identity, knihy i obaly.
Na svém kontě má například identitu Českého statistického úřadu, redesign loga kol Favorit a design smart hodinek Aiko.
Český statistický úřad - vizuální styl, zdroj: http://www.toman-design.com
Design hodinek Aiko, zdroj: http://www.toman-design.com
Všechna studia momentálně pracují na návrhu pro první kolo, do kola druhého postoupí max. 3 subjekty. Ukončení soutěže se očekává v říjnu 2019.