Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.
Výstaviště Praha, a.s. vyhlašuje designérskou soutěž ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign. Cílem soutěže je najít novou vizuální identitu Pražské tržnice, která obstojí v prezentaci dnešní i budoucí podoby a náplně areálu. Výstupem soutěže bude vizuální styl, který nebude pouhým logem, ale logickým a komplexním systémem utvářejícím jednotnou vizuální identitu Pražské tržnice a jeji prezentace.
CHARAKTER SOUTĚŽE
Soutěž je vyhlášena jako kombinovaná (vyzvaná a zároveň otevřená), dvoufázová. V 1. fázi soutěž probíhá anonymně, v 2. fázi neanonymně. O postupujících návrzích bude rozhodovat porota složená z nezávislých odborníků na grafický design a zástupců Vyhlašovatele.
SOUTĚŽNÍ PRAVIDLA
Soutěžní pravidla jsou k dispozici po rozkliknutí zde.
Kompletní dokumentace soutěže včetně všech příloh je k dispozici po rozkliknutí zde.
Došlé dotazy účastníků soutěže a odpovědi na ně jsou průběžně zveřejňovány v dokumentu po rozkliknutí zde.
ÚČASTNÍCI SOUTĚŽE
Vzhledem k charakteru soutěže (kombinovaná) vyzývá Vyhlašovatel k předložení soutěžních návrhů v 1. fázi soutěže jmenovitě tyto 4 účastníky:
1. Jakub Vaněk studio
2. Klára Kvízová Graphics
3. Pavel Fuksa
4. publikum.design
Účast v 1. fázi soutěže je dále otevřena neomezenému počtu účastníků, kteří se mohou hlásit se svými soutěžními návrhy.
CO SE ODEVZDÁVÁ
Soutěžní návrh v 1. fázi soutěže bude obsahovat:
– grafický koncept a systém vizuální identity
– logo/logotyp Holešovické tržnice a podznačky Haly 22
– grafické řešení řady 2 plakátů
– grafické řešení mapy areálu
– propagační předměty pro tržnici
– textová explikace
– vyplněná a podepsaná přihláška
ZPŮSOB ODEVZDÁNÍ
Podrobné zadání a požadavky na návrh do 1. fáze soutěže jsou specifikovány v pravidlech soutěže (viz výše).
Soutěžní návrhy se odevzdávají fyzicky vytištěné ve stanovených formátech a současně v elektronické podobě na jednom nosiči USB flash disku.
Návrhy je možné odeslat poštou nebo odevzdat osobně a to nejpozději do 22. června 2022 do 12:00 do kanceláře Organizátora soutěže (Czechdesign, Vojtěšská 3, 110 00 Praha 1).
Rozhoduje datum a hodina doručení Organizátorovi.
KRITÉRIA HODNOCENÍ
1. Kvalita provedení grafického řešení
2. Praktická využitelnost konceptu vizuální identity
CENY V SOUTĚŽI
1. cena: 80 000 Kč a zakázka na vypracování grafického manuálu a licence
2. cena: 40 000 Kč
3. cena: 30 000 Kč
Neoceněným účastníkům ve 2. fázi bude vyplaceno skicovné ve výši 20 000 Kč.
K odměně bude připočteno případné DPH, je-li účastník soutěže jeho plátcem.
POROTA
Nezávislá část poroty (externí odborníci):
Bohumil Vašák – grafický designér, studio superlative.works
Petr Babák – grafický designér, studio LABORATOŘ
Jiří Toman – grafický designér, studio Toman Design
Závislá část poroty (zástupci Vyhlašovatele):
Tomáš Hübl - předseda představenstva Výstaviště Praha, a.s.
Milena Mauricová - marketingová ředitelka Výstaviště Praha, a.s.
KONTAKT
V průběhu celé soutěže se účastníci mohou obracet s dotazy na manažerku designérských soutěží Janu Čepkovou prostřednictvím e-mailu jana.cepkova@czechdesign.cz. Došlé dotazy a odpovědi na ně budou zveřejněny ve výše uvedeném dokumentu na této stránce soutěže. Dotazy musí být doručeny nejpozději 7 dnů před uplynutím lhůty pro podání soutěžních návrhů.
Těšíme se na vaše návrhy!