O projektu
Projekt vznikl v Brně jako nápad grafické designérky Veroniky Rút a architektky Alexandry Georgescu. V první ročníku 2019 se zapojili majitelé zverimexu, optiky, oříškárny, parfumerie nebo mladé módy. Designéři byli jak z řad ilustrátorů, tak interiéroví designéři nebo grafici. Projekt měl skvělý ohlas u odborné i laické veřejnosti.
Veronika a Alex fungují jako kurátorky obchodů a designérů. Veronika se stará o celou koncepci, maily, excelové tabulky a fungování akce od schůzek po zatloukání hřebíků, když je to potřeba.
Přihlášení
Kdo se může přihlásit?
- profesionální designér s tvůrčím přístupem a technicky precizními výstupy,
- zaměření designéra může být například grafický design, produktový design, architektura, ilustrace a kresba, retail design atd.,
- obor nehraje tak důležitou roli, hlavní je komunikativnost, originální nápady a schopnost práci dotáhnout k dokonalosti a odevzdat včas.
Požadavky na designéry:
- pracuješ naprosto samostatně a umíš aktivně řešit problémy,
- zajistíš veškeroupráci od prvních skic a nápadů, po finální exekuci a instalaci ve výloze obchodníka,
- deadline chováš v nejvyšší úctě,
- máš komunikativním přístup a odolnost vůči stresu,
- respektuješ marketing a strategii obchodníka, a zvládáš ji s ním konzultovat. Projekt neslouží k prezentaci výronu ega designéra, ale především jako pomoc pro byznys obchodníka,
- máš sídlo v Jihomoravském kraji nebo jsi ochoten minimálně čtyřikrát přijet do Brna na schůzky, instalace a prezentace,
- u studií a agentur vyžadujeme přímou spolupráci s tvůrcem, ne s prostředníky (account manageři atd.).
Zašli své portfolio, kontaktní informace a motivační dopis na vyloharoku@gmail.com. Portfolio musí obsahovat minimálně 3 kontakty na tvé klienty kvůli ověření referencí. Zkušenost s realizací označení obchodu nebo designu výlohy je výhodou, ale není podmínkou.
Uzavírka přihlášek OPEN CALL je 20. 6. 2020
Ocenění
- pomůžeš lokálním obchodníkům v centru Brna s propagací po těžkém krizovém období,
- zrealizuješ zakázku, kterou všichni uvidí přímo ve městě a budeš mít možnost získat rychlý feedback od laické i odborné veřejnosti,
- máš možnost vyhrát cenu veřejnosti nebo odborné poroty,
- zúčastníš se unikátní soutěže, v rámci které přímo vznikají soutěžní práce a dokumentuje se celý průběh. Budeš reprezentovat výhody propojení designu a byznysu a podpoříš tím rozvoj města,
- můžeš veřejně okomentovat svůj soutěžní výstup v rámci vycházky s video záznamem (pokud covid dovolí),
- budeš prezentovat své práce v rámci Brno Design Days 2020 během závěrečného večera s video záznamem (pokud covid dovolí),
- dostaneš možnost navázat i dlouhodobou spolupráci s obchodníkem (jako se to v pár případech povedlo loni),
- za svou práci dostaneš 10.000,– Kč,
- za materiál můžeš utratit dalších 10.000,– Kč.
Z přihlášených designérů proběhne kurátorský výběr 10 účastníků soutěže. Výběr mají na starosti organizátorka soutěže Veronika Rút a kurátorka Alexandra Georgescu.
Výběr proběhne na základě zaslaných portfolií, ověření referencí a motivace účastníka. Samotným zasláním přihlašovacího portfolia nevzniká nárok na účast v soutěži.