Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž
Vyhlašovatel: Výstaviště Praha
Výsledky soutěží
Areál Výstaviště Praha se výrazně proměňuje a přispívá k tomu i nová vizuální identita, která vzešla z designérské soutěže, pořádané organizací Czechdesign. Návrh z dílny tria designérů – Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal – se promítl do navigace v areálu, externí i interní komunikace a propagačních materiálů. Klade si za cíl vážně i s humorem prezentovat značku Výstaviště Praha jako silnou a na první pohled odlišitelnou.
Realizací dvoukolové uzavřené soutěže byla pověřena organizace Czechdesign, která nastavila pravidla a vedla setkání poroty. Do prvního kola byli vyzváni grafici/studia: Čestmír Přindiš, Frank Atelier, Grizzlink, Martin Poláček, Ondřej Zámiš, Studio Colmo, Studio Divize, trio Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a David Odehnal.
Účastníci museli kromě konceptu a systému vizuální identity a loga připravit také podobu mapy a programu a vzor outdoorové reklamy. Předmětem soutěže bylo najít designéry pro vytvoření nového vizuálního stylu Výstaviště Praha. Cílem bylo najít vizuální styl, který nebude pouhým logem, ale logickým a komplexním systémem utvářejícím jednotnou vizuální identitu Výstaviště Praha a její prezentace.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Výstaviště Praha a její implementaci.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
doc. MgA. Kristýna Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni,
Mgr. Filip Blažek, grafický designér, zástupce Unie grafického designu,
MgA. Radek Sidun, typograf, pedagog UMPRUM.
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Milena Mauricová, marketingová ředitelka,
Tomáš Hübl, předseda představenstva.
1. místo: Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal
2. místo: Studio Colmo
3. místo: Frank Atelier
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítězný návrh
Jak to mohlo dopadnout