Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž
Vyhlašovatel: SZIF
Výsledky soutěží
Nadčasové a čistě typografické pojetí nové vizuální identity představil Státní zemědělský intervenční fond (dále Fond). Novou podobu prezentace připravilo studio HMS design, které zvítězilo v designérské soutěži organizace Czechdesign. Uspělo s pojetím, které je přátelské, vizuálně výrazné a široce aplikovatelné.
Designérská soutěž byla vyhlášena jako uzavřená, dvoufázová a neanonymní. Prvního kola soutěže se zúčastnily 4 týmy designérů: HMS design, Studio Marvil, Studio Svéráz, duo Věra Marešová a Ondřej Zámiš.
Cílem soutěže bylo najít novou vizuální identitu, která sjednotí a systematizuje vizuální komunikaci Fondu včetně vybraných značek a podznaček, posílí a zvlídní komunikaci zejména směrem ke svým klientům (zemědělcům) a dalším relevantním cílovým skupinám. Výsledkem soutěže je vizuální styl, který není pouhým logem, ale logickým a komplexním systémem utvářejícím jednotnou vizuální identitu SZIFu a jeho prezentaci. Cílem bylo vytvořit grafický manuál pro aplikaci nového vizuálního stylu a zajistit ve spolupráci s pracovníky SZIFu jeho celkovou implementaci.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
MgA. Petr Štěpán – grafický designér, studio superlative.works,
doc. Mgr. A. Tomáš Machek – grafický designér, studio Side2,
Mgr. Kateřina Přidalová – teoretička designu, lektorka a novinářka.
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Mgr. Filip Sova, LL.M. – ředitel Sekce personální, právní a komunikace, Fond,
Ing. Mgr. Luďka Raimondová – vedoucí Oddělení tiskového, Fond.
1. místo: HMS design
2. místo: Studio Marvil
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítězný návrh
Jak to mohlo dopadnout