Soutěž na novou vizuální identitu Pražské tržnice

 

Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Kombinovaná soutěž

Vyhlašovatel: Výstaviště Praha
Výsledky soutěží

Nová vizuální identita Holešovické tržnice | Zdroj: Matej Vojtuš, Josefina Karlíková Nová vizuální identita Holešovické tržnice | Zdroj: Matej Vojtuš, Josefina Karlíková

Známou tržnici v pražských Holešovicích čeká nová éra. Po představení architektonicko-krajinářského konceptu na jaře letošního roku přichází s novou vizuální identitou od Josefiny Karlíkové a Mateje Vojtuše, kteří zvítězili v designérské soutěži pořádané organizací Czechdesign. Vítězný koncept nejvíce zaujal svým netradičním pojetím vizuálního stylu založeným na samolepkách či cenovkách s výrazným písmem a barevnou škálou.

O soutěži

Soutěž na vizuální identitu byla koncipována jako kombinovaná. V prvním, anonymním kole mohl svůj návrh předložit kdokoliv z řad grafických designérů nebo studií, přičemž jmenovitě byli na základě pečlivé rešerše vyzváni Vaněk.Studio, Klára Kvízová, Pavel Fuksa a publikum.design. Kromě grafického konceptu a systému vizuální identity museli soutěžící předložit též návrh plakátu, mapy a propagačních předmětů. 
Cílem otevřené soutěže, ve které renomovaná porota vybírala z 38 návrhů, bylo najít směr prezentace, který podpoří přístupnost tržnice pro různé věkové i sociální skupiny a posílí její image jako tradičního místa setkávání Pražanů. Nezbytné bylo, aby v sobě návrh nesl potenciál pokrýt veškeré aktivity, které se zde potkávají, a byl nadčasový.
Vyzvaní účastníci a postupující do druhé fáze za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězové pak zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.

Porota soutěže

Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
Bohumil Vašák – grafický designér, superlative.works
Petr Babák – grafický designér, studio LABORATOŘ a vedoucí Ateliéru grafického designu a nových médií UMPRUM
Jiří Toman – grafický designér, studio Toman Design

Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Tomáš Hübl – předseda představenstva Výstaviště Praha, a. s.
Milena Mauricová – marketingová ředitelka Výstaviště Praha, a.s.

Výsledky soutěže

1. místo: Josefina Karlíková a Matej Vojtuš
2. místo: Sharp Objects (Richard Bakeš)
3. místo: Vaněk.Studio

Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítěžný návrh
Jak to mohlo dopadnout

Další soutěže