Nová koncepce vizuální identity NKP Vyšehrad | Zdroj: Jan Matoušek, Miroko Maroko
Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž
Vyhlašovatel: NKP Vyšehrad
Výsledky soutěží
Nositel ocenění Czech Grand Design definoval novou podobu prezentace Národní kulturní památky Vyšehrad. Grafický designér roku Jan Matoušek, který na svém návrhu pracoval s Mirkou Mitískovou (Miroko Maroko), vyhrál v designérské soutěži, pořádané organizací Czechdesign.
Realizací jednokolové uzavřené soutěže byla pověřena organizace Czechdesign, která nastavila pravidla a vedla setkání poroty. Soutěže se zúčastnilo 5 subjektů: Roman Černohous, duo Jan Matoušek a Mirka Mitísková, Jan Bartoň, 20YY Designers a seskupení Adam Uchytil, Jakub Korouš a Štěpán Prokop.
Účastníci museli kromě konceptu a systému vizuální identity a loga připravit např. i podobu informačních letáků, mapy, prezentace na sociálních sítí a orientačního systému v areálu. V úvahu museli vzít též koncepci přilehlého parku od ateliéru Rehwaldt Landscape Architects.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity NKP Vyšehrad a její implementaci.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
Mgr. Kateřina Přidalová, teoretička designu,
doc. MgA. Radek Sidun, typograf a grafický designér,
doc. MgA. Kristýna Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni.
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Ing. arch. Petr Kučera – ředitel NKP Vyšehrad,
MgA. Bohdana Kolenová – vedoucí úseku programu, propagace a výstav NKP Vyšehrad.
1. místo: Jan Matoušek, Miroslava Mitísková
2. místo: 20YY Designers
3. místo: Roman Černohous
4. místo: Adam Uchytil, Jakub Korouš, Štěpán Prokop
5. místo: Jan Bartoň
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítězný návrh
Implementace