Studio Najbrt, Nová vizuální identita Národní galerie Praha, zdroj: Studio Najbrt
Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž
Vyhlašovatel: Národní galerie v Praze
Výsledky soutěží
Další česká významná kulturní instituce změnila s pomocí Czechdesign svou identitu. Odborná porota pro Národní galerii v Praze vybírala z návrhů 9 přizvaných účastníků. Vítězem se stalo Studio Najbrt, které pro Národní galerii zajistí kompletní jednotnou komunikaci instituce jako celku.
Národní galerie v Praze vyhlásila ve spolupráci s Czechdesign uzavřenou dvoufázovou soutěž, do které vyzvala 10 grafických designérů a studií. Do druhého kola postoupili 3 účastníci, své výsledné návrhy porotě prezentovali osobně.
Cílem nové vizuální identity bylo zpřístupnit Národní galerii v Praze atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací a zvýšit tak povědomí o tomto předním českém muzeu umění, podpořit zájem návštěvníků, resp. zvýšit návštěvnost jejích sbírkových expozic a krátkodobých výstav jakož i doprovodných veřejných programů.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
Dipl.-Ing. Alan Záruba, M.A., grafický designér
Kristýna Fišerová, grafická designérka
Branislav Matis, grafický designér
Mgr. Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Doc. Dr. et Ing. Jiří Fajt, Ph.D. , generální ředitel NG
PhDr. Veronika Wolf, ředitelka sekce prezentace, marketingu a komunikace NG
Mgr. Tereza Ježková, PR manažerka NG
1. místo: Studio Najbrt
2. místo: Studio Side2
3. místo: Studio Heyduk, Musil & Strnad
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítěžný návrh
Jak to mohlo dopadnout
Implementace