Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž
Vyhlašovatel: Památník národního písemnictví
Výsledky soutěží
Muzeum literatury, které vzniklo jako součást Památníku národního písemnictví (PNP), otevřelo v roce 2021 v Petschkově vile v pražské Bubenči expozici věnovanou literatuře. Nová vizuální identita instituce vychází z designérské soutěže, kterou uspořádala odborná organizace Czechdesign. Vítězné studio 20YY Designers (Petr Bosák, Robert Jansa, Filip Kopecký, Adam Macháček) představuje silný koncept a originálním způsobem propojuje fragmenty z archivu instituce se současným komunikačním jazykem.
Soutěž byla vyhlášena jako uzavřená a dvoufázová. Prvního kola soutěže se zúčastnilo celkem 7 studií: 20YY Designers, Adam Uchytil + Markéta Steinert a Jakub Korouš, Dipozitiv, Heyduk, Musil & Strnad, Kontra, Little Greta a Studio Marvil. Do kola druhého postoupilo studio Marvil a 20YY Designers.
Soutěžící měli za cíl navrhnout funkční systém vizuální identity a brand identitu značky Muzeum literatury, která by měla reflektovat nové potřeby prezentace instituce a komunikaci směrem k širší cílové skupině, než měla instituce doposud.
Všichni účastníci obdrželi za odevzdaný návrh skicovné. Vítěz získal zakázku na realizaci grafického řešení vizuální identity Muzea literatury včetně licence.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
MgA. Tomáš Brousil – typograf, pedagog UMPRUM,
MgA. Zuzana Lednická – grafická designérka, studio Najbrt,
Mgr. Kateřina Přidalová – teoretička grafického designu, pedagožka na Scholastice.
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Mgr. Zdeněk Freisleben – ředitel,
Mgr. Vladimír Uhlík – vedoucí Oddělení prezentace sbírky.
1. místo: 20YY Designers
2. místo: Studio Marvil
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítězný návrh
Jak to mohlo dopadnout