Soutěž na novou vizuální identitu města Roudnice nad Labem

 

Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž

Vyhlašovatel: Město Roudnice nad Labem
Přihlášky uzavřeny

Město Roudnice nad Labem připravuje ve spolupráci s organizací Czechdesign vyhlášení soutěže na vytvoření nového vizuálního stylu. Zájemci z řad grafických designérů mohli svá portfolia zasílat do 9. února 2024, do 1. fáze soutěže bude vyzváno 5 účastníků.

Roudnice nad Labem, jedno z nejstarších českých měst je opředeno významnými příběhy české národní historie. Nedaleko ležící hora Říp, ke které se vztahuje známý příběh o praotci Čechovi, je jedním z ikonických symbolů města. Od časů mýtického výstupu na Říp se sice okolí změnilo k nepoznání, Podřipsko ale zůstává místem, kde žijí výjimečné české osobnosti z oblasti kultury, sportu nebo politiky. 

Název podřipského města je odvozen od vyvěrajícího rudného pramene, řeka Labe tu byla ve 14. století překonána prvním kamenným mostem na svém toku. Původní středověká stavba se nezachovala, pro milovníky historie ale Roudnice nabízí další unikátní příběhy, například lobkowiczký zámek, který v sobě ukrývá část původního středověkého hradu. Ve výjimečném zámeckém komplexu najdete také Galerií moderního umění, každoročně na podzim pak ožívá díky tisícům návštěvníků oblíbeného roudnického vinobraní.

V současnosti Roudnice nad Labem nedisponuje jednotnou vizuální identitou ani logem, prezentuje se pouze oficiálními symboly města, městským znakem a městskou vlajkou. Městské weby jsou vizuálně odlišné stejně jako prezentace jednotlivých služeb města. Proto se zástupci Roudnice rozhodli oslovit organizaci Czechdesign s cílem uspořádat designérskou soutěž na jednotný vizuální styl.

„Roudnice nad Labem je moderním a rozvíjejícím se městem s bohatou historií. Jako takové se dnes kromě tradičních symbolů neobejde bez kvalitní vizuální identity. Takové, která jasně identifikuje jeho aktivity a zviditelní je. Vystihne charakter místa a ztotožní se s ní i jeho obyvatelé. Naše město nedefinuje jen několik dominant, ale i mnoho dalších kvalit, které z něj dělají příjemné místo pro život. Pokud chceme dále kultivovat veřejný prostor, musíme jít příkladem. Zadání organizace soutěže Czechdesignu je pro nás garancí toho, že Roudnice získá opravdu profesionální a nadčasový výsledek, díky kterému se nám to podaří,“ řekl místostarosta Richard Červený.

Sjednocená vizuální  identita se propíše jak do interních výstupů, tak do široké externí komunikace. Novou podobu získají například Roudnické noviny, sociální sítě města nebo prezentace klíčových příspěvkových organizací. Postupem času se sjednotí také tvorba plakátů a pozvánek na akce, což městu ušetří čas i peníze. V rámci dlouhodobé spolupráce s vítězným týmem je v plánu také proměna webů města nebo orientačního systému.

Nová vizuální identita by měla odrážet potenciál města, které se snaží být co nejlepším místem pro život. Roudnice nad Labem se zaměřuje na další rozvoj kvalitní infrastruktury, školství, zdravotnictví, dostatečných možností bydlení, podporu kulturního i sportovní vyžití a celkovou péči o  podmínky pro spokojený život. Hlavním cílem projektu je především nastavit pravidla pro dlouhodobě udržitelnou a jednotnou vizuální komunikaci, která vyhoví potřebám místních obyvatel, návštěvníků i partnerů a umožní kvalitní prezentaci města

O soutěži

Podoba nové vizuální identity města Roudnice nad Labem vzejde z designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign. Soutěž proběhne jako uzavřená, dvoufázová, neanonymní, do 1. fáze bude vyzváno 5 účastníků vybraných na základě odborného posouzení předložených portfolií. Soutěžní podmínky budou vyzvaným účastníkům zadány v březnu, výsledky soutěže zveřejníme do konce roku 2024. Všichni účastníci obdrží skicovné, autor vítězného návrhu následně získá zakázku na zpracování grafického manuálu a implementaci systému. Vítěze vybere porota složená z nezávislých odborníků a zástupců města.

Další soutěže