Kompozice z materiálů vizuálního stylu Luhačovic, zdroj: Toman Design
Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž
Vyhlašovatel: město Luhačovice
Výsledky soutěží
Nový vizuální styl Luhačovic pochází od studia Toman Design, které vyhrálo v designérské soutěži organizované Czechdesign. Město se novým stylem bude prezentovat nejen jako malebné lázně, ale i jako moderní a příjemné místo k životu. Luhačovice jej využijí ke komunikaci jak směrem k obyvatelům a partnerům, tak k turistům.
Soutěž byla vyhlášena jako uzavřená a dvoufázová. Pořádáním soutěže byla pověřena odborná organizace Czechdesign. Prvního kola se zúčastnilo následujících pět týmů: Little Greta, KONTRA, Tereza Bierská & Nela Klímová, luhačovické studio AB Manufaktura a Studio Toman Design. Do kola druhého postoupily týmy Little Greta, Tereza Bierská & Nela Klímová a Studio Toman Design.
Cílem soutěže byl nový vizuální styl, který má vybudovat městu Luhačovice atraktivní image, díky níž se mladým lidem a rodinám představí a bude s nimi komunikovat jako moderní místo k dobrému životu. Nový vizuální styl tak musel město dobře reprezentovat, vystihnout jeho nezaměnitelný charakter a podpořit hrdost občanů.
Všichni účastníci v prvním i druhém kole obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Luhačovic a její implementaci.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
Žaneta Drgová, grafická designérka
Richard Vodička, teoretik kulturních průmyslů
Jana Vinšová, teoretička designu, ředitelka Czechdesign
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Marian Ležák, starosta města
Jiří Šustek, místostarosta města
1. místo: Studio Toman Design
2. místo: Little Greta; Nela Klímová a Tereza Bierská
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítěžný návrh
Jak to mohlo dopadnout
Implementace