Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Vyzvaná soutěž
Vyhlašovatel: město Kadaň
Výsledky soutěží
Studio Colmo zvítězilo v designérské soutěži na nový vizuální styl města Kadaně, kterou měla na starosti organizace Czechdesign. Jejich návrh pracuje s typografií jako symbolem propojení historie a současnosti města a rozehrává hru dvou písem.
Realizací dvoukolové uzavřené soutěže byla pověřena organizace Czechdesign, která nastavila pravidla a vedla setkání poroty. V prvním kole se zúčastnilo 6 subjektů: studio Colmo, Dipozitiv Studio, Jakub Vaněk studio, grafický designér a rodák z Kadaně Lukáš Kocelský, grafická designérka Věra Marešová a autorská dvojice složená ze sociální architektky a známé výtvarnice Kateřiny Šedé a grafické designérky Kristíny Drinkové.
Cílem vyzvané soutěže bylo najít nový jednotný vizuální styl, který bude město dobře a dlouhodobě reprezentovat. Heraldický znak byl pro současné potřeby prezentace města nedostačující a používané logo nenabízelo a neumožňovalo systematickou vizuální identitu, ani práci se značkou v dalších výstupech. Účastníci museli kromě konceptu a systému vizuální identity připravit např. i podobu uvítací cedule při vstupu do města nebo grafické řešení plakátu.
Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
MgA. Pavel Frič,
MgA. Lumír Kajnar,
MgA. Markéta Steinert.
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
PaedDr. Jiří Kulhánek, starosta města Kadaň,
Petr Liebscher, správce Městského muzea v Kadani.
1. místo: Studio Colmo
2. místo: Studio Dipozitiv
3. místo: Studio Jakub Vaněk
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítězný návrh
Jak to mohlo dopadnout