Kategorie: Logo a vizuální identita
Formát soutěže: Otevřená soutěž
Vyhlašovatel: GHMP
Výsledky soutěží
Galerie hlavního města Prahy získala jednotnou vizuální identitu v otevřené soutěži pro české grafické designéry. Vítězný návrh známého grafického studia Anymade zajistí jednotnou komunikaci instituce jako celku.
Soutěž byla vyhlášena jako dvoukolová. Do prvního kola se díky intenzivní propagační kampani na www.czechdesign.cz přihlásilo 90 designérů, grafických studií i marketingových agentur, kteří byli schopní naplnit velmi komplexní zadání. Odborná porota složená ze zástupců GHMP a nezávislých odborníků vybrala k postupu do 2. kola pět finalistů.
Cílem soutěže bylo najít vizuální řešení, které by současnou roztříštěnou podobu grafické prezentace galerie sjednotilo. Zároveň mělo však ponechat dostatečný prostor pro grafickou podobu jednotlivých výstavních projektů, které vždy individuálně řeší vybraný designér ve spolupráci s kurátorem.
Všichni účastníci druhého kola obdrželi skicovné, vítěz pak zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
Petr Babák – grafický designér a pedagog UMPRUM
Branislav Matis – grafický designér
Adéla Svobodová – grafická designérka
Karolína Jirkalová – teoretička architektury a designu
Jana Vinšová – ředitelka Czechdesign
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Zástupci GHMP
1. místo: Anymade Studio
2. místo: Studio Petrohrad
3. místo: Tom Garcy (Tomáš Nečas)
4. místo: ReDesign Studio
5. místo: Jan Slabihoudek
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítěžný návrh
Jak to mohlo dopadnout
Implementace