Kategorie: Produkt a obal
Formát soutěže: Otevřená soutěž
Vyhlašovatel: Nestlé Česko
Výsledky soutěží
Již druhý ročník designérské soutěže na návrh limitované edice plechovek kávy Nescafé Azera navazuje na vydařenou spolupráci Nestlé a Czechdesign z roku 2017. Pro rok 2018 se soutěž stala více mezinárodní, z České republiky a Slovenska se rozšířila do Skandinávie. Nezůstalo jen u návrhů, došlo i k produkci nových plechovek, které se objevily na regálech obchodů v daných zemích.
Czechdesign na základě požadavků společnosti Nestlé sestavil pravidla a vypsal jednokolovou otevřenou soutěž ve všech zemích. Posléze probíhala kampaň směrem k designérům s cílem vzbudit jejich zájem o motivovat je k zapojení. Soutěže se mohli účastnit designéři, ilustrátoři, malíři či studenti specializovaných škol starší 18 let, kteří mají místo trvalého pobytu v České republice, na Slovensku, v Dánsku, Norsku, Švédsku nebo Finsku. Každý pak mohl do soutěže přihlásit maximálně dva návrhy.
Cílem společnosti Nestlé bylo oslovit zákazníky pro produkt Nescafé Azera, tedy mladé lidi žijící ve městech, kteří jsou odvážní, kreativní a ambiciózní. Přesně tak měla působit i nová limitovaná edice plechovek kávy stejně jako image značky a následná kampaň. Čísla z roku 2017 úspěšnost designérské soutěže potvrdila, vzrostl podíl na trhu i prodeje, proto se Nestlé rozhodlo koncept zopakovat.
Vítězové jednotlivých kategorií byli oceněni finanční odměnou.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign
Pavel Fuksa, grafický designér a art director
Leva Ozola, ilustrátorka
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Zástupci Nestlé
Absolutní vítěz soutěže, návrh The Azera Square dvojice Štěpánky Koutné a Tomáše Krčmáře, pak získal cenu 2000 EUR. Ostatní vítězné návrhy byly v každé zemi oceněny stejně: 1000 EUR za první místo, 800 EUR za druhé a 500 EUR za třetí.
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
O soutěži
Vítězné návrhy
Předcházející ročník (2017):
O soutěži
Vítězné návrhy