Kategorie: Produkt a obal
Formát soutěže: Otevřená soutěž
Vyhlašovatel: Nestlé Česko
Výsledky soutěží
Ve dvacátých letech minulého století dala společnost Orion příležitost mladému výtvarníkovi Zdeňku Rykrovi, který ve svých dvaceti letech určil nejen podobu tyčinky Kofila, ale i vizuální styl všech produktů Orion. Na tuto tradici chtěla firma Nestlé navázat, i když v limitované edici, a proto dala šanci mladým talentovaným tvůrcům prostřednictví designérské soutěže na limitovanou edici tyčinek Kofila.
Czechdesign společně s Nestlé, majitelem čokoládovny Orion, nastavil zadání a pravidla otevřené anonymní soutěže pro české umělce, grafické designéry a ilustrátory. Po zveřejnění pravidel probíhala měsíční rozsáhlá kampaň směrem k cílové skupině, díky níž se do soutěže přihlásilo celkem 169 designérů z Čech i Slovenska, kteří odevzdali 404 soutěžních návrhů.
Hlavním cílem firmy bylo navázat na prvorepublikovou spolupráci s umělcem a grafikem Zdenkem Rykrem a získat pro čokoládovou tyčinku Kofila originální obal od současných grafiků a ilustrátorů. Návrh obalu vzešlý ze soutěže měl být realizován v limitované edici v počtu 2 miliony kusů a nahradit tak na tři měsíce původní balení tyčinky.
Vítězové byli oceněni finanční odměnou.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
Jana Vinšová – ředitelka Czechdesign
Iva Knobloch – teoretička a kurátorka Uměleckoprůmyslového musea
Aleš Najbrt – grafický designér
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Zástupci Nestlé
1. místo: Kateřina Kynclová
2. místo: Markéta Michálková
3. místo: Lukáš Tomek
4. místo: Ján Vajsábel
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítězný návrh
Jak to mohlo dopadnout