Kategorie: Produkt a obal
Formát soutěže: Otevřená soutěž
Vyhlašovatel: Lázně Luhačovice
Výsledky soutěží
Lázně Luhačovice získaly své osobité pítko, nepostradatelné vybavení každého lázeňského hosta, v otevřené soutěži pro české produktové designéry. Vítězný návrh mladé autorky Adély Choré zpracoval téma velmi netradičně a je oblíbeným suvenýrem návštěvníků města.
Czechdesign na základě požadavků Lázní Luhačovice vypsal otevřenou, anonymní, dvoukolovou soutěž a zrealizoval měsíční kampaň směrem k designérům i k široké veřejnosti. Díky tomu se do soutěže přihlásilo 150 návrhů zaslaných do prvního kola soutěže. Z nich odborná porota složená ze zástupců zadavatele, designérů a technologů vybrala 6 návrhů, jejichž autoři postoupili do druhého (finálního) kola soutěže.
Hlavním cílem bylo najít originální symbol Lázní Luhačovice v podobě nového porcelánového pohárku – “pítka“, prostřednictvím spolupráce s českými designéry. Úkolem produktových designérů bylo navrhnout lázeňský pohárek, který bude mít objem v rozsahu 200-300 ml, bude z porcelánu nebo keramiky a jehož realizace je technicky a technologicky možná a vhodná pro sériovou výrobu. Navrhovaný pohárek musel být samozřejmě zdravotně nezávadný.
Vítězové byli oceněni finanční odměnou.
Nezávislá část poroty s hlasovacím právem:
František Petrák
Jana Vinšová
Tereza Habartová
Milan Pekař
Martin Mikeš
Závislá část poroty s hlasovacím právem:
Zástupci Lázně Luhačovice
1. místo: Adéla Chorá
Více se o soutěži dočtete v těchto článcích:
Vítězný návrh
Finalisté