Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Výstava Živé značky

Datum: 25. 4. 2019 - 17. 5. 2019
Cena: zdarma
Pořadatel: Fakulta architektury ČVUT, Thákurova 9, Praha 6
Odkaz: WWW
Facebook: Událost
Výstava Živé značky je na Fakultě architektury ČVUT k vidění do 17. května, zdroj: Henrieta Nezpěváková Výstava Živé značky je na Fakultě architektury ČVUT k vidění do 17. května, zdroj: Henrieta Nezpěváková

M. A. Henrieta Nezpěváková zve na vernisáž výstavy pořádané v rámci disertační práce „Vliv ekonomických, hospodářských a regionálních aspektů na oblast tvorby produktového designu v České republice po druhé světové válce“. Výstava, která představí 5 tradičních českých značek, začíná 25. dubna.

Retrospektivní výstava představí pět tradičních českých značek: BOTAS (1949), PRIM (1949), ETA (1943), THONET (1861) a ČESKÝ PORCELÁN (1864).

Projekt je orientován na výzkum v oblasti tvorby produktového designu v České republice z hlediska vlivu politického, hospodářského a regionálního prostředí. Jedná se o analýzu vybraných českých firem s dlouhou tradicí, jejichž společným znakem je vznik originálního designu, jako zástupců produktového designu v České republice.

Výstava je rozdělena do časových úseků podle historicky významných předělů:

  • Poválečné období – rok 1945 a následující 40. léta, socialistický realismus
  • Design v 50.– 60. letech „v socialistickém táboře“
  • Období normalizace (1968 – 1989)
  • Produktový design po roce 1989
  • Design v podmínkách konzumní společnosti – současná globální situace

Výstava Živé značky, zdroj: Henrieta NezpěvákováVýstava Živé značky, zdroj: Henrieta Nezpěváková

Projekt mapuje vývoj vybraných společností v jednotlivých obdobích, ilustrován prezentací na konkrétních produktech. Každé historické období je představeno na základě obecné politické a hospodářské situace, interní analýzy konkrétních společností a zhodnocení období z pohledu designu – reflexe firem ve vztahu k vývoji nových produktů či reformy produkce. Cílem výstavy je vizuálně zdokumentovat zkoumaná období vybraných značek.

Info

Vernisáž výstavy se uskuteční 25. dubna v 17 hodin v atriu FA.

KDY: 25. 4.–17. 5. 2019 / 9:00–18:00
KDE: Fakulta architektury ČVUT, Thákurova 9, Praha 6
VSTUPNÉ: zdarma

Vizuál výstavy, zdroj: Henrieta NezpěvákováVizuál výstavy, zdroj: Henrieta Nezpěváková


Další akce a výstavy

IKEA otevírá v Praze na Václavském náměstí svůj první pop-up

IKEA otevírá v Praze na Václavském náměstí svůj první pop-up

Pop up, 20. 9. 2018 - 31. 12. 2019
IKEA, Václavské náměstí 1, Praha 1

Interiér & architektura
Výstava 110 let Slezákových závodů

Výstava 110 let Slezákových závodů

Výstava, 10. 10. 2018 - 31. 10. 2019
Národní centrum nábytkového designu, Městské muzeum Bystřice pod Hostýnem, Pod Platany 1, Bystřice pod Hostýnem

Interiér & architektura
Výstava Odvaha a risk. Století designu v UPM

Výstava Odvaha a risk. Století designu v UPM

Výstava, 28. 5. 2019 - 20. 10. 2019
Uměleckoprůmyslové museum v Praze, Ul. 17. listopadu 2, Praha 1

Produktový design