Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Sculpting in Glass: Galerie Kuzebauch v Paříži

Datum: 23. 5. 2019 - 26. 5. 2019
Cena: volný
Pořadatel: Galerie Kuzebauch, Révélations 2019, Stand F1 Grand Palais, Paříž
Odkaz: WWW

Galerie Kuzebauch se s výstavou Sculpting in Glass již potřetí představí na veletrhu Révélations v Paříži. Svým kurátorským výběrem čtyř výtvarníků narozených v letech 1970–1980 se výstava snaží poukazovat na tendence ve sklářství spojené s experimentováním a posouváním hranic možného.

To, co výtvarníky Martina Janeckého, Annu Polanskou, Josefa Divína a Ondřeje Strnadela spojuje, je především až sochařský přístup ke sklářské tvorbě. Svá díla vytvářejí s přesností a citem, do žhavé matérie skla vrývají syrové emoce, osobní vzpomínky i ticho okolní přírody. Finální různorodost jejich tvorby pak především vychází z touhy po tvůrčí svobodě, chuti experimentovat a nacházet tak nové cesty k vytváření mnohdy až neuvěřitelných autorských výpovědí.

Info

KDY: 23.–26. 5. 2019 / od 10 do 19 h ve všední dny nebo po domluvě
KDE: Révélations 2019, Stand F1, Grand Palais, Paříž, Francie
VSTUPNÉ: volné

Martin Janecký, Hlava, 2017, ručně tvarované sklo, výška: 40 cm, foto: Gabriel UrbánekMartin Janecký, Hlava, 2017, ručně tvarované sklo, výška: 40 cm, foto: Gabriel Urbánek

Martin Janecký

Martin Janecký (nar. 1980) je v současnosti jednou z nejvýraznějších tváří českého uměleckého skla. Pochází ze sklářské rodiny a sklu se věnuje již od útlého věku. Proslavil se především mistrným užitím techniky „inside sculpting“, spočívající ve tvarování sklářské bubliny zevnitř zažhava. Tuto techniku Janecký ovládl pod dohledem Williama Morrise, zakladatele této techniky, a dovedl ji k dokonalosti. Janeckého skleněné, realistické sochy v sobě uchovávají emoce a výrazy stejně žhnoucí jako materiál, z kterého vzešly. Zatímco tvorba Janeckého je především expresivní, další dva výtvarníci své emoce skrývají pod povrchem, zakódované do záhybů skleněných tvarů a jejich struktur.

Dílo Martina Janeckého můžete na výstavě Révélations 2019 vidět také v rámci prestižního výběru World Craft Council Europe.

Anna Polanská, Medová s bílou, 2006, tavené broušené lepené sklo, foto: Jiří JiroutekAnna Polanská, Medová s bílou, 2006, tavené broušené lepené sklo, foto: Jiří Jiroutek

Anna Polanská

Anna Polanská (nar. 1973) v souboru váz z taveného skla evokuje strukturu včelích pláství a poukazuje na kontrast mezi přírodou a její nahodilostí a industriálním, přesným zpracováním díla. Polanská vystudovala v ateliérech Kurta Gebauera a Mariána Karla na pražské UMPRUM a v současnosti je vedoucí oboru broušené sklo na železnobrodské sklářské škole. Její tvary jsou jakousi introspektivní sondou do vnitřního světa umělce a zároveň v sobě doslova uchovávají otisky přírody, která má na autorku formativní vliv.

Josef Divín, Vázy, 2018, foukané sklo s natavenou stříbrnou folií, autorsky broušeno, foto: Ondřej GaliaJosef Divín, Vázy, 2018, foukané sklo s natavenou stříbrnou folií, autorsky broušeno, foto: Ondřej Galia

Josef Divín

V kontrastu k masivním tavenicím jsou foukané vázy Josefa Divína (nar. 1982) lehké a působí až prchavým dojmem. Divínovy tvary také vycházejí z přírody, vliv krajiny je pak především patrný z natavené stříbrné fólie, která zanechává mapy na povrchu váz. Dojem rozvrásněné krajiny pak dotvářejí i brusem upravená hrdla váz. Divín, žák výtvarníka Vladimíra Kopeckého, ve své tvorbě kontrastuje divokou povahou svého materiálu s klidem krajiny, která dává jeho tvarům podobu. V současnosti Josef Divín učí obor Design skla na Střední umělecko-průmyslové škole sklářské ve Valašském Meziříčí a na pražské UMPRUM.

Ondřej Strnadel, Soap, 2018, foukané sklo, foto: Ondřej WillertOndřej Strnadel, Soap, 2018, foukané sklo, foto: Ondřej Willert

Ondřej Strnadel

Poslední výtvarník, kterého Galerie Kuzebauch již podruhé představí francouzskému publiku, je Ondřej Strnadel (nar. 1979). Strnadel vystudoval Průmyslový design na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně pod vedením profesora Pavla Škarka, v současnosti učí na Střední umělecko-průmyslové škole sklářské ve Valašském Meziříčí. Jeho ručně foukané tvary jsou oproti zbylým třem čistě abstraktní, výtvarník skrze ně vytváří tvarosloví rozvíjející estetiku geometrických objektů, které jsou však asymetricky a různě deformovány, což dodává výslednému dílu iluzi pohybu, tekutosti. Strnadel, nositel Bavorské státní ceny 2018, se v nové sérii tvarů tentokrát pokouší o získání ve skle obtížně dosažitelného hranatého tvaru a jde tak až na samé hranice materiálu.

Více informací naleznete na webu či facebooku galerie Kuzebauch.


Další akce a výstavy

Český kubismus

Český kubismus

Výstava, 3. 12. 2015 - 31. 12. 2019
Dům U Černé Matky Boží, Celetná 34, Praha 1

Produktový design
Sklárna Rückl se otevírá veřejnosti. Navštívit ji můžete i vy

Sklárna Rückl se otevírá veřejnosti. Navštívit ji můžete i vy

Prezentace, 1. 5. 2018 - 28. 12. 2019
RÜCKL CRYSTAL a.s., Lánská 141, Nižbor

Produktový design
IKEA otevírá v Praze na Václavském náměstí svůj první pop-up

IKEA otevírá v Praze na Václavském náměstí svůj první pop-up

Pop up, 20. 9. 2018 - 31. 12. 2019
IKEA, Václavské náměstí 1, Praha 1

Interiér & architektura