Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Limitovaná design edice Nescafé Azera, foto: Pavel Synek Limitovaná design edice Nescafé Azera, foto: Pavel Synek

Soutěž z ČR definuje podobu obalů Nescafé Azera na evropských regálech

Typ soutěže: otevřená soutěž pro designéry a ilustrátory
Trvání: 6 měsíců
Počet přihlášených: 314
Počet vítězů: 18

Nestlé se svou značkou potřebuje oslovovat náročnou cílovou skupinu, proto se po loňském úspěchu opět spojila s Czechdesign a zopakovaly spolu designérskou soutěž na návrh limitované edice plechovek kávy Nescafé Azera. Soutěž se v roce 2018 stala více mezinárodní a po České republice a Slovensku se dokonce rozšířila i do Skandinávie. Nezůstalo jen u návrhů, došlo i k produkci nových plechovek, které se objevily na regálech obchodů v daných zemích. 

Návrh Midnight City od Kateřiny ZadákovéNávrh Midnight City od Kateřiny Zadákové

MOTIVACE ZADAVATELE

Cílem společnosti Nestlé bylo oslovit zákazníky pro produkt Nescafé Azera, tedy mladé lidi žijící ve městech, kteří jsou odvážní, kreativní a ambiciózní. Přesně tak měla působit i nová limitovaná edice plechovek kávy stejně jako image značky a následná kampaň. Čísla z roku 2017 úspěšnost designérské soutěže potvrdila, vzrostl podíl na trhu i prodeje, proto se Nestlé rozhodlo koncept zopakovat.  

ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRY

Úkolem bylo připravit originální návrh potisku plechovek pracující s tématem Taste of the City (Chuť města). Designéři měli do návrhu zapracovat a pohrát si (ať už abstraktně či konkrétně) s propojením života ve městě s pitím kávy. Jelikož pak došlo ke skutečné výrobě plechovek, důležitým kritériem byla i realizovatelnost návrhu a vizuální atraktivita pro zákazníky.

Návrh Mumray od Přemysla ČernéhoNávrh Mumray od Přemysla Černého

Soutěže se mohli účastnit designéři, ilustrátoři, malíři či studenti specializovaných škol starší 18 let, kteří mají místo trvalého pobytu v České republice, na Slovensku, v Dánsku, Norsku, Švédsku nebo Finsku. Každý pak mohl do soutěže přihlásit maximálně dva návrhy.

PRŮBĚH SPOLUPRÁCE

Czechdesign na základě požadavků společnosti Nestlé sestavil pravidla a vypsal jednokolovou otevřenou soutěž ve všech zemích. Posléze probíhala kampaň směrem k designérům s cílem vzbudit jejich zájem o motivovat je k zapojení.  

Přišly stovky návrhů, v každé ze zemí vybrala porota tři nejlepší a absolutního vítěze. Porotci soutěže byli zástupci firmy Nestlé, ředitelka organizace Czechdesign Jana Vinšová, grafický designér a ilustrátor Pavel Fuksa a ilustrátorka Ieva Ozola.

Absolutní vítěz soutěže – návrh The Azera Square dvojice Štěpánky Koutné a Tomáše Krčmáře – pak získal cenu 2000 euro. Ostatní vítězné návrhy byly v každé zemi oceněny stejně – 1000 euro za první místo, 800 euro za druhé a 500 euro za třetí.

Návrh Adriany DanekovéNávrh Adriany Danekové

Z každé země byl k výrobě limitované edice plechovek vybrán jeden návrh, se kterým se pak mohli na pultech obchodů seznámit nejen zákazníci v dané zemi, ale v dalších. Uvedení na trh na podzim 2018 bylo podpořeno mediální kampaní, která se v ČR a na Slovensku realizovala na internetu a v outdooru. 

Vizuál kampaně na SlovenskuVizuál kampaně na Slovensku

VÝSLEDEK

V roce 2018 do soutěže přislo 314 návrhů, což hodnotíme jako velký úspěch! Díky kampani směrem k designérům ve všech zemích se nejen zvýšilo povědomí o samotné souteži, ale i o Nescafé Azera jako značce, která je sama kreativní a nebojí se neotřelých nápadů. Díky novým plechovkám ji tak vnímají i spotřebitelé, produkty vystupují z řady a na regálech i vizuálech upoutávají pozornost. 

Galerie

Čeští designéři hrdiny kampaně Nescafé Azera

Čeští designéři hrdiny kampaně Nescafé Azera

Typ soutěže: otevřená soutěž pro designéry a ilustrátory
Trvání: 1 rok (2017)
Počet přihlášených: 168
Počet vítězů: 3 - ilustrátoři a designéři Lukáš Tomek, Eva Hanzalová, Radek Dostál
Yvette Gustafsson: Tlumená barevnost návrhu pro mne byla výzvou
Můj design ukazuje svět, jak ho vnímám já, říká finská designérka Emilia Voltti
Zajímalo mě, zda obstojím mezi mladými kreativci nezatíženými prací v korporátu. Štěpánka Koutná a její zkušenost se soutěží Nescafé Azera
Při tvorbě grafiky hledám dokonalou barevnou kombinaci říká grafička Kateřina Zadáková
Mezinárodnímu ročníku soutěže NESCAFÉ AZERA 2018 vévodí ženy. Představujeme pět nejlepších vítězek
Do ilustrace jsem přímíchala pár lžiček kávy, říká slovenská ilustrátorka Tina Minorová
Winners of NESCAFÉ AZERA 2018: Taste of the City Design Competition
Jsme pyšní na krásné nové plechovky Nescafé Azera, kterým jsme pomohli na svět
Prvně v Británii, teď v Čechách - Nescafé hledá unikátní přebal kávy Azera

Další Case Studies

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Typ soutěže: jednokolová, uzavřená
Počet vítězů: 1 - Ondřej Zámiš a Roman Černohous
Počet oslovených: 6
Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Typ soutěže: dvoukolová uzavřená
Počet vítězů: 1 - studio Najbrt
Počet oslovených: 10
Metropolitní galerie našla komplexní vizuální identitu v otevřené soutěži

Metropolitní galerie našla komplexní vizuální identitu v otevřené soutěži

Typ soutěže: otevřená, dvoukolová, anonymní soutěž
Počet přihlášených: 90
Počet vítězů: 1 - Anymade Studio