Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Redesign tradiční značky Arpalit přinesl nevídaný dvojciferný růst tržeb

Typ soutěže: Uzavřená soutěž (tendr)
Počet designérů: 4
Vítěz soutěže: Alexandr Nevolin
Meziroční nárůst prodejů: 77 %

Výchozí situace: ČESKÁ ZNAČKA ARPALIT POTŘEBUJE OŽIVIT

Společnost Aveflor je česká rodinná firma vyrábějící širokou škálu veterinárních a zdravotnických produktů, kosmetiky a přípravků na opalování. Mimo jiných vlastní i známou značku veterinárních výrobků Arpalit, která má v České republice již dlouholetou tradici. Arpalit je ve své kategorii hlavním hráčem v nižším cenovém segmentu, na trhu je však silná konkurence silných značek jako Frontline, Bayer, Beaphar, Fypryst.

Aby svou pozici firma posílila, v roce 2013 se rozhodla oživit design obalů celé produktové řady Arpalit NEO.

„Náš produkt pro domácí miláčky, Arpalit, má design, který vznikl v roce 2008. A shodli jsme se na tom, že by si tento produkt a vlastně jeho design, zasloužil značný refresh. Proto jsme chtěli slyšel názory mladých designérů, navrhnout jim spolupráci, jak by si představovali design  tohoto výrobku. Proste vyzkoušet 'novou krev', jak se říká,“ odůvodňuje rozhodnutí jít do tendru Ing. Roman Liška, vedoucí marketingu a tuzemského obchodu Aveflor.

Cíl projektu: ATRAKTIVNĚJŠÍM DESIGNEM K VYŠŠÍM PRODEJŮM

Cílem proměny bylo podpořit prodeje skrze zatraktivnění produktu zejména pro mladší zákazníky. Zároveň bylo důležité neodradit stávající klienty, kteří přípravky kupují již dlouhá léta. S tím souvisí i záměr odlišit se od konkurence, tedy vyniknout na regále v záplavě přípravků pro domácí mazlíčky. Hlavním požadavkem firmy byla tedy jednouchá, výstižná a lehko zapamatovatelná grafika.

Hlavní cíle projektu byly tedy 3: růst prodeje, vizibilita na regále, atraktivita pro cílovou skupinu.

Průběh projektu: PEČLIVĚ PŘIPRAVENÝ TENDR SE VYPLATIL

CZECHDESIGN na základě požadavků firmy Aveflor provedl odbornou rešerši, na základě které doporučil 4 grafické designéry a prezentoval jejich portfolia. Pro designéry sepsal CZECHDESIGN jasný brief se zadáním práce, který je klíčový pro úspěch projektu. Následně se zástupci firmy setkali s jednotlivými designéry při osobní schůzce a detailněji konzultovali své představy ohledně nového designu. Tyto schůzky jsou důležité pro vyjasnění představ obou stran a sjednocení zadání. Právě díky důkladné diskuzi mohlo dojít k plnému vzájemnému pochopení.

Po celou dobu cca dvouměsíční spolupráce CZECHDESIGN dohlížel na průběh schůzek a vstupoval do nich jako mediátor, který rozumí jazyku firmy i designéra a je během procesu oběma stranám oporou. Po vzájemné dohodě měl každý designér jeden měsíc na zpracování návrhu, za který firma každému zaplatila skicovné.

Firma pak měla hned 4 odlišné směry, kterými se značka Arpalit může dále vydat.

CZECHDESIGN následně kontaktoval designéry a komunikoval výsledky. Vítězné návrhy již finalizoval vybraný designér přímo s firmou Aveflor.

Výsledek: SVĚŽÍ A POUTAVÝ DESIGN PRO CELOU ŘADU ARPALIT

Společnost Aveflor se po nelehkém zvažování rozhodla pro návrh Alexandra Nevolina. Ten svůj koncept rozpracoval pro celou výrobkovou řadu. Svěží, minimalistický, hravý, poutavý. Takový je nový design značky Arpalit. Respektuje tradiční logo značky, a zároveň z něj čiší čerstvá energie. Spolupráce Avefloru a Alexandra Nevolina byla dotažena do úspěšného konce, produkty Arpalit v novém kabátku tedy najdete od první poloviny roku 2014 v regálech pet shopů, u veterinářů i v eshopech.

Vyhodnocení: MEZIROČNÍ RŮST PRODEJŮ DOSÁHL NEVÍDANÝCH 77 %! 

Reakce na nový design přicházely od zákazníků hned po uvedení na trh. Odezva byla jednoznačně pozitivní. “Někteří zákazníci se ptali, zda je to ten starý Arpalit, protože změna byla poměrně velká a nový výrobek působil jako výrazně modernější,” dodává Roman Liška z Avefloru. Byl to také signál pro naše odběratele, že Arpalit je silná domácí značka, která se vyvíjí a má ambice dále růst.

Vizibilita Arpalitu na regále se radikálně zlepšila. Díky jednoduchému a kontrastnímu designu celá řada vytvořila silný brand blok a odlišila se od konkurence.

A co je nejdůležitější - prodeje Arpalitu meziročně stouply o neuvěřitelných 77 %, což znamenalo nárůst tržeb v řádu milionů Kč (toto srovnání zahrnuje pouze výrobky Arpalit, kterých se týkal redesign a byly na trhu v obou porovnávaných obdobích, tj. v letech 2013 a 2014). Redesign k tomuto číslu značně přispěl. Že nešlo jen o jednorázový úspěch, dokazují i údaje za rok 2015, kdy se Arpalitu podařilo udržet svojí silnou pozici na trhu.

Dalším důvodem spokojenosti s celým projektem je pro Aveflor to, že našel díky soutěži dlouhodobého partnera - designéra, se kterým dále úspěšně spolupracují i na jiných projektech.

Zadavatel: Aveflor s.r.o.
Značka / projekt: Arpalit
Období realizace: příprava a průběh soutěže 7/2013 - 10/2013, vyhlášení vítěze 11/2013, finalizace návrhu 2/2014, redesignovaný výrobek na trhu od 6/2014
Druh projektu (klíčová slova): uzavřená soutěž, produktový design, redesign, obalový design, FMCG, tendr.

Další Case Studies

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Typ soutěže: jednokolová, uzavřená
Počet vítězů: 1 - Ondřej Zámiš a Roman Černohous
Počet oslovených: 6
Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Typ soutěže: dvoukolová uzavřená
Počet vítězů: 1 - studio Najbrt
Počet oslovených: 10
Soutěž z ČR definuje podobu obalů Nescafé Azera na evropských regálech

Soutěž z ČR definuje podobu obalů Nescafé Azera na evropských regálech

Typ soutěže: otevřená soutěž pro designéry a ilustrátory
Trvání: 6 měsíců
Počet přihlášených: 314
Počet vítězů: 18