Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Nejkrásnější láhev světa má etikety od českých umělců

Typ soutěže: kombinovaná otevřená soutěž
Trvání: 1 rok (2017/18)
Počet přihlášených: 160
Počet vítězů: 4 - Yana Gusrkaya, Maria Makeeva, Ilona Horníčková, Ieva Ozola

Fruttimo - nápoj s neotřelým tvarem lahve připomínající slupky okrájeného ovoce - získal v roce 2015 ocenění World Beverage Innovation Award. Nyní našel novou etiketu u lokálních designérů a ilustrátorů. Na pultech obchodů se designová edice objeví v únoru 2018.

Z limitované edice Fruttimo Aquila máme velikou radost. První průzkumy ukazují, že spotřebitelé v naší cílové skupině vnímají nové etikety i zapojení mladých designérů velice pozitivně. Zajímavý design etiket navíc zvýší vizibilitu našich produktů v obchodech a podpoří rozlišení jednotlivých příchutí,“ říká Petra Hrabčíková, brand manažerka značky Aquila.

1. místo - Aquarelle, Yana Gurskaya1. místo - Aquarelle, Yana Gurskaya

MOTIVACE ZADAVATELE

Hlavním cílem firmy bylo zaujmout cílovou skupinu nápoje Fruttimo neotřelým způsobem, zvýšit povědomí o značce, podpořit zakoupení nového produktu a v neposlední řadě navázat na osvědčenou tradici spolupráce s lokálními autory. Autorem tvaru lahve Fruttimo, která získala ocenění World Beverage Innovation Award 2015, je slovenský designér Marek Mikovec. Společnost dále spolupracuje na designu lahví také například s designérem Janem Čapkem.

ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRA

Návrhy musely splňovat kritérium realizovatelnosti pro sériovou výrobu, dobře ladit s image značky Fruttimo a představit nápadité výtvarné nebo grafické řešení.

2. místo - Jabloň v dešti, Maria Makeeva2. místo - Jabloň v dešti, Maria Makeeva

PRŮBĚH SPOLUPRÁCE

Zadavatel společně s Czechdesign definoval svůj cíl: najít nové etikety pro limitovanou designérskou edici nápoje Fruttimo. Společnost při plánování uvedení nové příchutě nápoje přišla s nápadem zapojit do procesu designéry i jako influencery. Soutěž navíc posloužila jako nosné téma pro celoroční mediální kampaň. Czechdesign na základě požadavků společnosti Karlovarské minerální vody, a. s., nastavil pravidla soutěže a vypsal jednokolovou, kombinovanou soutěž. Tu doprovázela propagační kampaň soutěže i prémiového nápoje Fruttimo směrem k designérům a široké veřejnosti.

Navíc byli do soutěže vyzváni 4 vybraní umělci: ilustrátorka Maria Makeeva, typografické duo Vojtěch Říha a Jan Buchtela ze studia Davis&Miller, streetartista Jozef Dian z labelu Life is Porno a ilustrátorka Ieva Ozola, jejichž návrhy byly v průběhu mediální kampaně k soutěži postupně zveřejňovány.

návrhy od ilustrátorky Ievy Ozoly (vlevo) a Jozefa Diana z Life is Porno (vpravo)návrhy od ilustrátorky Ievy Ozoly (vlevo) a Jozefa Diana z Life is Porno (vpravo)

Ze všech soutěžních návrhů vybrala odborná porota 10 nejlepších etiket, ze kterých určila pořadí finalistů.

Slavnostní vyhlášení vítězů v GALERII CZECHDESIGN odstartovalo výstavu prezentující 17 nejzajímavějších prací soutěže. Poté již následovalo dopracování vítězných návrhů do fáze realizace a příprava na výrobu a na začátku roku 2018 bude limitovaná designérská edice nápoje Fruttimo na pultech českých obchodů.

návrhy od typografů Vojtěcha Říhy & Jana Buchtely (vlevo) a ilustrátorky Marie Makeevy (vpravo)návrhy od typografů Vojtěcha Říhy & Jana Buchtely (vlevo) a ilustrátorky Marie Makeevy (vpravo)

VÝSLEDEK

Neobvyklá mediální kampaň a limitovaná designová edice řady nápojů Fruttimo. Kampaň oslovila jen ve své první části 143 000 uživatelů, do hlasování veřejnosti se zapojilo 33 000 hlasujících a soutěžní web navštívilo 76 000 lidí. V další fázi projektu budou realizovány 4 designy pro český trh.

3. místo - Nakrájet!, Ilona Horníčková3. místo - Nakrájet!, Ilona Horníčková

Galerie

Další Case Studies

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Městská divadla pražská jsou konečně vidět díky nové vizuální identitě

Typ soutěže: jednokolová, uzavřená
Počet vítězů: 1 - Ondřej Zámiš a Roman Černohous
Počet oslovených: 6
Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Národní galerie našla s pomocí CZECHDESIGN novou vizuální identitu

Typ soutěže: dvoukolová uzavřená
Počet vítězů: 1 - studio Najbrt
Počet oslovených: 10
Soutěž z ČR definuje podobu obalů Nescafé Azera na evropských regálech

Soutěž z ČR definuje podobu obalů Nescafé Azera na evropských regálech

Typ soutěže: otevřená soutěž pro designéry a ilustrátory
Trvání: 6 měsíců
Počet přihlášených: 314
Počet vítězů: 18