Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
nový web meteopress.cz od studia U+ nový web meteopress.cz od studia U+

Meteopress: Počasí pro 21. století vyřeší UX design

Typ soutěže: uzavřená, jednokolová soutěž
Trvání: 4 měsíce
Počet vítězů: 1
Počet oslovených: 5

MOTIVACE ZADAVATELE

Meteopress je lokální firma s 25 letou tradicí. V předpovědích má k dispozici interní meteorology a jedinou soukromou radarovou síť v ČR. Spoléhá se také na 2 vlastní numerické modely. To vše dělá z Meteopressu důvěryhodný lokální zdroj předpovědi počasí. Jako jediný subjekt v ČR si také uvědomuje, že nastalo 21. století a chce se proto opírat i o moderní technologie a zapojovat do svého fungování UX principy a design v nejširším slova smyslu. Novým designem cílí k vyšší návštěvnosti webu a to pomocí UX řešení a nového vzhledu, který bude současný a zároveň uživatelsky příjemný.

Návrh webu pro Meteopress - Michal KupilíkNávrh webu pro Meteopress - Michal Kupilík

ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRA

Zadáním pro pět vyzvaných designérů (Michal Kupilík, Markéta Steinert, Roman Černohous, Richard JarošU+ design) bylo odevzdat návrh webu Meteopress, návrh sady ikon a návrh redesignu loga. Důraz byl kladen zejména na čitelnost a srozumitelnost a rychlé předání důležitých informací. Součástí zadání byly pečlivě připravené a otestované wireframy, kterých se soutěžící mohli držet nebo je změnit v případě, že našli uživatelsky příjemnější řešení.

Návrh webu pro Meteopress - Markéta SteinertNávrh webu pro Meteopress - Markéta Steinert

PRŮBĚH SPOLUPRÁCE

Czechdesign na základě konzultací s Meteopressem a na základě společného workshopu připravil jasný a stručný brief pro designéry. Jeho součástí byla definice a charakteristika značky Meteopress, která vznikla na půldenním workshopu. Definována byla také cílová skupina, na kterou se web bude zaměřovat, a to pomocí person.
Na základě takto určeného zaměření vytypoval Czechdesign 10 grafických studií a designérů. Z těch si Meteopress 5 vybral. Ti byli osloveni do uzavřené soutěže, kde za skicovné předložili svou vizi zpracování webu a značky. Designéři měli po osobním briefování 6 týdnů na zpracování zadání. To poté osobně odprezentovali zástupcům Meteopressu a Czechdesignu.

VÝSLEDEK

Konečným vítězem uzavřené soutěže se nakonec stalo studio U+Design. 

"Tento návrh nás nejvíce zaujal svým moderním pojetím, které je kreativní, trendy a velmi “netechnické”, U+ dodali dvě rozdílné varianty. Feed aktualit zobrazuje pouze poslední snímky, takže není potřeba tolik místa na předchozí příspěvky, zbylé aktuality jsou zobrazeny velmi elegatně v druhé verzi, ale možná bude dobré přidat náhledy ke každému článku. Modulární grid umožňuje snadnou práci na mobilní verzi a jako jediný má v mapách použité důležité navigační znaky jako řeky, silnice apod. Na druhou stranu je nutné důkladně otestovat (a případně upravit) možná až příliš “artové” pojetí hlavičky, které je sice vizuálně krásné, ale mohlo by být na úkor použitelnosti webu. Uvidíme. Tlačítka v horním menu vypadají jako opravdová tlačítka, otázkou bude velikost, kterou bude nutno otestovat. Návrh nabízí velký příslib do budoucího rozvoje a posunutí Meteopressu do 21.století." vysvětluje Jakub Rafaj z Meteopressu.

V následujících týdnech bude probíhat spolupráce designéra a zadavatele. Nový web bude na světě na jaře tohoto roku.

Vítězný návrh webu pro Meteopress - U+DesignVítězný návrh webu pro Meteopress - U+Design

Galerie