Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Lázeňský pohárek od Adély Choré, foto: Pavel Synek Lázeňský pohárek od Adély Choré, foto: Pavel Synek

Luhačovice našly svůj nový symbol v lázeňském pohárku od mladé designérky

Typ soutěže: otevřená dvoukolová soutěž
Počet přihlášených: 150
Počet vítězů: 1 - Adéla Chorá (absolventka UMPRUM)

Lázeňské pítko pro Luhačovice Lázně Luhačovice získaly své osobité pítko, nepostradatelné vybavení každého lázeňského hosta, v otevřené soutěži pro české produktové designéry. Vítězný návrh mladé autorky Adély Choré zpracoval téma velmi netradičně a je oblíbeným suvenýrem návštěvníků města.

„Lázně Luhačovice mají nyní vlastní unikátní lázeňský pohárek. Chtěli jsme lázeňskou sezónu vybavit nějakým jednoznačným symbolem, který propojí tradice s moderními trendy a možná nastartuje i tradici novou. Adéla Chorá svůj pohárek stylizovala do podoby lučního kvítku. Květ je zdrojem nektaru stejně jako pohárek naší léčivé vody.“

MUDr. Eduard Bláha, generální ředitel Lázní Luhačovice, a. s

Vítězka soutěže Adéla ChoráVítězka soutěže Adéla Chorá

MOTIVACE ZADAVATELE

Hlavním cílem bylo najít originální symbol Lázní Luhačovice v podobě nového porcelánového pohárku – “pítka“, prostřednictvím spolupráce s českými designéry.

ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRA

Navrhnout lázeňský pohárek, který bude mít objem v rozsahu 200-300 ml, bude z porcelánu nebo keramiky a jehož realizace je technicky a technologicky možná a vhodná pro sériovou výrobu. Navrhovaný pohárek musel být samozřejmě zdravotně nezávadný.

PRŮBĚH SPOLUPRÁCE

Czechdesign na základě požadavků Lázní Luhačovice vypsal otevřenou, anonymní, dvoukolovou soutěž a zrealizoval měsíční kampaň směrem k designérům i k široké veřejnosti. Díky tomu se do soutěže přihlásilo 150 návrhů zaslaných do prvního kola soutěže. Z nich odborná porota složená ze zástupců zadavatele, designérů a technologů vybrala 6 návrhů, jejichž autoři postoupili do druhého (finálního) kola soutěže. Finalisté byli pozváni na víkendový pobyt do Lázní Luhačovice, kde měli možnost konzultace s odborníkem na porcelán a keramiku, obdrželi zpětnou vazbu k vlastnímu návrhu a seznámili se s povahou místa a zástupci pořadatele soutěže. Úkolem finalistů bylo následně vyrobit a odevzdat funkční prototyp svého návrhu, který umožnil precizní zhodnocení zaslaného návrhu.

VÝSLEDEK

Z prototypů porota vybrala vítěze, který byl slavnostně oznámen u příležitosti zahájení lázeňské sezóny. Výsledky soutěže a přihlášené práce zároveň veřejnosti představila výstava v luhačovické Hale Vincentka. Vítězný návrh byl následně ve spolupráci s designérkou vyroben. Originální a netradičně řešené pítko, které bylo navrženo unikátně pro Lázně Luhačovice se stalo symbolem populárního lázeňského města. 

Slavnostní přípitek vítězky Adély Choré a generálního ředitele Lázní Luhačovice MUDr. Eduarda BláhySlavnostní přípitek vítězky Adély Choré a generálního ředitele Lázní Luhačovice MUDr. Eduarda Bláhy

Další Case Studies

Díky design kolekci Nábytkem roku 2017

Díky design kolekci Nábytkem roku 2017

Typ soutěže: uzavřená
Trvání: 11 měsíců
Počet vítězů: 1 - Lenka Damová & Boris Klimek
Počet oslovených: 3
Ocenění Red Dot i nominace na Výrobce roku. Firma z Vysočiny sází na design

Ocenění Red Dot i nominace na Výrobce roku. Firma z Vysočiny sází na design

Typ soutěže: otevřená
Trvání: 15 měsíců
Počet přihlášených: 141
Počet vítězů: 2 - prof. Arch Jiří Pelcl a Bc. Martin Zapletálek