Lázeňské pítko pro Luhačovice Lázně Luhačovice získaly své osobité pítko, nepostradatelné vybavení každého lázeňského hosta, v otevřené soutěži pro české produktové designéry. Vítězný návrh mladé autorky Adély Choré zpracoval téma velmi netradičně a je oblíbeným suvenýrem návštěvníků města.
„Lázně Luhačovice mají nyní vlastní unikátní lázeňský pohárek. Chtěli jsme lázeňskou sezónu vybavit nějakým jednoznačným symbolem, který propojí tradice s moderními trendy a možná nastartuje i tradici novou. Adéla Chorá svůj pohárek stylizovala do podoby lučního kvítku. Květ je zdrojem nektaru stejně jako pohárek naší léčivé vody.“
MUDr. Eduard Bláha, generální ředitel Lázní Luhačovice, a. s
MOTIVACE ZADAVATELE
Hlavním cílem bylo najít originální symbol Lázní Luhačovice v podobě nového porcelánového pohárku – “pítka“, prostřednictvím spolupráce s českými designéry.
ZADÁNÍ PRO DESIGNÉRA
Navrhnout lázeňský pohárek, který bude mít objem v rozsahu 200-300 ml, bude z porcelánu nebo keramiky a jehož realizace je technicky a technologicky možná a vhodná pro sériovou výrobu. Navrhovaný pohárek musel být samozřejmě zdravotně nezávadný.
PRŮBĚH SPOLUPRÁCE
Czechdesign na základě požadavků Lázní Luhačovice vypsal otevřenou, anonymní, dvoukolovou soutěž a zrealizoval měsíční kampaň směrem k designérům i k široké veřejnosti. Díky tomu se do soutěže přihlásilo 150 návrhů zaslaných do prvního kola soutěže. Z nich odborná porota složená ze zástupců zadavatele, designérů a technologů vybrala 6 návrhů, jejichž autoři postoupili do druhého (finálního) kola soutěže. Finalisté byli pozváni na víkendový pobyt do Lázní Luhačovice, kde měli možnost konzultace s odborníkem na porcelán a keramiku, obdrželi zpětnou vazbu k vlastnímu návrhu a seznámili se s povahou místa a zástupci pořadatele soutěže. Úkolem finalistů bylo následně vyrobit a odevzdat funkční prototyp svého návrhu, který umožnil precizní zhodnocení zaslaného návrhu.
VÝSLEDEK
Z prototypů porota vybrala vítěze, který byl slavnostně oznámen u příležitosti zahájení lázeňské sezóny. Výsledky soutěže a přihlášené práce zároveň veřejnosti představila výstava v luhačovické Hale Vincentka. Vítězný návrh byl následně ve spolupráci s designérkou vyroben. Originální a netradičně řešené pítko, které bylo navrženo unikátně pro Lázně Luhačovice se stalo symbolem populárního lázeňského města.
Slavnostní přípitek vítězky Adély Choré a generálního ředitele Lázní Luhačovice MUDr. Eduarda Bláhy