Ukázka vizuálního stylu Young Package 2016, Design: Studio OKOLO
V roce 2016 zorganizoval tým CZECHDESIGN 21. ročník mezinárodní soutěže obalového designu Young Package, kterou pravidelně vyhlašuje společnost Model Obaly. Součástí soutěže byl i výroční katalog vítězných prací od Studia OKOLO, který vyhrál cenu nejlepší katalog roku v soutěži Fénix Content Marketing.
Víceúčelový katalog soutěže Young Package 2016, Design: Studio OKOLO, Fotografie: Juliana Vlčková
Motivace zadavatele
Společnost Model Obaly patří mezi přední evropské výrobce papíru, který svým zákazníkům nabízí nepřeberné množství obalových řešení. Česká pobočka v roce 1996 vyhlásila první ročník soutěže Mladý obal a vyzvala mladé tvůrce k navržení nových nápaditých obalů. Od té doby soutěž firmě přináší inspiraci a ohlas v médiích. Od roku 2009 je organizací soutěže pověřeno sdružení CZECHDESIGN.
Co je to Young Package
Young Package je mezinárodní soutěž v obalovém designu, která je určena studentům a designérům do 30 let. Je rozdělena do dvou kategorií. Do první mohou svá díla přihlašovat studenti vysokých škol a mladí designéři do 30 let; do druhé studenti středních a vyšších odborných škol. Pro vítěze jsou připraveny peněžité odměny a věcné ceny od partnerů soutěže, jednomu z vítězů je také po vyhlášení nabídnuta firmou Model Obaly a.s. třítýdenní honorovaná stáž v jejím inovačním centru. Soutěž je otevřena mladým kreativcům z celého světa a každoročně se do ní hlásí stovky soutěžících.
*Informace se týkají 22. ročníku. Dnes nese soutěž název Model Young Package a má nová pravidla.
Designéři Matěj Činčera a Jan Kloss, Studio OKOLO, zdroj: Archiv OKOLO
Role CZECHDESIGN
V roce 2009 byl vyhlášen tendr na nového pořadetele soutěže, který by do soutěže přilákal nové designéry a zvýšil mediální dosah. Tendr vyhrálo sdružení CZECHDESIGN, které provedlo rembranding soutěžě, změnilo pravidla a zvýšilo počet přihlášených designérů o několik stovek. V rámci PR kampaní, které soutěž pravidelně doprovází, dostává firmu do médií.
CZECHDESIGN organizuje celou soutěž na klíč. Komunikuje s designéry, aktualizuje pravidla soutěže a veškerý obsah na stránkách Young Package. Zajišťuje odbornou porotu, dvojjazyčnou komunikační kampaň a produkci slavnostního vyhlášení výsledků. Součástí soutěže je výroční katalog nejzdařilejších návrhů a putující výstava, která tradičně startuje v pražské Galerii CZECHDESIGN. K soutěži vychází série článků na webu CZECHDESIGN.CZ.
CZECHDESIGN pravidelně spolupracuje s mladými nadanými designéry, kteří jsou autoři komunikačních výstupů této designérské soutěže. Každý rok je tak vybrán designér, který navrhuje vizuální identitu projektu, výstavu nejlepších prací a výroční katalog.
Tématem obalové soutěže bylo v roce 2016 PACKAGE UNLIMITED - designéři z celého světa vymýšleli obaly na více použití. Designéři ze studia OKOLO Matěj Činčera a Jan Kloss, které CZECHDESIGN oslovil, navrhli takový víceúčelový katalog, který by sám mohl v soutěži uspět.
Grafika 21. ročníku soutěže Young Package, Studio OKOLO, složený plakát, Zdroj: CZECHDESIGN
Výsledek
CZECHDESIGN přizval designéry Matěje Činčeru a Jana Klosse z kreativního uskupení OKOLO ke spolupráci na komunikačních výstupech soutěže. Ti pro mezinárodní soutěž vytvořili celý koncept od vizuální identity 21. ročníku až po její výstavu i katalog. Právě plakát soutěže se po složení stal přebalem katalogu, který funguje také jako zápisník.
Vznikl tak víceúčelový katalog, který obstál v konkurenci reklamních agentur a získal cenu Fénix content marketing, vyhrál v kategorii Jednorázová média: Katalog.
Víceúčelový katalog soutěže Young Package 2016, Design: Studio OKOLO, Fotografie: Juliana Vlčková
Jak to vidí firma?
„Výhra v content marketingové soutěži nás moc potěšila. Zpráva o tom, že v rámci našeho projektu vzniká tak kvalitní obsah, je neuvěřitelně motivující a povzbuzující. Soutěž nám odjakživa přináší inspiraci, ohlas a PR. Ve 22. ročníku jsme se díky designérům z OKOLO posunuli zase o kousek dál,“ komentuje úspěch katalogu Kateřina Švarcová, vedoucí marketingu společnosti Model Obaly a. s.