Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
prezentace značky Excelent na Designbloku 2017, BOA design prezentace značky Excelent na Designbloku 2017, BOA design

Jak zazářit na Designbloku? Excelent vsadil na design tendr

Typ soutěže: uzavřená
Trvání: 3 měsíce
Počet vítězů: 1
Počet oslovených: 3

Plzeňský Prazdroj se v roce 2016 stal partnerem Designbloku a jeho pivo značky Excelent na něm získalo exkluzivní zastoupení. V tomto roce nebyla společnost se svou prezentací na Designbloku příliš spokojená, protože nenaplňovala cíle a očekávání ze strany firmy.

Proto se nasledující rok obrátil Plzeňský Prazdroj na organizaci Czechdesign, která zpracovala brief pro designéry a díky uzavřené soutěži (tendru) pomohla vybrat vhodnéha designéra a prezentaci značky. Excelent se objevil na nejvýznamějším domácím design festivalu s nejvíce interaktivní prezentací a zaujal i známého anglického herce Orlanda Blooma.

prezentace značky Excelent na Designbloku 2017, BOA designprezentace značky Excelent na Designbloku 2017, BOA design

MOTIVACE ZADAVETELE

Prioritou pro rok 2017 bylo především podpořit brand awarness, zaujmout a vzbudit ohlas u návštěvníků Designbloku. Budovat povědomí o poměrně nové značce piva Excelent, která se zaměřuje na cílovou skupinu mladých a kreativních městských lidí. Prezentovat se jako značka překračující hranice a zvyklosti spojené s pivem, jako značka spojená s výjimečností a s designéry.

PRUBĚH PROJEKTU

Zadavatel určil klíčové směřování projektu - na první pohled musí být jasné, že jde o pivo. Prezentační stánek se měl ale zaměřit hlavně na kreativní „spirit“ značky, který designér ve své instalaci zhmotní. Cílem bylo zaujmout co nejvíce návštěvníků festivalu a médií. Instalace by měla být v ideálním případě interaktivní a vybízet k aktivitě.

Czechdesign proto nejprve v úzké spolupráci s Plzeňským Prazdrojem sepsal zadání pro designéry – kreativní brief. Kromě marketingových cílů zaujmout diváky i média a prezentovat značku Excelent, obsahuje brief i limity technického charakteru jako je například rozměr stánku, rozpočet a dodržování grafikého manuálu značky.

BOA design: Petr Mikošek a Michaela VrátníkováBOA design: Petr Mikošek a Michaela Vrátníková

Na základě těchto podkladů vytypoval Czechdesign pět designérských studií, která nejlépe odpovídala svými předchozími realizacemi zadání. Plzeňský Prazdroj si tři z nich vybral do následného tendru. Zadavatel se nejprve s designéry setkal na osobním briefování, měl tak možnost rovnou zodpovídat dotazy ohledně instalace a jejích cílů a vidět reakce designérů a jejich přístup k tématu. Poté měli vybratní autoři jeden měsíc na vypracování svých návrhů.

Po odevzdání si zadavatel s předložených návrhů vybral ten od designérského studia BOA design. Následoval další měsíc spolupráce, ve kterém designéři spolu s Plzeňským prazdrojem návrh dopracovali k dokonalosti a následně na Designbloku instalovali.


VÝSLEDEK

Pivní láhev a klasická hudba se propojily do jednoho harmonického celku a probudily u návštevníků zvědavost, hravost a chuť vyzkoušet si něco nového. Za celou instalací stála myšlenka, že každý z nás má svůj X-faktor, skrytý talent - stačí ho jen odemknout a ukázat světu. Podobně jako to udělali autoři jednotlivých skladeb,“ popisuje výslednou instalaci Anna Kvaššayová, brand manažerka značky Excelent.

Instalace byla v hale Superstudia, kde se tradičně prezentují firmy spojené s designem, nepřehlédnutelná a hlavně nepřeslechnutelná. Jak si ji návštěvníci užívali se můžete podívat ve videu.

Kromě Jiřího Macka, kreativního ředitele Designbloku, který zvukovou instalaci chválil, zaujal Excelent i nejsledovanějšího návštěvníka Designbloku Orlanda Blooma. Na holešovickém Výstavišti instalaci vidělo v průběhu čtyř dnů 32 226 návštěvníků.

Spolupráce se studiem BOA design byla naše první a rozhodně přinesla skvělé výsledky,“ shrnuje spolupráci Anna Kvaššayová.

Galerie