Plzeňský Prazdroj se v roce 2016 stal partnerem Designbloku a jeho pivo značky Excelent na něm získalo exkluzivní zastoupení. V tomto roce nebyla společnost se svou prezentací na Designbloku příliš spokojená, protože nenaplňovala cíle a očekávání ze strany firmy.
Proto se nasledující rok obrátil Plzeňský Prazdroj na organizaci Czechdesign, která zpracovala brief pro designéry a díky uzavřené soutěži (tendru) pomohla vybrat vhodnéha designéra a prezentaci značky. Excelent se objevil na nejvýznamějším domácím design festivalu s nejvíce interaktivní prezentací a zaujal i známého anglického herce Orlanda Blooma.
prezentace značky Excelent na Designbloku 2017, BOA design
MOTIVACE ZADAVETELE
Prioritou pro rok 2017 bylo především podpořit brand awarness, zaujmout a vzbudit ohlas u návštěvníků Designbloku. Budovat povědomí o poměrně nové značce piva Excelent, která se zaměřuje na cílovou skupinu mladých a kreativních městských lidí. Prezentovat se jako značka překračující hranice a zvyklosti spojené s pivem, jako značka spojená s výjimečností a s designéry.
PRUBĚH PROJEKTU
Zadavatel určil klíčové směřování projektu - na první pohled musí být jasné, že jde o pivo. Prezentační stánek se měl ale zaměřit hlavně na kreativní „spirit“ značky, který designér ve své instalaci zhmotní. Cílem bylo zaujmout co nejvíce návštěvníků festivalu a médií. Instalace by měla být v ideálním případě interaktivní a vybízet k aktivitě.
Czechdesign proto nejprve v úzké spolupráci s Plzeňským Prazdrojem sepsal zadání pro designéry – kreativní brief. Kromě marketingových cílů zaujmout diváky i média a prezentovat značku Excelent, obsahuje brief i limity technického charakteru jako je například rozměr stánku, rozpočet a dodržování grafikého manuálu značky.
BOA design: Petr Mikošek a Michaela Vrátníková
Na základě těchto podkladů vytypoval Czechdesign pět designérských studií, která nejlépe odpovídala svými předchozími realizacemi zadání. Plzeňský Prazdroj si tři z nich vybral do následného tendru. Zadavatel se nejprve s designéry setkal na osobním briefování, měl tak možnost rovnou zodpovídat dotazy ohledně instalace a jejích cílů a vidět reakce designérů a jejich přístup k tématu. Poté měli vybratní autoři jeden měsíc na vypracování svých návrhů.
Po odevzdání si zadavatel s předložených návrhů vybral ten od designérského studia BOA design. Následoval další měsíc spolupráce, ve kterém designéři spolu s Plzeňským prazdrojem návrh dopracovali k dokonalosti a následně na Designbloku instalovali.
VÝSLEDEK
„Pivní láhev a klasická hudba se propojily do jednoho harmonického celku a probudily u návštevníků zvědavost, hravost a chuť vyzkoušet si něco nového. Za celou instalací stála myšlenka, že každý z nás má svůj X-faktor, skrytý talent - stačí ho jen odemknout a ukázat světu. Podobně jako to udělali autoři jednotlivých skladeb,“ popisuje výslednou instalaci Anna Kvaššayová, brand manažerka značky Excelent.
Instalace byla v hale Superstudia, kde se tradičně prezentují firmy spojené s designem, nepřehlédnutelná a hlavně nepřeslechnutelná. Jak si ji návštěvníci užívali se můžete podívat ve videu.
Kromě Jiřího Macka, kreativního ředitele Designbloku, který zvukovou instalaci chválil, zaujal Excelent i nejsledovanějšího návštěvníka Designbloku Orlanda Blooma. Na holešovickém Výstavišti instalaci vidělo v průběhu čtyř dnů 32 226 návštěvníků.
„Spolupráce se studiem BOA design byla naše první a rozhodně přinesla skvělé výsledky,“ shrnuje spolupráci Anna Kvaššayová.