Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Návrh vybraný mezi Top 40 prací v soutěži Model Young Package
Thomas Lavin, United Kingdom, University of Wolverhampton; RE:play Návrh vybraný mezi Top 40 prací v soutěži Model Young Package Thomas Lavin, United Kingdom, University of Wolverhampton; RE:play

Jak díky designu dostat značku do 57 zemí světa?

Typ soutěže: otevřená designérská soutěž
Trvání: 12 měsíců
Počet přihlášených: 744
Počet vítězů: 8
Počet oslovených: 57 zemí

V roce 2017 zorganizoval tým CZECHDESIGN 22. ročník mezinárodní soutěže obalového designu Young Package, kterou pravidelně vyhlašuje společnost Model Obaly. O soutěži se dozvěděli profesoři a designéři ze všech kontinentů a přihlášky dorazily z 57 zemí světa.

Motivace zadavatele

Společnost Model Obaly patří mezi přední evropské výrobce papíru, který svým zákazníkům nabízí nepřeberné množství obalových řešení. Česká pobočka v roce 1996 vyhlásila první ročník soutěže Mladý obal a vyzvala mladé tvůrce k navržení nových nápaditých obalů. Od té doby soutěž firmě přináší inspiraci a ohlas v médiích. Od roku 2009 je organizací soutěže pověřeno sdružení CZECHDESIGN.

Co je to Young Package

Young Package je mezinárodní soutěž v obalovém designu, která je určena studentům a designérům do 30 let. Je rozdělena do dvou kategorií. Do první mohou svá díla přihlašovat studenti vysokých škol a mladí designéři do 30 let; do druhé studenti středních a vyšších odborných škol. Pro vítěze jsou připraveny peněžité odměny a věcné ceny od partnerů soutěže, jednomu z vítězů je také po vyhlášení nabídnuta firmou Model Obaly a.s. třítýdenní honorovaná stáž v jejím inovačním centru. Soutěž je otevřena mladým kreativcům z celého světa a každoročně se do ní hlásí stovky soutěžících.

*Informace se týkají 22. ročníku. Dnes nese soutěž název Model Young Package a má nová pravidla.

Role CZECHDESIGN

V roce 2009 byl vyhlášen tendr na nového pořadetele soutěže, který by do soutěže přilákal nové designéry a zvýšil mediální dosah. Tendr vyhrálo sdružení CZECHDESIGN, které provedlo rembranding soutěžě, změnilo pravidla a zvýšilo počet přihlášených designérů o několik stovek. V rámci PR kampaní, které soutěž pravidelně doprovází, dostává firmu do médií. 

CZECHDESIGN organizuje celou soutěž na klíč. Komunikuje s designéry, aktualizuje pravidla soutěže a veškerý obsah na stránkách Young Package. Zajišťuje odbornou porotu, dvojjazyčnou komunikační kampaň a produkci slavnostního vyhlášení výsledků. Součástí soutěže je výroční katalog nejzdařilejších návrhů a putující výstava, která tradičně startuje v pražské Galerii CZECHDESIGN. K soutěži vychází série článků na webu CZECHDESIGN.CZ.

Výsledek

CZECHDESIGN v roce 2017 připravil a zrealizoval dvoufázovou komunikační kampaň složenou z online a offline kanálů, která oslovila střední a vysoké umělecké školy nejen v ČR, ale po celém světě. Do soutěže se přihlásilo 744 designérů z rekordního počtu 57 zemí. Ceny za nejpovedeněji obaly na téma Open & Play získali designéři z Kanady, Maďarska, Velké Británie a již tradičně ze Slovenska a České republiky. Soutěž se objevila u mediálních partnerů, na zpravodajských webech jako je Aktuálně.cz, Novinky.cz, iDnes.cz, Denik.cz, Lidovky.cz, v časopise Respekt, rádiu Implus nebo třeba v televizi Nova. Odhadovaná hodnota mediálního dopadu je přes jeden milion Kč.

Součástí 22. ročníku byla i specilání vizuální identita, kterou navrhla desingérka Tereze Bierská.

Jak to vidí firma?

Moc nás těší, že se soutěže zúčastňuje čím dál tím více designérů ze zahraničí. V roce 2017 se sešly přihlášky z rekordního počtu 57 zemí světa. Zatímco v předchozích letech obsazovali vítězná místa Češi, ve 22. ročníku uspěli také tvůrci z Kanady, Velké Británie, Maďarska a tradičně také ze Slovenska,“ komentuje výsledky soutěže Kateřina Švarcová, vedoucí marketingu společnosti Model Obaly a. s.

Další Case Studies

Když díky designérům získá projekt marketingové ocenění

Když díky designérům získá projekt marketingové ocenění

Typ soutěže: designérská soutěž
Trvání: 12 měsíců
Počet přihlášených: 722 designérů
Počet vítězů: 9
Počet oslovených: 46 zemí
Čeští designéři změnili tradiční design tyčinky Kofila

Čeští designéři změnili tradiční design tyčinky Kofila

Typ soutěže: otevřená soutěž
Počet přihlášených: 404
Počet vítězů: 3 - Kateřina Kynclová, Markéta Michálková, Lukáš Tomek (Tomski&Polanski)