V roce 2017 zorganizoval tým CZECHDESIGN 22. ročník mezinárodní soutěže obalového designu Young Package, kterou pravidelně vyhlašuje společnost Model Obaly. O soutěži se dozvěděli profesoři a designéři ze všech kontinentů a přihlášky dorazily z 57 zemí světa.
Motivace zadavatele
Společnost Model Obaly patří mezi přední evropské výrobce papíru, který svým zákazníkům nabízí nepřeberné množství obalových řešení. Česká pobočka v roce 1996 vyhlásila první ročník soutěže Mladý obal a vyzvala mladé tvůrce k navržení nových nápaditých obalů. Od té doby soutěž firmě přináší inspiraci a ohlas v médiích. Od roku 2009 je organizací soutěže pověřeno sdružení CZECHDESIGN.
Co je to Young Package
Young Package je mezinárodní soutěž v obalovém designu, která je určena studentům a designérům do 30 let. Je rozdělena do dvou kategorií. Do první mohou svá díla přihlašovat studenti vysokých škol a mladí designéři do 30 let; do druhé studenti středních a vyšších odborných škol. Pro vítěze jsou připraveny peněžité odměny a věcné ceny od partnerů soutěže, jednomu z vítězů je také po vyhlášení nabídnuta firmou Model Obaly a.s. třítýdenní honorovaná stáž v jejím inovačním centru. Soutěž je otevřena mladým kreativcům z celého světa a každoročně se do ní hlásí stovky soutěžících.
*Informace se týkají 22. ročníku. Dnes nese soutěž název Model Young Package a má nová pravidla.
Role CZECHDESIGN
V roce 2009 byl vyhlášen tendr na nového pořadetele soutěže, který by do soutěže přilákal nové designéry a zvýšil mediální dosah. Tendr vyhrálo sdružení CZECHDESIGN, které provedlo rembranding soutěžě, změnilo pravidla a zvýšilo počet přihlášených designérů o několik stovek. V rámci PR kampaní, které soutěž pravidelně doprovází, dostává firmu do médií.
CZECHDESIGN organizuje celou soutěž na klíč. Komunikuje s designéry, aktualizuje pravidla soutěže a veškerý obsah na stránkách Young Package. Zajišťuje odbornou porotu, dvojjazyčnou komunikační kampaň a produkci slavnostního vyhlášení výsledků. Součástí soutěže je výroční katalog nejzdařilejších návrhů a putující výstava, která tradičně startuje v pražské Galerii CZECHDESIGN. K soutěži vychází série článků na webu CZECHDESIGN.CZ.
Výsledek
CZECHDESIGN v roce 2017 připravil a zrealizoval dvoufázovou komunikační kampaň složenou z online a offline kanálů, která oslovila střední a vysoké umělecké školy nejen v ČR, ale po celém světě. Do soutěže se přihlásilo 744 designérů z rekordního počtu 57 zemí. Ceny za nejpovedeněji obaly na téma Open & Play získali designéři z Kanady, Maďarska, Velké Británie a již tradičně ze Slovenska a České republiky. Soutěž se objevila u mediálních partnerů, na zpravodajských webech jako je Aktuálně.cz, Novinky.cz, iDnes.cz, Denik.cz, Lidovky.cz, v časopise Respekt, rádiu Implus nebo třeba v televizi Nova. Odhadovaná hodnota mediálního dopadu je přes jeden milion Kč.
Součástí 22. ročníku byla i specilání vizuální identita, kterou navrhla desingérka Tereze Bierská.
Jak to vidí firma?
„Moc nás těší, že se soutěže zúčastňuje čím dál tím více designérů ze zahraničí. V roce 2017 se sešly přihlášky z rekordního počtu 57 zemí světa. Zatímco v předchozích letech obsazovali vítězná místa Češi, ve 22. ročníku uspěli také tvůrci z Kanady, Velké Británie, Maďarska a tradičně také ze Slovenska,“ komentuje výsledky soutěže Kateřina Švarcová, vedoucí marketingu společnosti Model Obaly a. s.