CZECHDESIGN zorganizoval pro jednoho z největších výrobců a prodejců kancelářského nábytku uzavřenou soutěž na design nové kolekce nábytku. Nová značka PLAN, pod kterou firma nábytek distribuuje, vyhrála celostátní oborové ocenění Nábytek roku 2017 a má tolik objednávek, že nestíhá vyrábět.
MOTIVACE ZADAVATELE
Rozšířit sortiment nabízený společností B2B Partner, ale i obecně dostupný sortiment kancelářského vybavení na trhu a pozvednout tak úroveň nabízených produktů v daném sektoru o úroveň výše. Získat nové zákazníky a uspokojit poptávku po kvalitní, designové, v Čechách vyráběné kolekci, kterou navíc lze upravovat na míru.
Lenka Damová a Boris Klimek, designéři kolekce nábytku PLAN
PRŮBĚH SPOLUPRÁCE
Do tendru se firma rozhodla oslovit několik účastníků, kterým CZECHDESIGN připravil přesné zadání tak, aby mohli designéři předložit relevantní návrhy nové kolekce nábytku ve formě prvních skic. Zástupci firmy vybrali z odevzdaných prací návrh autorské dvojice Lenky Damové a Borise Klimka, který nejlépe splňoval jejich představu a požadavky. Během následné půlroční spolupráce mezi designéry a zadavatelem došlo k finalizaci návrhu a výrobě nové kolekce nábytku.
VÝSLEDEK
“Díky nové kolekci nábytku můžeme nabídnout zajímavější a moderní design za rozumnou cenu, což je pro český a slovenský trh unikátní. Důležitá je také možnost zadat on-line atypický výrobek na míru se změnou jak rozměru, tak dezénu na www.nabyteknamiru.cz. Nová kolekce přivedla také novou cílovou skupinu, kterou jsou interiéroví architekti,” hodnotí celý projekt a spolupráci s designéry ředitel firmy Pavel Král, který spolupráci s designéry inicioval a vedl.
První kolekce nese název LAYERS a představuje na českém trhu unikátní kancelářskou sadu nábytku, která je nejen funkční a současná, ale i cenově dostupná. Následovaly další ucelené řady BOARDS a BLOCK. Po poměrně krátké době (1,5 roku), kterou je nábytek na trhu, tvoří řada PLAN 10% z objemu prodeje nábytku celé firmy, což je 500 000 Kč za měsíc. Výrobní kapacita pro tuto řadu je tak naplněna, že byla firma nucena rozšířit výrobu a zapojit další dodavatele.